Volvo S40 uit augustus 1999 vs. Carin 522

Alles met betrekking tot Volvo navigatie
Denniskl
Normal Member
Normal Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 04 aug 2004 16:27

Volvo S40 uit augustus 1999 vs. Carin 522

Bericht door Denniskl »

Beste mensen,

Ik heb een Carin 522 over kunnen nemen van een collega.
Ik heb via deze geweldige site :D alle beschrijvingen en handleiding gedownload.
Maar nu zit ik nog met wat vraagjes:
Waar vind ik de pulsdraad in mijn S40? Het zou als in het model 2000 moeten zitten.
En waar zou ik de computer zelf plaatsen? Waar plaats ik eigenlijk alles?
Dus de computer, de gps-antenne, enz.

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
[color=blue]kijk hier maar: [url=http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2170]Mijn Volvo S40 en wat er in zit[/url] [/color]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo Denniskl

heb je voor de pulsdraad al hier gekeken :arrow: viewtopic.php?t=2393
bij deze volvo s-40 is het gelukt zonder API te gebruiken, of dat voor jouw volvo ook lukt moet je maar even testen als je alles aangesloten hebt.
plaats van de navigatiecomputer kan misschien onder een stoel of anders onder je hoedenplank.
gps antenne kan je eenvoudig op de stalen hoedenplank plaatsen (dus onder je kunststof hoedenplank)
zie ook de topic Tips & Tricks, daar staat veel nuttige informatie over de gps antenne en aansluitingen van je verlichtings en achteruitrijdraad :wink:

succes, en als je nog vragen hebt laat het dan maar weten

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Denniskl
Normal Member
Normal Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 04 aug 2004 16:27

Bericht door Denniskl »

Hartstikke bedankt!
Ik ga er van het weekend mee beginnen!
Maar nu kan ik die antenne straks onder de hoedenplank monteren.
Daar komt hij dus op het metaal van de auto, moet er dan nog zo'n plaatje onder die antenne of dan niet meer?
[color=blue]kijk hier maar: [url=http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2170]Mijn Volvo S40 en wat er in zit[/url] [/color]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Denniskl schreef:Hartstikke bedankt!
Ik ga er van het weekend mee beginnen!
Maar nu kan ik die antenne straks onder de hoedenplank monteren.
Daar komt hij dus op het metaal van de auto, moet er dan nog zo'n plaatje onder die antenne of dan niet meer?
Dat is dan niet nodig, antenne is magnetisch. ik zou hem wel voor de zekerheid vastzetten (2 gaatjes boren en dan met een tire-wrap)

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Denniskl schreef:Hartstikke bedankt!
Ik ga er van het weekend mee beginnen!
Maar nu kan ik die antenne straks onder de hoedenplank monteren.
Daar komt hij dus op het metaal van de auto, moet er dan nog zo'n plaatje onder die antenne of dan niet meer?
Hallo,

't Zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp even niet hoe dat dan zit. Waar zit dat metaal dan?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

JW schreef:
Denniskl schreef:Hartstikke bedankt!
Ik ga er van het weekend mee beginnen!
Maar nu kan ik die antenne straks onder de hoedenplank monteren.
Daar komt hij dus op het metaal van de auto, moet er dan nog zo'n plaatje onder die antenne of dan niet meer?
Hallo,

't Zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp even niet hoe dat dan zit. Waar zit dat metaal dan?

Groet,
JW
Hallo JW

bij een volvo s-40(sedan) zit er onder de kunststof hoedenplank ook nog staal :lol: :lol:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

De Volvo S40 is een 4 deurs sedan.
Onder de beklede hoedenplank zit een metalen plaat en wat ik er van kan maken komt daar de GPS antenne op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Han schreef:De Volvo S40 is een 4 deurs sedan.
Onder de beklede hoedenplank zit een metalen plaat en wat ik er van kan maken komt daar de GPS antenne op.
Klopt helemaal :lol: :lol: :lol:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

topsport schreef:
Han schreef:De Volvo S40 is een 4 deurs sedan.
Onder de beklede hoedenplank zit een metalen plaat en wat ik er van kan maken komt daar de GPS antenne op.
Klopt helemaal :lol: :lol: :lol:

Topsport
Bedankt, zo leer ik dus elke dag weer bij :lol:
Oftewel, er zit tussen de hoedenplank en de stalen plaat een holle ruimte van een paar centimeter, want daarin wordt dan de GPS antenne gemonteerd die zoals Denniskl schrijft onder de hoedenplank komt te zitten. En dat had ik dus niet verwacht, het streven kennende van de automobielfabrikanten om elke millimeter ruimte uit te nutten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Denniskl
Normal Member
Normal Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 04 aug 2004 16:27

Bericht door Denniskl »

Veiligheid he... Alleen een kunstof hoedenplank kan niet veel verdragen.
Zet er een metalen constructie onder en het kan meteen een stuk meer hebben.
Er zit tussen het metaal en de hoedenplank ongeveer 1,5 cm ruimte. Dus daar kan mooi de antenne tussen weggewerkt worden.
Jah, we komen er met z'n allen wel uit. :wink:
[color=blue]kijk hier maar: [url=http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2170]Mijn Volvo S40 en wat er in zit[/url] [/color]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Da's handig, zo'n holle ruimte tussen die stalen plaat en de hoedenplank.
Bij de sedans die ik gehad heb zat de afwerking gewoon bovenop de stalen plaat gelijmd, en dus kon je daar die truc niet uithalen.
Overigens, die stalen plaat is niet in de eerste plaats bedoeld als versteviging voor de hoedenplank. Ze maakt deel uit van de kooiconstructie van de auto, en is op die manier een extra versteviging tussen de beide zijden. Daarom moeten de fabrikanten ook altijd een boel andere maatregelen treffen bij auto's met 3e/5e deur of break/variant/wagon types. Vergelijk de onderhuidse constructie maar eens met elkaar.

