VDO of Pioneer?

...op proef ivm de vele topics hierover...
jmros
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 apr 2005 17:38

VDO of Pioneer?

Bericht door jmros »

Over een maand wordt mijn nieuwe auto afgeleverd, Volvo V50.
Hartstikke mooie auto, maar er past geen standaard DIN radio in, en de Volvo navigatie vond ik toch echt wat te prijzig.

Nu twijfel ik nog tussen een Pioneer Avic610T of VDO 5500. Wie trekt mij over de streep?

++ :D Pioneer
Touchscreen
3D navigatie
Alles op 1 DVD geen aparte abonnementen of vrijschakelingen voor Europa

-- :cry: Pioneer
1 jaar garantie
Tele-Atlas, geef de voorkeur aan Navtech
Minder gebruikers, minder kennis

++ :D VDO
2 jaar garantie
Verzekerd van up-to-date kaarten door up-dates

-- :cry: VDO
Afstandsbediening ipv touchscreen


Nog even een vraagje over de VDO. Is het extra grote scherm bij de VDO 5500 XL de moeite waard?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Wat mijn overwegingen zouden zijn is als volgt:

Waar heb je zo'n ding nu echt werkelijk voor? Juist, voor navigatie. De essentie moet dus daarbij liggen (dat is dus mijn mening he...). Ik zou dan ook zeggen, neem de MS5500. Daar kun je Navteq-kaarten gebruiken (je geeft aan dat die je voorkeur hebben) en je hebt het goedkope C-IQ abonnement. Het is echt goedkoper om zo'n abonnement te hebben en je hebt altijd (als je een limited neemt) de meest actuele kaarten en software. Bij de Pioneer moet je die telkens apart kopen (en dat is dan veel duurder...). Dat VDO geen 3D-navigatie heeft vind ik persoonlijk totaal geen gemis. De 2D-kaarten zijn prima en ik heb geen moeite met navigeren.

Ikzelf heb dus een MS5500XL (met zo'n groot scherm). Ik vind dit persoonlijk wel de moeite om aan te schaffen. Je heb net ff iets meer ruimte om wat te kunnen zien. Mijn ervaring is dat je als je de schaal op 100 meter hebt staan (in een onbekende plaats) je toch ver genoeg vooruit kan kijken (ook niet geheel onbelangrijk) en ook alles tot in detail kan zien. Dat is een van de redenen dat ik voor zo'n groot scherm gekozen heb. Ik moet trouwens ook zeggen dat ik er nu zo aan gewend ben dat ik hem niet eens meer zo groot vind....

Ik zou als ik jou was echt voor VDO Dayton gaan, want je bent zo verzekerd van regelmatige updates en je kunt zelf kiezen of je TeleAtlas of Navteq neemt.

Een laatste voordeel van VDO Dayton is dat, als je ook TMC erbij neemt, als er straks Pay-TMC komt je bij hen een grote kans hebt dat je die ook kan vrijschakelen. De software maakt het al mogelijk, dus het zal eenkwestie van tijd zijn voordat het ook werkelijk zo is. De Franse zender V-Traffic komt bijvoorbeeld hoogstwaarschijnlijk september / oktober 2005 beschikbaar voor C-IQ klanten. Dit is voor mij ook een zeer balngrijk punt (van dat Pay-TMC). VDO Dayton biedt mijns inziens als enige een optie om straks met Pay-TMC om te gaan. Je kunt dat dan namelijk laten vrijschakelen. Het lijkt mij niet dat de andere aanbieders, zoals Pioneer, dit ook kunnen doen. En om nu per verschillende aanbieder een andere DVD uit te brengen is ook weer zoiets (met daarop iedere keer een andere zender vrijgeschakeld).

Heeft dit je een beetje geholpen? Mocht je nog wat willen weten dan hoor ik het wel, he?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jmros
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 apr 2005 17:38

Bericht door jmros »

Toho_NL hartelijk dank.

