AVIC-F60DAB / flitspalen ???

RikDC
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jul 2014 09:10

Re: AVIC-F60DAB / flitspalen ???

Bericht door RikDC »

Mazurka , iets beter lezen wat er geschreven werd zou al veel helpen.
Contact leggen en iemand confronteren met iets wat hij mondeling gezegd heeft over een apparaat dat je elders koopt........
Ik ga me niet belachelijk maken !!!
Nadat ik die persoon daar mee confronteer staan de flitslocaties er nog steeds niet op hoor.
Resultaat nul !!!
U verwijt mij op een bepaald moment dat ik geen flitspaalmelding nodig heb als ik mij aan de regels hou en hier verteld u nu dat u altijd te snel rijd , bewust dus.
Wel ik niet.
U schrijft ook dat u zelden of nooit een bekeuring krijgt , wel ik nooit (beetje geluk is daar mogelijk mee gemoeid).
En weeral over het beter lezen...
Bij Tom-Tom op de website kan je lezen , hetgeen ik hier eerder ook al neer schreef , dat het in Frankrijk inderdaad verboden is om flitspaalocaties aan te geven maar na overleg met de verantwoordelijke dienst zou men de vermelding "gevaarlijke zone " wel tolereren , beetje comedie maar daar kan ik niks aan doen.
In de praktijk komt het er op neer dat het in Frankrijk wel "mag ".

In Duitsland zou het nochtans verboden zijn geeft iemand hierboven eerder aan ...!!!

Tenslotte stond ik er niet bij stil dat er gps toestellen waren die geen flitspaalinfo vermelden maar dat is dan omdat ik zo dom ben.....
Dat ik die functie wil in mijn toestel is uiteraard mijn volste recht en bij Pioneer word de download ook verwacht op de website liet men mij weten.

Het is o.m. daardoor dat ik schreef dat dit toestel te vroeg op de markt kwam (ook andere functies worden beloofd "in de zomer van 2014 " ) .


Beste WMP tenslotte , de tolerantie in België is niet bij wet vastgelegd (of het moest kortelings verandert zijn maar we hebben niet eens een regering ).

Wij wonen nu 4 jaar in Wallonië , in de Ardennen en hier is men heel tolerant.
Men gaat er hier vanuit dat men alleen degenen wilt beboeten die echt te snel rijden (zoals Mazurka ) - !!!!!! DIT IS ALS GRAP BEDOELD HE !!!- en men stelt een vrij hoge tolerantie in.
Er zijn hier ook niet zoveel flitspalen maar stilaan begint men er aan onder druk van Vlaanderen.

In Vlaanderen maken ze er een sport van om hun inwoners zoveel mogelijk de duivel aan te doen en daar staat op elke hoek van de straat een flitspaal met een lage tolerantie.
De boetes in België zijn ook torenhoog hé !!!

Het enige dat men steeds doet is een marge invoeren voor afwijkingen in hun apparatuur.

Ik kan uiteraard de instelling van de waarschuwing aanpassen maar ik vroeg aan Pioneer of dit niet kon met een signaaltje i.p.v. iedere keer een gedicht maar neen hoor , alleen met de gesproken boodschap.

Binnenkort de Chinese tekst instellen dan leren we nog wat andere talen.....

Groeten allemaal en ik hoop dat de volgende reacties gaan over het apparaat en niet over hoe dom of hoe slim de gebruiker wel is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Re: AVIC-F60DAB / flitspalen ???

Bericht door Mazurka »

Ik ga hier mee stoppen, bied ik mijn excuus aan is het weer niet goed en ja hoor ik kan heel goed lezen.

Maar u zegt nu zelf, ik rij nooit te hard, waarom dan zoveel moeite doen om er flitslocaties op te krijgen.
Maar goed dit zal wel een "Belgenredernatie" zijn en wij Hollanders snappen dat schijnbaar niet.

