Verhelpen leesfout??

Alles met betrekking tot Volvo navigatie
engelpa
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2006 06:56

Verhelpen leesfout??

Bericht door engelpa »

Help.
Ik heb vorige week een 2e hands s60 gekocht met ingebouwde Volvo/navteq RTI navigatie systeem (bj mrt 2002). De bijgeleverde dvd stamt uit nov 01. Ik heb een set nieuwe dvds gekocht (versie 06 22). Na het wisselen van de dvd geeft de speler aan dat ze de nieuwe dvd niet kan lezen. Als ik vervolgens de oude dvd terugplaats, dan kan ze deze ook niet meer lezen.

Ik ga vandaag een dvd schoonmaak set kopen om te kijken of het aan het oog van de speler ligt, maar misschien heeft iemand een andere suggestie. (De plaatselijke volvo dealer wist niet beters te verzinnen dan de dvd speler te vervangen.)

Mvg Paul

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Verhelpen leesfout??

Bericht door JW »

engelpa schreef:Help.
Ik heb vorige week een 2e hands s60 gekocht met ingebouwde Volvo/navteq RTI navigatie systeem (bj mrt 2002). De bijgeleverde dvd stamt uit nov 01. Ik heb een set nieuwe dvds gekocht (versie 06 22). Na het wisselen van de dvd geeft de speler aan dat ze de nieuwe dvd niet kan lezen. Als ik vervolgens de oude dvd terugplaats, dan kan ze deze ook niet meer lezen.

Ik ga vandaag een dvd schoonmaak set kopen om te kijken of het aan het oog van de speler ligt, maar misschien heeft iemand een andere suggestie. (De plaatselijke volvo dealer wist niet beters te verzinnen dan de dvd speler te vervangen.)

Mvg Paul
Is die "DVD schoonmaakset" er eentje zoals je ook schoonmaak CD's hebt, dus met van die fijne borsteltjes?
Die moet je in zo'n speler nooit gebruiken, dat maakt het alleen maar erger omdat evt. aanwezig vuil ook fijnzand bevat. En daarmee zul je de lens van de laser mooi mat maken.
Bovendien kan het "intake mechanism" niet omgaan met deze dikkere en andersoortige schijfjes.

Als ik het zo lees is er iets misgegaan met het inlezen van de besturings-SW. Is er gedurende dat proces iets met de auto gedaan, is de radio aan of uit gezet, of is er met een schakelaar gespeeld of zo? Zelfs het open en dichtdoen van een deur kan al een probleem geven.

Mijn advies zou zijn de unit een aantal uren geheel van spanning te halen, dus ook de constante plus er af en vervolgens de unit opnieuw aan te sluiten.
Dat moet waarschijnlijk bij de dealer gebeuren, omdat de navi waarschijnlijk "getrouwd is" met andere delen van de autoelectronica. En dan kan dit alleen als de auto op dat moment aan de computer van de dealer hangt.
Als dat allemaal niet blijkt te helpen zou de unit opnieuw geflasht moeten worden bij een service center. Zij spelen dan via een seriële poort nieuwe SW in.

Het vervangen van de unit en/of reparatie van de leesunit is het laatste waar ik, gezien de leeftijd en de volgorde van de gebeurtenissen, zo aan denk.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat ik aan dit verhaal een beetje wonderlijk vind is dat je het over een 2e hands S60 uit 2002 hebt en dat je een setje DVD's hebt gekocht.
Voor zo ver mijn informatie strekt is er pas sinds 2004/2005 een DVD systeem op de markt en daarvoor hadden de RTI's een set van 18 CD's
Als dit zo is verbaast het me niets dat ie de DVD's niet kan lezen want er zit een CD lezer in.

Ik hoor wel of er van een vergissing sprake is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
engelpa
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2006 06:56

Dank

Bericht door engelpa »

Heren/dames dank.

- het gaat inderdaad om een dvd speler. Deze is er misschien later ingezet maar dan verbaast het me dat er een dvd uit 2001 inzit.
- ik blijf van het schoonmaaksetje af.
- via volvo-forum kreeg ik van Pieter de volgende tip (hij zit met precies hetzelfde probleem) : http://www.volvo-forum.nl/privmsg.php?f ... bfd4aae66c
- ik ga kijken of ik ergens een update-CD kan organiseren voor de SW. Zo niet, dan zal ik de oplossingen proberen waarbij ik de spanning van de lezer afhaal.

Ik houd jullie op de hoogte

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Voor zo ver mijn informatie strekt is er pas sinds 2004/2005 een DVD systeem op de markt en daarvoor hadden de RTI's een set van 18 CD's
Deze blijkt dus niet te kloppen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
engelpa
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2006 06:56

Volvo RTI dvd speler kapot na inlezen nwe dvds

Bericht door engelpa »

Heb geprobeerd tip uit te voeren mbt herhaaldelijk herstarten van de nwe dvd. Helaas.
Ben daarom nr dealer gestapt. Ze hebben de dvd "uitgelezen" maar bleken er niet 'bij te te kunnen'. Advies: vervangen, a 250,- ex BTW. Ze waren bereid alleen materiaal in rekening te brengen. Het gaat om een speler uit 2002 (s60 RTI mrt 2002).
Heb Volvo NL gebeld met klacht. Nergens een waarschuwing te vinden en door schijnbare softwarefout met de nwe dvds, gaat mn goedwerkende navi unit naar de knoppen.
Volvo NL belde me dag later terug: ze betalen na overleg met de dealer, de nwe dvd speler.
Vanochtend is eea vervangen en de navi doet het weer perfect.

(Auto in juni gekocht bij merkloze 2e handsdealer. DVD's gekocht via marktplaats. Petje af voor Volvo servce)

Groet Ander Paul

volvo s60 03-02 RTI Naviteq. v01 50 geupdate naar v 06 22 na vervanging dvd speler
Volvo s60 RTI Navteq 0622

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inderdaad, petje af voor de Volvo Service :Yes:

En jij kunt weer gewoon navigeren, met een goeie en verse DVD. :D
Veel plezier er mee, en hou je ons een beetje op de hoogte van je wederwaardigheden?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Volvo”