Check CD-Rom?

jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Bericht door jeff »

jeff schreef:
JW schreef:
jeff schreef: ...
nau het ligt dus niet aan hitte of koud, want al is die helemaal afgekoelt dan geeft die nog aan ''check cd rom''
Dus denk dat het aan de spanning / stroom ligt , want als ik hem tijd van stroom afhaal doet die het opeens wel tot die weer foute geeft en dan weer niet ... weet mishcien nu iemand waar het aan kan liggen ?? verkeerde stroom ofzo ? :(
Al aan gedacht dat er door je systeem een "fout" code opgeslagen zou kunnen worden die gereset wordt als je de spanning afgeschakeld hebt?
Oftewel, je veronderstelling dat het "aan de stroom ligt" is zeer voorbarig. Ik houd het vooralsnog op een thermisch probleem, en dus blijft m'n advies: ga maar op weg naar het service-center.

Groet,
JW
mm ik heb em nu van stroom gehaalt en ik probeer het nog een keer morgen want ik heb nu nieuwe kabiliratie gegevens mischien dat dat werkt .... als dat niet het geval is volg ik jou advies op en laat ik hem nakijken ik hoop dat het voor een goede prijs lukt ?? weet je toevallig hoe duur zoiets kan zijn ???

bedantk voor de reactie's

jeff
na een dag van stroom te hebben gehaalt heeft dit nog steeds geen zin , ik denk dat ik de lens maar is grondig schoon moet maken ... waar kan ik de lens het beste mee schoon maken ???

jeff

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Bericht door jeff »

JW schreef:Heel voorzichtig met een wattenstaafje waar je een beetje alcohol op gedruppeld hebt.
Maar hoe denk je bij die laserlens te komen?

En wat doet jou veronderstellen dat het probleem dáár ligt?
Het feit dat je systeem weigert de CD te lezen kan legio oorzaken hebben, varërend van vuile lens, via versleten laser, een foute afstelling van de laser, een ander hardwareprobleem tot corrupte SW. En zonder testapparatuur kom je daar niet achter, dus...........

Groet,
JW
5 schroevjes los draaien en je zit bij de lens...

ik wil eerst alle mogenlijkeheden proberen die ik zelf kan doen tot ik em echt weg moe brengen en ik er handen vol geld aan uit moet geven om hem te maken... :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Bericht door jeff »

jeff schreef:
JW schreef:Heel voorzichtig met een wattenstaafje waar je een beetje alcohol op gedruppeld hebt.
Maar hoe denk je bij die laserlens te komen?

En wat doet jou veronderstellen dat het probleem dáár ligt?
Het feit dat je systeem weigert de CD te lezen kan legio oorzaken hebben, varërend van vuile lens, via versleten laser, een foute afstelling van de laser, een ander hardwareprobleem tot corrupte SW. En zonder testapparatuur kom je daar niet achter, dus...........

Groet,
JW
5 schroevjes los draaien en je zit bij de lens...

ik wil eerst alle mogenlijkeheden proberen die ik zelf kan doen tot ik em echt weg moe brengen en ik er handen vol geld aan uit moet geven om hem te maken... :roll:
ik heb de lens schoongemaakt en ik heb een kopie gemaakt van de orginele de kopie pak die wel mischien omdat deze opnieuw gebrand is met een lage snelheid ?? maar nu heb ik het probleem dat ik geen kaart zie ... hoe kan dit nau weer??

gr jeff

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Bericht door jeff »

jeff schreef:
jeff schreef:
JW schreef:Heel voorzichtig met een wattenstaafje waar je een beetje alcohol op gedruppeld hebt.
Maar hoe denk je bij die laserlens te komen?

En wat doet jou veronderstellen dat het probleem dáár ligt?
Het feit dat je systeem weigert de CD te lezen kan legio oorzaken hebben, varërend van vuile lens, via versleten laser, een foute afstelling van de laser, een ander hardwareprobleem tot corrupte SW. En zonder testapparatuur kom je daar niet achter, dus...........

