TMC problemen met BMW

Alles met betrekking tot BMW navigatie
Petro1967
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2009 18:47

TMC problemen met BMW

Bericht door Petro1967 »

Hallo,

Ik ben benieuwd of iemand het volgende herkent danwel kan oplossen:
De BMW die ik rijdt is voorzien van een Business navigatie systeem met kaartweergave. Dit systeem is voorzien van de mogelijkheid om via TMC de files te vermijden. Het kromme is dat de fileinformatie over verschillende wegen wordt weergegeven, echter over een stuk wegvak dat ik dagelijks rijd en waar echt elke dag files staan (A27 tussen Utrecht en Gorinchem) nog nooit is weergegeven! Ik heb bij een collega die een zgn Professional navigatiesysteem heeft, nagevraagd of hij deze info wel doorkrijgt en hij kan me precies vertellen hoe lang de file die daar staat is. Hieruit trek ik de conclusie dat de informatie wel degelijk wordt uitgezonden maar door een of andere reden niet wordt weergegeven in mijn navigatiesysteem.

Ik heb handmatig alle TMC-zenders geselecteerd (toch tijd zat in de file) maar nog nooit heb ik deze files zichtbaar gehad! Dit probleem heb ik ook neergelegd bij mijn dealer en bij BMW Nederland, maar beide partijen zijn tot op heden niet in staat geweest dit probleem te verhelpen! (zelfs software-update niet)!

Ik ben benieuwd of dit herkend wordt en er een oplossing is. Wie kan helpen??? :? :? :? :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De enige mogelijke oorzaak zou kunnen zijn dat het betreffende stuk weg onzorgvuldig is opgenomen in de op de DVD aanwezige location tables. Als de weg geen codering heeft kan er ook niets getoond worden. Foutje van Becker bij het samenstellen van de DVD?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petro1967
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 apr 2009 18:47

Bericht door Petro1967 »

navigeren over deze weg geeft geen probleem, wordt keurig netjes weergegeven op het scherm. Dit stuk wegdek is dan ook niet nieuw, verlegd oid. De routeplanner stuurt me dan ook netjes over deze weg!
Afgelopen dinsdag was hier een ongeluk gebeurd en heb over deze weg meer dan een uur gedaan, zonder dat er één melding via de TMC binnenkwam van een file (meer dan 11 km..... pffff).

Zou het kunnen dat een navigatie-dvd invloed heeft op het weergeven van de TMC-informatie???
ps: BMW maakt gebruik van Navteq navigatiesoftware.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Evert
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2016 11:53

Re: TMC problemen met BMW

Bericht door Evert »

Nu eind 2016 is het probleem met TMC nog steeds niet verholpen, mij nieuwe X1 geeft soms direct een TMC ontvangst indicatie en soms pas na 40 km (langer dan een half uur) BMW Nederland verteld dat het in de zender zit, dit is niet waar, het is een specifiek BMW probleem, zoals een eerlijke BMW medewerker mij vertelde om hun RTTI product te kunnen verkopen. Vanaf de aankoop allen maar problemen met de X1, heb spijt van de aankoop en zal zeker NOOIT meer een BMW kopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • problemen met garmin 450
    door Kleine » 30 apr 2022 20:22 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 259
  • BaseCamp problemen
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:52 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 818
  • problemen met avic3 II
    door retep42 » 31 aug 2015 18:13 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 341
  • VDO PN 4000 problemen:
    door wmrail » 11 okt 2015 16:29 » in Mobiele VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 721
  • f900bt met problemen
    door patrix844 » 02 nov 2014 20:21 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 734
  • Problemen met mfd2
    door svv1972 » 04 jan 2016 07:17 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 849
  • Problemen updaten DNX521VBT
    door caspert79 » 02 jul 2014 11:30 » in Kenwood
    Reacties: 2
    Weergaves: 933

Terug naar “BMW”