Zit dit bij meer auto's op deze manier, dus een holle ruimte tussen die twee delen? Bij de BMW 3 serie of de Audi 4 bij voorbeeld?
Dat zou dan een ideale plaats zijn, mooier kun je het gewoon niet hebben, zeker in die gevallen dat de Navicomputer separaat is en toch al achterin gemonteerd wordt. Bij 1-DIN's is het wat lastiger, vanwege de kabellengte.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

JW schreef:Hallo,

Da's handig, zo'n holle ruimte tussen die stalen plaat en de hoedenplank.
Bij de sedans die ik gehad heb zat de afwerking gewoon bovenop de stalen plaat gelijmd, en dus kon je daar die truc niet uithalen.
Overigens, die stalen plaat is niet in de eerste plaats bedoeld als versteviging voor de hoedenplank. Ze maakt deel uit van de kooiconstructie van de auto, en is op die manier een extra versteviging tussen de beide zijden. Daarom moeten de fabrikanten ook altijd een boel andere maatregelen treffen bij auto's met 3e/5e deur of break/variant/wagon types. Vergelijk de onderhuidse constructie maar eens met elkaar.

Zit dit bij meer auto's op deze manier, dus een holle ruimte tussen die twee delen? Bij de BMW 3 serie of de Audi 4 bij voorbeeld?
Dat zou dan een ideale plaats zijn, mooier kun je het gewoon niet hebben, zeker in die gevallen dat de Navicomputer separaat is en toch al achterin gemonteerd wordt. Bij 1-DIN's is het wat lastiger, vanwege de kabellengte.

Groet,
JW
Bij 9 van de 10 sedans is het mogelijk, omdat er altijd wel een ruimte zit tussen die twee.als ik een navigatiesysteen inbouw in een sedan en de computer achterin plaats, plaats ik ook meteen de gps-antenne op die plaats :lol:
en je hebt maar een klein stukje nodig voor de gps-antenne :wink: :wink:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Denniskl
Normal Member
Normal Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 04 aug 2004 16:27

Bericht door Denniskl »

Beste mensen,

Hij zit er in! :D
Computer achter in, evenals de gps-antenne.
Draden naar voren gehaald. En netjes weggewerkt natuurlijk.
Pulse-draad gevonden!
Hij zat, zoals op de site van Petri staat aangegeven aan de bijrijderskant achter het driehoekige vlak.
Daar zit een witte 22-pins stekker. Daar zit een GEEL-rode draad. Die moest ik hebben.
Ik moet alleen nog wachten op de schermhouder.
En dan kan daar het scherm op, en dan ben ik helemaal klaar!

Allemaal nog hartstikke bedankt!
[color=blue]kijk hier maar: [url=http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2170]Mijn Volvo S40 en wat er in zit[/url] [/color]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Da's mooi gelukt dan zo, er even van uitgaand dat 'ie nu ook al goed blijkt te werken. Want dat heb je toch al wel kunnen proberen? :wink:

Veel plezier verder met je systeem :lol:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Denniskl
Normal Member
Normal Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 04 aug 2004 16:27

Bericht door Denniskl »

Nou, ik ga vanavond even uit eten.
Ik weet de weg onderhand "zonder te kijken".
Maar ik ga hem straks even verder testen.
Achteruit is ook aangesloten evenals de verlichting.
De verlichting heb ik trouwens op de achterlichten aangesloten.
Omdat deze namelijk gescheiden zijn van de remlichten.

Mocht de test niet goed verlopen zijn, wat ik niet hoop, dan horen jullie dat!
[color=blue]kijk hier maar: [url=http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2170]Mijn Volvo S40 en wat er in zit[/url] [/color]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Denniskl
Normal Member
Normal Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 04 aug 2004 16:27

Bericht door Denniskl »

Nou, alles werkt dus nog steeds perfect!
Ik ben alleen niet tevreden over het beeld als ik hem aansluit op de DVD-speler via de jack-plug.
Maar daar ben ik wel mee bezig.

En ik zou eerst een hele wand maken aan de zijkant van de kofferbak, om daar de computer en de dvd-speler in te bouwen. Maar dat gaat niet door!
Ik heb namelijk gaatjes ontdekt! Kijk maar op de foto. En de ophanging past precies!
Ik weet niet of het in iedere Volvo zo zit, maar het is wel heel erg handig!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
[color=blue]kijk hier maar: [url=http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=2170]Mijn Volvo S40 en wat er in zit[/url] [/color]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Handleidingen Philips Carin 522
    door benne_ss » 07 okt 2016 21:29 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 687

Terug naar “Volvo”