De VDO 5500XL met TMC box ligt op dit moment bij de dealer om ingebouwd te worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

jmros schreef:Toho_NL hartelijk dank.

De VDO 5500XL met TMC box ligt op dit moment bij de dealer om ingebouwd te worden.
Gefeliciteerd, en weer een 5500 gebruiker er bij op dit forum.
Dat zijn er nu een stuk of dertig denk ik zo, helemaal bijgehouden heb ik het niet meer de laatste tijd.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Dat is mooi om te horen... Wat voor content laat je vrijschakelen? Neem je 1 jaar Europa of 2 jaar Benelux (is gratis bij aanschaf). En neem je het van TeleAtlas of van Navteq (kijk ook hier eens als je nog geen keuze gemaakt hebt: viewtopic.php?t=2171). En neem je flitsservice erbij?

Groetjes en bedankt voor de terugkoppeling,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jmros
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 apr 2005 17:38

Bericht door jmros »

Ik heb 2 jaar Europa unlimited genomen. Het zal de Navtech dvd zijn die ik ga gebruiken.
En ben dan inderdaad van plan om er nog flitsservice voor Benelux bij te nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

2 jaar unlimited? Dat kan niet... Het is óf Europa limited (voor een bepertke duur (bijvoorbeeld 2 jaar)) óf Europa unlimited (geen updates en duurt een onbeperkte tijd). En hoe kom je aan 2 jaar? Je krijgt van Europa namelijk 1 jaar gratis (bij een nieuw systeem). Hoe kom je dan aan 2 jaar??

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jmros
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 apr 2005 17:38

Bericht door jmros »

Uhm. 2 jaar is inderdaad een vergissing.
Het is inderdaad gewoon Europa Unlimited. Dus zonder abbonnement.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Is dat wat je gratis erbij hebt gekregen? Dan is dat toch 1 jaar limited Europa op 2 jaar limited Benelux (dus met updates)? Hoe heb je dat dan geregeld? Heb je dit met het Service Centre geregeld?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jmros
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 apr 2005 17:38

Bericht door jmros »

Ja, :? . Zeg jij het maar.
Ik heb het volgende afgerekend:
1 x VDO MS 5500 XL DVD navi zilver € 1949,- incl. BTW
en een MT5011/00 tmc module voor € 100 euro.

Bijgeleverd is een witte doos met een sticker erop met C-IQ DVD's Europe 2005.01

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Het is dan zo dat je voor 1 jaar Europa vrijgeschakeld kan hebben (inclusief updates). Ik weet niet of het mogelijk is om het voor 2 jaar te regelen (maar dat weet iemand anders vast wel...).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jmros
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 apr 2005 17:38

Bericht door jmros »

Als ik kijk in de C-IQ Prijslijst die er bij zit dan zie ik daar ook gewoon Europa onbeperkt voor 359 Euro vermeld staan. Dus zal die er niet gewoon bijgeleverd zijn dan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Dat klopt, dat is inderdaad mogelijk. Echter, ik denk niet dat je dat gratis erbij krijgt. Je krijgt namelijk bij aanschaf van zo'n systeem gratis content (of 1 jaar Europa of 2 jaar Benelux). Daarna kun je zelf kiezen wat je wilt (en daar dan ook voor betalen).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 761
  • Alpine vs Pioneer
    door MHooikaas » 01 jun 2015 21:29 » in Toestellen overzicht
    Reacties: 0
    Weergaves: 587
  • Pioneer Software
    door robsel » 29 jan 2015 11:57 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1104
  • Pioneer Avic-F950BT
    door Abeltje » 02 jan 2018 22:59 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 720
  • Pioneer Avic F700bt EU
    door PC-Gamer » 22 feb 2018 19:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 851
  • Pioneer avic f80DAB
    door Verwijderde gebruiker 109044 » 07 okt 2017 13:47 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 495
  • Pioneer AVIC-940BT
    door Ray Bos » 02 jul 2017 10:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 437

Terug naar “Aankoop advies”