Check CD-Rom?

jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Check CD-Rom?

Bericht door jeff »

ik heb nu een nieuw probleem dit is dat als ik de cd rom erin doet dan komt er te staan dat ik de cd rom moet controleren ! ??? hoe komt dit ? cdrom is schoon en het apparaat ook .. :( , (sochtends als die koud is doe ik cd rom erin doet diehet gewoon als die dan tijdjj gedraaid heb en ik doe hem uit en weer aan pak die em niet meer kan dit ook liggen aan de hitte ofzo ???)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Over welke navi heb je het?
En over welke CD-Rom? En horen die twee wel bij elkaar?

En wat bedoel je met:
ik heb nu een nieuw probleem
Een eerder probleem hebben we hier nog niet gezien van je.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Bericht door jeff »

JW schreef:Over welke navi heb je het?
En over welke CD-Rom? En horen die twee wel bij elkaar?

En wat bedoel je met:
ik heb nu een nieuw probleem
Een eerder probleem hebben we hier nog niet gezien van je.....

Groet,
JW

ja mijn vorige probleem was de taal instellen maar die had ik perongeluk gewist ..

het gaat over de alpine nve 055pv en de cdrom deed het eerst wel maar nu opeens niet meer ?? :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Kun je hier even weergeven wat er precies op de CD-ROM geprint is, dus versie en nummers en dergelijke? Dan kan ik checken wat er aan de hand zou kunnen zijn...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Bericht door jeff »

JW schreef:Kun je hier even weergeven wat er precies op de CD-ROM geprint is, dus versie en nummers en dergelijke? Dan kan ik checken wat er aan de hand zou kunnen zijn...

Groet,
JW
ja het is de benelux cd rom HX06 v.402 maar niet trouwens alleen de benelux et probleem heb ik bij allemaal ...

maar hij deed het eerst wel maar nu had ik de calibratie gewist omdat ik em opnieuw wau instellen en nu doet die het niet meer zal het daar mee te maken hebben ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Op zich is dat wel de goede CD-Rom voor jouw systeem.

Wat er precies misgegaan is tijdens die actie waarbij je de calibratie gewist hebt weet ik dus niet.
Ik neem aan dat in je manual precies staat hoe je moet calibreren en in welke volgorde je de stappen moet nemen. Heb je dat allemaal al gedaan en precies zó uitgevoerd?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Bericht door jeff »

JW schreef:Op zich is dat wel de goede CD-Rom voor jouw systeem.

Wat er precies misgegaan is tijdens die actie waarbij je de calibratie gewist hebt weet ik dus niet.
Ik neem aan dat in je manual precies staat hoe je moet calibreren en in welke volgorde je de stappen moet nemen. Heb je dat allemaal al gedaan en precies zó uitgevoerd?

Groet,
JW
ja alles moet gewoon goed zijn ... ik heb 1 cd rom van duitsland die doet het wel maar de andere die ik juist nodig heb niet ....? ik snap het echt niet :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Welke versie staat er op die Duiitsland CD?

Bij Alpine kun je, als ik het goed begrepen heb en m'n geheugen me niet in de steek laat, versies niet door elkaar heen gebruiken, er wordt een systeem update gemaakt bij het gebruiken van een nieuwere versie.
Klopt dat met jouw eerdere ervaringen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Bericht door jeff »

JW schreef:Welke versie staat er op die Duiitsland CD?

Bij Alpine kun je, als ik het goed begrepen heb en m'n geheugen me niet in de steek laat, versies niet door elkaar heen gebruiken, er wordt een systeem update gemaakt bij het gebruiken van een nieuwere versie.
Klopt dat met jouw eerdere ervaringen?