Groet,
JW
5 schroevjes los draaien en je zit bij de lens...

ik wil eerst alle mogenlijkeheden proberen die ik zelf kan doen tot ik em echt weg moe brengen en ik er handen vol geld aan uit moet geven om hem te maken... :roll:
ik heb de lens schoongemaakt en ik heb een kopie gemaakt van de orginele de kopie pak die wel mischien omdat deze opnieuw gebrand is met een lage snelheid ?? maar nu heb ik het probleem dat ik geen kaart zie ... hoe kan dit nau weer??

gr jeff
de foutmelding is dan ook dus : de detail kaart is niet beschikbaar... hoe kan dit ?? , en ook als ik naar het schermpje gaat van de kalibiratie gegevens dan ga ik rijden dan vult die de balkjes met groen maar als die dan vol is dan gaat is weer tot de helft ... ik snap dit echt niet... kan iemand mij helpen ??

alvast bedankt gr jeff

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat 'ie bij de calibratie rit de mist in gaat is heel logisch.
Voor het calibreren heeft 'ie de kaartgegevens van de CD nodig, immers dáármee vergelijkt 'ie de gegevens van de puls, en tsja, als 'ie die kaart niet kan lezen........

Het hele verhaal komt telkens op hetzelfde terug: er is iets mis met je computer. En dus: op weg naar een service centre voor Alpine.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Bericht door jeff »

JW schreef:Dat 'ie bij de calibratie rit de mist in gaat is heel logisch.
Voor het calibreren heeft 'ie de kaartgegevens van de CD nodig, immers dáármee vergelijkt 'ie de gegevens van de puls, en tsja, als 'ie die kaart niet kan lezen........

Het hele verhaal komt telkens op hetzelfde terug: er is iets mis met je computer. En dus: op weg naar een service centre voor Alpine.

Groet,
JW
okee op die manier maar ja de computer moet goed zijn want toen ik de andere calibiratie gegevens had toen pakte die de kaart wel maar nu ik ze gewist heb pak de de kaart niet dus hij heb het wel altijd goedgedaan behalve met dat probleem van de cd lezen maar dat lag omdat de cd beschadigt was dat is nu dan ook verholpen door een nieuwe verse kopie . dus de computer moet goed zijn ... :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je logica is verbluffend :roll:

En wat dacht jij nu te doen, nu je niet gelooft dat het in je computer zit?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Bericht door jeff »

JW schreef:Je logica is verbluffend :roll:

En wat dacht jij nu te doen, nu je niet gelooft dat het in je computer zit?

Groet,
JW
ik denk dat het hele systeem gewoon zijn tijd nodig heb om opnieuw zijn plaats te bepalen op de wereldbol, dus ik blijf nu gewoon een rijdje rijden tot bijvoorbeeld de kalibiratie gegevens helemaal gevult zijn en dan kijken of er iets gaat gebeurten ... :?

gr jeff

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Wordt vervolgd, dus............

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Bericht door jeff »

JW schreef:Wordt vervolgd, dus............

Groet,
JW

kloptt maaaar nu verlopen de balkjes maaar langzaam, dus begin nu te twijfelen of het echt ga werkn...
:roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

jeff schreef:
JW schreef:Wordt vervolgd, dus............

Groet,
JW

klopt maaaar nu verlopen de balkjes maaar langzaam, dus begin nu te twijfelen of het echt ga werkn...
:roll:
Ik ook............

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Bericht door jeff »

JW schreef:
jeff schreef:
JW schreef:Wordt vervolgd, dus............

Groet,
JW

klopt maaaar nu verlopen de balkjes maaar langzaam, dus begin nu te twijfelen of het echt ga werkn...
:roll:
Ik ook............

Groet,
JW
ik zat weer effn te kijkn waarom ik geen kaart had en ik d8 van dit kan echt niet dus ik cd rom erin gedaan van duitsland en de andere landen en ik gewoon met mijn joystick rondgezocht in het niks en opeens kwamen de kaarten te voorschijn :D dus ik de cd rom van beneluxe erin gedaan die kon ik toevallig weer niet vinden maar hij moet dus wel ergens ziten :roll:

wie weet toevallig een coordinaat die ik in kan toetsen zodat ik gegarandeert bij de kaart kom ? want als ik heel tijd moet gaan lopen zoeken en schuiven met die joystick ben ik aaardig lang bezig...

we komen er wel :D

groett jeff

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Bericht door jeff »

jeff schreef:
JW schreef:
jeff schreef:

klopt maaaar nu verlopen de balkjes maaar langzaam, dus begin nu te twijfelen of het echt ga werkn...
:roll:
Ik ook............