Veel succes verder. :oops:

P.S.


In Duitsland wordt het gebruik van hardware voor waarschuwingen voor radarsnelheidscontroles, zoals “stingers”, verboden in paragraaf 23 van artikel 1b StVO 75, maar software voor flitsers is niet verboden. Er bestaat echter nog geen wettelijk precedent ter bevestiging hiervan.
Saab 9-3 Navigatie Aisin SDAL 2008 ( sold)
Saab 9-3 Estate 1.8T Biopower met TT 6200.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: AVIC-F60DAB / flitspalen ???

Bericht door wmp »

RikDC schreef:Er zijn hier ook niet zoveel flitspalen maar stilaan begint men er aan onder druk van Vlaanderen.

In Vlaanderen maken ze er een sport van om hun inwoners zoveel mogelijk de duivel aan te doen en daar staat op elke hoek van de straat een flitspaal met een lage tolerantie.
Klopt, in 2010 tot 5 maal meer geflitst dan in Wallonië. Hou je rekening met de bevolkingscijfers, dan tot 3 maal meer. Dat is ook waarom menig Vlaming van mening is dat ze Wallonië sponsoren.
'Schijnt' ook dat ze in Wallonië niet van voren flitsen, omdat dat de privacy kan schaden. Je zou maar aan je partner moeten uitleggen wie dat is naast je op de foto.
Maar, dat is allemaal van horen zeggen, dus zal het met een flinke korrel zout nemen.
RikDC schreef:De boetes in België zijn ook torenhoog hé !!!
Heb ik al mogen ondervinden, dacht dat ik 90 mocht, zag de flitsauto al ruim staan, en reed keurig met 90 voorbij.
Bleek dat je er 70 mocht; dat bord is gewoon niet te lezen als je de rotonde afdraait, dan verdwijnt die achter je A-stijl en binnenspiegel, alleen de bijrijder heeft er goed zicht op. :doh:
Hoppa, 84 euro. Gelukkig hoef je daar tegenwoordig geen zegels meer voor te plakken op het postkantoor.

Heb ook al een prent gehad waar ik 70 reed terwijl je er.....70 mocht :shock:
De flitsende diender was waarschijnlijk in gedachte dat die nog in de aangrenzende 50 km zone was.
Op het PV stond het huisnummer waar die was gaan staan.
Daar stond toen ik ging nakijken een struik met daar weer achter een paal met een groot rond bord met daarop 70 :lol:

Daar ben ik tegen in beroep gegaan.

Gelukkig had ik de dashcam beelden nog, die prent is vervolgens kwijtgescholden onder het excuus "kenteken verkeerd gelezen"
Nou, ik kan je vertellen, ik reed daar wel degelijk, kenteken klopte en ik had de beelden nog van voor- en achtercamera van die dag en tijd + gps snelheid in beeld. :?
Rij nu al bijna 8 jaar rond met zo'n ding, en heb er bijzonder veel plezier en vooral gemoedsrust van.
RikDC schreef:...Dat ik die functie wil in mijn toestel is uiteraard mijn volste recht en bij Pioneer word de download ook verwacht op de website liet men mij weten.

Het is o.m. daardoor dat ik schreef dat dit toestel te vroeg op de markt kwam (ook andere functies worden beloofd "in de zomer van 2014 " ) ....
Kijk eens aan, dus feitelijk is het nog een kwestie van geduld uitoefenen.
Nou, hoop dat ze een beetje voortmaken, we zitten al weer over de helft van het jaar en heb al weer genoeg vallende sterren gezien.
Gelukkig nog niet op mijn kop gekregen :mrgreen:
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RikDC
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jul 2014 09:10

Re: AVIC-F60DAB / flitspalen ???