Groet,
JW

de versie van duitsland is iets ouder ja maar dat moet niet uit maken want eerst deed de nieuwere benelux cdrom het wel , maar nu ik de calibiratie gegevens heb gewist opeens niet meer ....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Tsja, dan rest me slechts de algemene tip: Haal 'm gedurende enige tijd (minimaal een uur) helemaal van spanning af en 'm probeer 'm na het opnieuw aansluiten opnieuw te initialiseren. Dat begint met het instellen van de taal enz.....
Lukt dat?

Als dat allemaal niet werkt, dan houdt het voor mij even op.
Een gang naar een service centre zal dan wel een vervolgstap worden, vrees ik....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Bericht door jeff »

JW schreef:Tsja, dan rest me slechts de algemene tip: Haal 'm gedurende enige tijd (minimaal een uur) helemaal van spanning af en 'm probeer 'm na het opnieuw aansluiten opnieuw te initialiseren. Dat begint met het instellen van de taal enz.....
Lukt dat?

Als dat allemaal niet werkt, dan houdt het voor mij even op.
Een gang naar een service centre zal dan wel een vervolgstap worden, vrees ik....

Groet,
JW
oke dan haal ik hem nu helemaal minimaal 1 uur van het stroom af :cry: en dan zie je et vanzelf in dit topic wel hoe het verloopt :? maar het initialiseren..... ik heb em net al effn de stroom er helemaal uit gehad entoen weer aangesloten maar dan krijg ik het zelfde beeld enzo en ik kan pas alles instellen als die de cd rom pak .... dus hoe bedoel jij het met inistialiseren ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Bericht door jeff »

jeff schreef:
JW schreef:Tsja, dan rest me slechts de algemene tip: Haal 'm gedurende enige tijd (minimaal een uur) helemaal van spanning af en 'm probeer 'm na het opnieuw aansluiten opnieuw te initialiseren. Dat begint met het instellen van de taal enz.....
Lukt dat?

Als dat allemaal niet werkt, dan houdt het voor mij even op.
Een gang naar een service centre zal dan wel een vervolgstap worden, vrees ik....

Groet,
JW
ik heb em nu meer dan een uur afgeloten en ik heb hem ternet weer aangesloten dit heeft helemaal geen zin hij doet nog steeds hetzelfde , waar kan het nogmeer aanliggen ? want de eerste keer toen ik de nieuwe cdrom erin deed deed die het perfect en nu opeeens niet meeer asjeblieft mensen help me ik heb em namelijk volgende week nodig !

groettt jeff

ik denk dat i kweet waar het aan ligt .... ik heb de calibiratie gegevens verwijdert maar ik heb geen speedpuls aangesloten op de auto dus hij kan nuniet opnieuw gegevens controleren en ik denk dat die cdroms juist die gegevens nodig hebben ... ik moet efn weten welke draag het is in mijn wagen .. en dan kijken of dat het dan ook is .. :roll:

groettt jeff..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Re: alpine , opgewarmt pak die geen cd meer???

Bericht door jeff »

jeff schreef:ik heb nu een nieuw probleem dit is dat als ik de cd rom erin doet dan komt er te staan dat ik de cd rom moet controleren ! ??? hoe komt dit ? cdrom is schoon en het apparaat ook .. :( , (sochtends als die koud is doe ik cd rom erin doet diehet gewoon als die dan tijdjj gedraaid heb en ik doe hem uit en weer aan pak die em niet meer kan dit ook liggen aan de hitte ofzo ???)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je maakt wel een puinhoop van dit draadje :twisted:
Waarom verander je nou de eerste posting, zodat niemand meer weet wat daar gestaan heeft? En waarom zet je dat dan als citaat hier neer, en stel je niet gewoon een aanvullende vraag in dit draadje? Dan is het duidelijk dat je probleem anders ligt dan je eerst vertelde, nu moet ik dit uit m'n geheugen graven.
En eerder had je al een posting gewist over het start-up scherm :cry:

We willen je graag proberen te helpen, maar zo wordt dat niks. Ook al niet omdat je niet reageert op vragen, zoals in het VW gedeeltje over de puls /viewtopic.php?t=6858 ........