Groet,
JW
ik zat weer effn te kijkn waarom ik geen kaart had en ik d8 van dit kan echt niet dus ik cd rom erin gedaan van duitsland en de andere landen en ik gewoon met mijn joystick rondgezocht in het niks en opeens kwamen de kaarten te voorschijn :D dus ik de cd rom van beneluxe erin gedaan die kon ik toevallig weer niet vinden maar hij moet dus wel ergens ziten :roll:

wie weet toevallig een coordinaat die ik in kan toetsen zodat ik gegarandeert bij de kaart kom ? want als ik heel tijd moet gaan lopen zoeken en schuiven met die joystick ben ik aaardig lang bezig...

we komen er wel :D

groett jeff
wegens het vele proberen, branden , denken, en denken , en hulp van jullie ben ik er uiteindelijk op gekomen en is het ook gelukt om alle problemen te verhelpen , mijn alpine apparaat pak de cd rom nu en geeft de kaart weer en werkt gewoon perfect :roll: er blijven nog paar kleine dingtjs vaag doen maarja dat kan niet anders..

iedereen bedankt voor de hulp :D

groett jeff :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Feli dus :D
Maar we zijn uiteraard wel benieuwd HOE je dat gedaan hebt. Laat je ons dat weten?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeff
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jul 2006 14:25

Bericht door jeff »

JW schreef:Feli dus :D
Maar we zijn uiteraard wel benieuwd HOE je dat gedaan hebt. Laat je ons dat weten?

Groet,
JW
oke hier mijn verhaal : ik had dus een kopie cd rom navigatie beneluxe die mijn alpine niet pakte ( foutmelding controleer cd rom ) bij de orginele duitse pakte die het duswel dus d8 ik emm mischien is de lens versleten en pak die alleen duidelijke schijven ( dus niet kopietjes die snel gebrand zijn ) dus d8 ik als ik nau van die kopie beneluxe een exacte kopie maak maar dan met lagere snelheid mischien kan die hem dan lezen.... en dus dit had ik gedaan met nero maar toen had ik het probleem dat die niet de kaart heb overgenomen ... dus dat was dus geen exacte kopie dit kwam door het programma nero , vervolgens heb ik maar 1 van debeste programma's op de kop getikt en ben ik het met clone cd gaan doen dit werkte perfect en deze pakt die altijd ook met kaart dus toen was et probleem opgelost ... soms geef die nog heel effn aan controleer cd rom maar ja dat kan ook niet anders met een kopie van een kopie van een kopie ...


ojaa weet iemand toevallig of ik het geluid van me navi.. me beeldscherm.. op mijn stereo kan aansluiten ??

groett jeff :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mit
Starting Member
Starting Member
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 apr 2006 23:20

Bericht door mit »

jeff, ik heb je berichtje gestuurd.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Jeff,

In het reglement heb je kunnen lezen dat we hier niet over illegale software spreken en al helemaal geen adviezen geven hoe te handelen. Hiermede staat of valt het bestaan van dit forum.
Op z'n zachtst gezegd heb je dus de afgelopen maanden de kluit behoorlijk belazerd door een hele discussie op gang te zetten die volkomen overbodig blijkt te zijn geweest aangezien je al die tijd met een slechte kopie bezig bent geweest. Was even eerlijk geweest en was wat eerder uit de kast gekomen met je illegale kopie.
Fijn dat je probleem is opgelost maar verschoon ons verder van jouw problemen voorzover ze met dit soort praktijken te maken hebben. Daarvoor zijn andere kanalen meer geëigend.

Mit:
jeff, ik heb je berichtje gestuurd.....
En waarom moet de rest van de wereld dat weten?
Zou Jeff zelf niet in de gaten hebben dat er een PB voor hem klaar staat.?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Alpine”