Bericht door RikDC »

Vooraan flitsen word vrijwel nooit gedaan in Belgie , niet in Vlaanderen en niet in Wallonie.
Kijk maar naar de vaste flitspalen die doen het allemaal langs achter , foei.....
Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar bij ons zit er maar 1 officielle nummerplaat op een auto en dat is achteraan , misschien is dat de reden ....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: AVIC-F60DAB / flitspalen ???

Bericht door wmp »

Toch ben ik in Vlaanderen wel degelijk van voren geflitst, en wel bij Rijkevorsel (te snel) en in Kapellen (inhaalverbod, maar voertuig voor mij viel in panne).

Nou ja, off-topic, zal mijzelf nu maar even een waarschuwing geven ;)

Oja In NL zijn beide platen officieel, voor en achter geen verschil, en voertuig gebonden.
Dus geen wybertje op de achterplaat ofzo.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RikDC
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jul 2014 09:10

Re: AVIC-F60DAB / flitspalen ???

Bericht door RikDC »

Jaja , daarom schreef ik , vrijwel nooit.
Mijn vrouw reed indertijd , toen we nog in Westmalle woonden , naar Zoersel , een naastliggend dorp.
Ze moest naar de apotheker om een tube oogzalf die ongeveer 4 cm lang is en 0,5 cm dik.
Kostprijs 300,00€.
Op de baan van Westmalle naar Zoersel is het laatste stuk zogezegd bebouwde kom en daar mag je maar 50 i.p.v. 90 en ze werd 2 keer geflitst op 6 minuten tijd , één keer vooraan en één keer achteraan.
Op de post stonden toen indertijd aan te schuiven voor boetezegels.....
Uiteindelijk hebben ze dat winstgevend handeltje een beetje ingedijkt en in grote letters op de baan 50 geschilderd.
Je hebt daar niet echt het gevoel dat je een dorpskom binnenrijd en bij een beetje onachtzaamheid heb je prijs.
Mijn vrouw krijgt nooit een boete en al zeker niet voor te snel , eerder voor te traag , ze reed toen 70 op die baan waar je , het grootste stuk 90 mag rijden !!!

Al moet ik zeggen dat de flikken daar zoveel niet meer staan nu het vet van de soep is....

En voor zulke situaties is die waarschuwing "u rijd sneller dan........... " wel meegenomen en daar pakken die poenpakkers ook een kleine marge hoor.
Alleen zou een "ping " volstaan om je te verwittigen.

Mijn uiteindelijk idee achter de oorspronkelijke vraag hier was gebaseerd op hetgeen bvb indertijd met de gsm's gebeurde.
Heel lang voor je overal ringtones kon downloaden waren er toch al handige knapen die een geluid naar eigen keuze op die "oude bakken " zetten en ik ben er van overtuigd dat er wel hier en daar een slimme jongen is die ook mijn "te slimme " navigatiesysteem naar z'n hand kan zetten......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
desnelstekoerier
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2015 17:56

Re: AVIC-F60DAB / flitspalen ???

Bericht door desnelstekoerier »

RikDC, misschien is de oplossing al gegeven, maar als ik de handleiding van de F60DAB erbij pak en naar Hoofdstuk 10 ga, bladzijde 55, staat daar toch echt dat je kan kiezen hoe je de waarschuwing wilt krijgen: Beeld en Geluid, Geluid, of alleen Beeld.

Ik maak zelf gebruik van een Zenec, ook met iGo navigatie en heb het daar op alleen Beeld staan. Krijg je keurig op je scherm te zien dat je te hard rijdt.

Hoop voor je dat het werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RikDC
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jul 2014 09:10

Re: AVIC-F60DAB / flitspalen ???

Bericht door RikDC »

Beste Koerier ,

Bedankt voor uw reactie maar dat weet ik allemaal.
Ik wil graag het geluid waarbij de waarschuwing gegeven word wanneer je te snel rijd .

Het probleem is echter dat er telkens een hele tekst word voorgelezen .