Dus, doe je best maar, en stel je vragen op een correcte manier :!:
Jij hebt daar belang bij :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Bericht door jeff »

JW schreef:Je maakt wel een puinhoop van dit draadje :twisted:
Waarom verander je nou de eerste posting, zodat niemand meer weet wat daar gestaan heeft? En waarom zet je dat dan als citaat hier neer, en stel je niet gewoon een aanvullende vraag in dit draadje? Dan is het duidelijk dat je probleem anders ligt dan je eerst vertelde, nu moet ik dit uit m'n geheugen graven.
En eerder had je al een posting gewist over het start-up scherm :cry:

We willen je graag proberen te helpen, maar zo wordt dat niks. Ook al niet omdat je niet reageert op vragen, zoals in het VW gedeeltje over de puls /viewtopic.php?t=6858 ........

Dus, doe je best maar, en stel je vragen op een correcte manier :!:
Jij hebt daar belang bij :idea:

Groet,
JW
ja klopttt sorry maar ik snapte eerst niet helemaal hoe dit werkte haha maar begin et nu door te krijgen :lol:

maruu ja klopt ik had eerst ene probleem na het andere maar al dat andere is opgelost alleen kheb nu 1 probleem en dat is als ik sochtends de cd rom erin doet werkt die perfect :D maar dan is die beetjj opgewarmt en dan doe ik hem uit en weer aan en dan staat er opeens check cd rom ... dus ik denk dat er iets mis is als die warm is ofzo dan kan die nie meer goed aflezen ofzo ... maarja mischien hebben meer mensen met een alpine dit wel eengehad ??
ik bedankt jullie voor de hulp .... :P

groet jeff.. :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Google eens op 'interpunctie'... :shock:

Ik denk dat je een gang zult moeten gaan maken naar een erkend reparatiebedrijf, je navi heeft blijkbaar een temperatuursprobleem.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Bericht door jeff »

Higgy schreef:Google eens op 'interpunctie'... :shock:

Ik denk dat je een gang zult moeten gaan maken naar een erkend reparatiebedrijf, je navi heeft blijkbaar een temperatuursprobleem.
ow damnn das niet fijn.... :x

interpunctie ?? wat is dat hahah :roll: lolll

maruu zou ik niet zelf een klein computer ventilatortje erin kunnen bouwen voor meer koeling ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Waar zit die computer nu in je auto? Zit er voldoende ruimte omheen zodat 'ie z'n warmte kwijt kan?

Ik heb compters gezien die weggebouwd waren in een reservewiel, en mooi afgedekt waren, da's vragen om moeilijkheden.
Maar ook op andere plaatsen zonder voldoende ventilatie kan het makkeliojk fout gaan.

In de computer zit waarschijnlijk al een klein fannetje, maar die moet wel de kans krijgen de warmte weg te blazen. Dus, vandaar mijn vraag.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Bericht door jeff »

JW schreef:Waar zit die computer nu in je auto? Zit er voldoende ruimte omheen zodat 'ie z'n warmte kwijt kan?

Ik heb compters gezien die weggebouwd waren in een reservewiel, en mooi afgedekt waren, da's vragen om moeilijkheden.
Maar ook op andere plaatsen zonder voldoende ventilatie kan het makkeliojk fout gaan.

In de computer zit waarschijnlijk al een klein fannetje, maar die moet wel de kans krijgen de warmte weg te blazen. Dus, vandaar mijn vraag.....

Groet,
JW
ik had em eerst netjes ingebouwd toen d8 ik ook inderdaag met hitte kwijtraken dus heb ik em los gemaakt en gewoon op me achterbank gelegt maar dat help dus niet dus daar ligt het niet aan.. hij kan gewoon ze warmte kwijt...

