Navigatiesysteem met cd-speler en radio-tuner

...op proef ivm de vele topics hierover...
rdr
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2004 16:28

Navigatiesysteem met cd-speler en radio-tuner

Bericht door rdr »

Hallo,

Ik ben op zoek naar een navigatiesysteem dat kan worden geintegreerd in het dashboard. Omdat ik dit zeer handig vind, zoek in eentje waar een naast het navigatiesyteem ook een cd-speler inzit en een radiotuner. Ik kwam al enkele modellen tegen op kieskeurig.nl, maar blijkbaar gaat het om navigatiesystemen waar het frontpanel vergelijkbaar is met een radio. Het probleem bij deze systemen is (denk ik) echter dat je geen kaart van de rijweg te zien krijgt, maar alleen een pijltjes-systeem.

Bestaat er zo'n systeem waarbij cd-speler, radio-tuner en navigatiesysteem zit maar waarvan het scherm de grootte heeft (ruwe schatting 18cm x 18cm)? En zo ja welk, en is dat aan te raden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Hallo RDR,

Allereerst welkom op het forum. Er zijn hier een hoop mensen op het forum met veel kennis van navigatiesystemen en de mogelijkheden.

Uiteraard zijn er autoradio's met klapschermen verkrijgbaar. De maten hiervan weet ik zo gauw niet in cm maar wel in inch maten. De klapschermen hebben meestal een maat van 6,5 of 7 Inch.

Met een klapscherm kan je vele kanten op. Als je een kant en klaar systeem wilt dan kan je kijken naar de Pioneer AVIC-X1. Dat is een Navigatie, radio, cd, dvd apparaat in een din formaat met een hide-away unit. Pioneer heeft ook oplossingen met een losse navigatie computer . Kijk maar eens op http://www.pioneer.nl

Kenwood heeft ook hele mooie klapschermen en navigatie computers. Het voordeel van Kenwood vindt ik dat je er een VDO Dayton navigatie computer op aan kan sluiten. (zie mijn onderschrift) Ook hier kan je meer informatie vinden op http://www.kenwood.nl en http://www.vdodayton.com

Als je nog meer vragen hebt dan horen we het wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rdr
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2004 16:28

Bericht door rdr »

Bedankt voor het anwtoord!

Maar wat exact bedoel je met klapscherm (met risico op idioot lijkend ;-) )

en wat id DIN exact. Las al ergens over dubbeldin, maar vond de uitleg nergens op het net

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

rdr schreef:Bedankt voor het anwtoord!

Maar wat exact bedoel je met klapscherm (met risico op idioot lijkend ;-) )

en wat id DIN exact. Las al ergens over dubbeldin, maar vond de uitleg nergens op het net
Kijk maar eens in DIT topic. Daar staan foto's van mijn installatie en ook een foto van mijn klapscherm.
DIN is een standaard formaat waar een autoradio inpast. De meeste auto's hebben in het dashboard een 1 DIN sleuf zitten. Sommige auto's (Zoals een Peugeot 307) hebben een dubbel DIN. Dat is dus twee DIN sloten boven elkaar. Een klapscherm is een 1 DIN apparaat waar het scherm uit komt gekanteld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Ik zoek een gebr. aanwijzing voor volkswagen radio navigatiesysteem mfd
    door Trebor » 06 jun 2015 22:17 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 597
  • nav upgraden naar dvs speler
    door touran142 » 02 mar 2015 12:16 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 394
  • DVD speler navigeert niet
    door bedumerbult » 01 dec 2014 16:39 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 364
  • Welk navigatiesysteem heb ik en hoe?
    door Remie71 » 13 mei 2015 10:45 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 6599
  • radio antenne
    door freebird » 02 sep 2015 15:31 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 676
  • Levensduur Garmin navigatiesysteem
    door Adri » 06 jan 2020 16:39 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 610
  • welk merk navigatiesysteem heb ik
    door WuMastah » 12 apr 2017 20:50 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 773

Terug naar “Aankoop advies”