"U rijd sneller dan de toegelaten snelheid "

Wanneer je een paar keer kort achter mekaar even de snelheid overschrijd dan zwijgt dat mens niet meer en word je muziek bvb constant onderbroken.

De vraag was dus of het opdreunen van die tekst niet kan vervangen worden door een korte en eenvoudige "ping " bvb.

Het antwoord is dus neen.

De vraag naar flitspaalwaarschuwing is inmiddels ook opgelost want uiteindelijk te downloaden.

Voor mij als eenvoudige pc gebruiker zeer ingewikkeld allemaal en absoluut niet klantvriendelijk.

Groeten en bedankt voor uw reactie.

Rik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Re: AVIC-F60DAB / flitspalen ???

Bericht door Mazurka »

U bent wel een verschrikkelijke aardzeikerd zeg, u rijd nooit te hard schrijft u, waarom zeurt u dan over " "U rijd sneller dan de toegelaten snelheid " " dat dit telkens wordt voorgelezen.
Weet u wat u moet doen, het hele ding in de prullebak gooien en lekker zonder verder rijden, hoeft u zich ook niet meer te irriteren.
Saab 9-3 Navigatie Aisin SDAL 2008 ( sold)
Saab 9-3 Estate 1.8T Biopower met TT 6200.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RikDC
Starting Member
Starting Member
Berichten: 15
Lid geworden op: 11 jul 2014 09:10

Re: AVIC-F60DAB / flitspalen ???

Bericht door RikDC »

Ik denk dat u een probleem hebt maar ik wil u wel helpen maar kan dat niet want ik ben geen hersenchirurg....

Ik probeer inderdaad de toegelaten snelheid te respecteren (is dat zo verkeerd ?? ) maar dat lukt niemand die het verkeer niet wil hinderen.

Wanneer je iets te snel rijd dan geeft mijn navigatiesysteem een hele voorlezing en ja hoor ik weet dat je het percentage kan aanpassen en dat kan de boete mogelijk ook iets lager maken maar uiteindelijk betaal je voor niks.

Het staat u vrij om met uw auto die toch zoveel pk's heeft (daar pakt u toch mee uit ) en toch zo snel is ,zo snel te rijden als u wil , maar ik hoop dat u dan alleen uzelf doodrijd , al wens ik dat niemand.
Overigens betaald u gelukkig de boetes (die u nooit krijgt )zelf !

Verder snap ik niet waarom u het nodig vind om mij , totaal buiten de kwestie , aan te vallen ?

Rik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: AVIC-F60DAB / flitspalen ???

Bericht door wmp »

RikDC schreef:Verder snap ik niet waarom u het nodig vind om mij , totaal buiten de kwestie , aan te vallen ?
Ik ook niet, en om verder ontsporing te voorkomen, zet ik een slotje op dit topic.

@desnelstekoerier: bedankt voor het meedenken, ook al was het al een wat verouderd topic. :Yes:
@Mazurka : :Wall: ...echt. :hand:

@RikDC:
ps: twee weken geleden van voren geflitst, bijzonder fel, mag ik wel zeggen, net over de Belgische grens :oops:
flitsen-van-voren.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Avic-F60DAB / Update
    door RikDC » 12 aug 2014 17:36 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1002
  • AVIC-F60DAB vragen
    door racoon » 12 jun 2014 13:34 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 966
  • Flitspalen AVIC X1R
    door erwin69 » 02 okt 2014 08:15 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 409
  • help? avic-f130 waarschuwing voor flitspalen aanzetten
    door tuningfreaknl » 23 jul 2014 15:50 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 6
    Weergaves: 1234
  • Flitspalen
    door transit » 23 okt 2015 19:33 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 757
  • Flitspalen bestand
    door twarnaar » 01 jul 2017 16:47 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 463
  • TT GO Mobile - flitspalen standaard beschikbaar wel of niet?
    door SRNA513006 » 10 dec 2016 14:47 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 482

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”