HU 1205 inbouwen

Alles met betrekking tot Volvo navigatie
erwin666
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2006 17:48

HU 1205 inbouwen

Bericht door erwin666 »

Heb inmiddels een HU 1205 gekocht voor mijn S40 uit 1998, alleen die handleiding (zelfde als hier op de website staat) geeft weinig informatie over inbouw, dacht dat het wel aardig plug en play zou zijn, maar dat is dus niet helemaal het geval. Wat betreft de GPS ontvanger daarvan weet ik dat ie bij de tellers moet maar hoe precies weet ik niet. Heb de rand rond de tellers losgehaald, moet het hele tellerblok eruit en waar moet ik m monteren (iemand foto's?)?

Verder heb ik geen idee hoe ik mn radioantenne ga aansluiten want een aansluiting zit er niet op, en waar ik de groene en grijze (neem aan dat ze die kleur moeten hebben als ik naar de achterkant van mn systeem kijk) stekker ga vinden in mn auto is ook nog maar een vraag want de zwarte stekkers die op mn vorige radio zaten passen hier niet goed in en zie ook geen andere.

Wil iemand die hier ervaring mee heeft iets laten weten please :P ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
erwin666
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2006 17:48

Bericht door erwin666 »

blijkbaar is het niet zo gek dat ie niet past aangezien het systeem pas vanaf 2001 geleverd werd en mijn auto uit 1998 komt en daar dus een wijziging in het model geweest is. Vandaag een kabeltje gekocht om de hu 1205 aan te sluiten alleen werkt mn antenne nog niet.

nu nog uitzoeken hoe dat gaat werken want hij gaat nu dus niet automatisch omhoog en betwijfel of ik een tachsignaal heb, verder gaat de radio ook nog niet mee bij het dimmen van de dashboardverlichting, wat ie wel zou moeten doen.

Als iemand schema's heeft, of hier ervaring mee heeft laat alsjeblieft iets horen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Uiteraard zit er een Tachosignaal in jouw S40.
Het probleem zou kunnen zijn dat dit signaal niet erg stabiel is, daarover is al meer geschreven op dit forum. Oplossing: API plaatsen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
erwin666
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2006 17:48

Bericht door erwin666 »

Ja tuurlijk heb ik een tachosignaal, maar betwijfel of dat signaal nu mijn systeem bereikt omdat ik niet weet of dat nu doorverbonden is met de kabel die ik gekocht heb. ik heb eigenlijk een schema'tje nodig waarop alle pinnetjes van die volvo stekkers staan dan kan ik zo zien welke aangesloten zijn en welke niet en op welke pin van de stekker een tachosignaal hoort en welke voor telefoonmute is e.d.

dat staat dus allemaal niet op de bovenkant van mn radio, ook niet in de handleiding.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • navigatie inbouwen mazda 6
    door HUMA » 08 mar 2018 15:42 » in Mazda
    Reacties: 0
    Weergaves: 764
  • KW-R510E inbouwen in audi a3 2008
    door Ferry A3 » 04 okt 2014 07:56 » in JVC
    Reacties: 2
    Weergaves: 729
  • pioneer avic f20bt inbouwen???
    door tufferke » 25 okt 2014 16:25 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 460
  • Navigatie-systeem inbouwen VW-GOLF(cup) van 2015
    door ffocus01 » 17 apr 2017 10:42 » in Aankoop advies
    Reacties: 3
    Weergaves: 740
  • inbouwen origineel kia navigatie geeft fout melding accu loopt leeg
    door reco63 » 28 okt 2018 09:20 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 1022

Terug naar “Volvo”