Helppppppp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat zo lezende vrees ik toch dat Higgy's advies de enige mogelijkheid is:
Ik denk dat je een gang zult moeten gaan maken naar een erkend reparatiebedrijf, je navi heeft blijkbaar een temperatuursprobleem.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Bericht door jeff »

JW schreef:Dat zo lezende vrees ik toch dat Higgy's advies de enige mogelijkheid is:
Ik denk dat je een gang zult moeten gaan maken naar een erkend reparatiebedrijf, je navi heeft blijkbaar een temperatuursprobleem.
Groet,
JW
ow okee ja ik probeer nog paar dingtjs uit en dan vertel ik et wel hoe het afloop :( :o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Bericht door jeff »

jeff schreef:
JW schreef:Dat zo lezende vrees ik toch dat Higgy's advies de enige mogelijkheid is:
Ik denk dat je een gang zult moeten gaan maken naar een erkend reparatiebedrijf, je navi heeft blijkbaar een temperatuursprobleem.
Groet,
JW
ow okee ja ik probeer nog paar dingtjs uit en dan vertel ik et wel hoe het afloop :( :o

nau het ligt dus niet aan hitte of koud, want al is die helemaal afgekoelt dan geeft die nog aan ''check cd rom''

dus denk dat het aan de spanning / stroom ligt , want als ik hem tijd van stroom afhaal doet die het opeens wel tot die weer foute geeft en dan weer niet ... weet mishcien nu iemand waar het aan kan liggen ?? verkeerde stroom ofzo ? :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

jeff schreef: ...
nau het ligt dus niet aan hitte of koud, want al is die helemaal afgekoelt dan geeft die nog aan ''check cd rom''
Dus denk dat het aan de spanning / stroom ligt , want als ik hem tijd van stroom afhaal doet die het opeens wel tot die weer foute geeft en dan weer niet ... weet mishcien nu iemand waar het aan kan liggen ?? verkeerde stroom ofzo ? :(
Al aan gedacht dat er door je systeem een "fout" code opgeslagen zou kunnen worden die gereset wordt als je de spanning afgeschakeld hebt?
Oftewel, je veronderstelling dat het "aan de stroom ligt" is zeer voorbarig. Ik houd het vooralsnog op een thermisch probleem, en dus blijft m'n advies: ga maar op weg naar het service-center.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Bericht door jeff »

JW schreef:
jeff schreef: ...
nau het ligt dus niet aan hitte of koud, want al is die helemaal afgekoelt dan geeft die nog aan ''check cd rom''
Dus denk dat het aan de spanning / stroom ligt , want als ik hem tijd van stroom afhaal doet die het opeens wel tot die weer foute geeft en dan weer niet ... weet mishcien nu iemand waar het aan kan liggen ?? verkeerde stroom ofzo ? :(
Al aan gedacht dat er door je systeem een "fout" code opgeslagen zou kunnen worden die gereset wordt als je de spanning afgeschakeld hebt?
Oftewel, je veronderstelling dat het "aan de stroom ligt" is zeer voorbarig. Ik houd het vooralsnog op een thermisch probleem, en dus blijft m'n advies: ga maar op weg naar het service-center.

Groet,
JW
mm ik heb em nu van stroom gehaalt en ik probeer het nog een keer morgen want ik heb nu nieuwe kabiliratie gegevens mischien dat dat werkt .... als dat niet het geval is volg ik jou advies op en laat ik hem nakijken ik hoop dat het voor een goede prijs lukt ?? weet je toevallig hoe duur zoiets kan zijn ???

bedantk voor de reactie's

jeff

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Heel voorzichtig met een wattenstaafje waar je een beetje alcohol op gedruppeld hebt.
Maar hoe denk je bij die laserlens te komen?

En wat doet jou veronderstellen dat het probleem dáár ligt?
Het feit dat je systeem weigert de CD te lezen kan legio oorzaken hebben, varërend van vuile lens, via versleten laser, een foute afstelling van de laser, een ander hardwareprobleem tot corrupte SW. En zonder testapparatuur kom je daar niet achter, dus...........

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Alpine”