Ervaringen met de HU1205

Alles met betrekking tot Volvo navigatie
erwin666
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2006 17:48

Ervaringen met de HU1205

Bericht door erwin666 »

Ik ben sinds 2 dagen de gelukkige bezitter van een volvo s40 uit 98. daar zat een standaard radio/cd speler in. Maar wil daar dus navigatie in hebben, ik heb uit mn vorige auto mn Blaupunkt Travelpilot E1 gehaald, maar zit er toch echt over te denken een HU 1205 aan te schaffen omdat deze beter gebruik maakt van de Dubbel Din ruimte die ik heb, makkelijker te installeren wat betreft kabels (origineel volvo, geen verloopstekkertjes e.d. en gerotzooi om een puls en achteruitrij signaal te vinden).

maar dan nu dus de vraag.. Wat zijn jullie ervaringen met de Volvo HU 1205, voordelen, nadelen e.d.?

voor en nadelen die ik zo bedacht heb:

voor:
Gemakkelijke installatie en GPS antenne onder het dashboard weg te werken
Relatief goedkoop 2ehands 400 - 500 euro.
Past beter bij het interieur dan een 1din model

nadelen:
vage uitspraak (las ergens hier 'Aee één nul' als het A10 is)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als het een CD model is dan heb je 19 CD's nodig voor Europa
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
erwin666
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 nov 2006 17:48

Bericht door erwin666 »

ja had het gezien, maar voor nederland alleen heb ik toch niet alle cd's nodig, zag op marktplaats de complete set staan van 19 cd's uit 2005 staan voor 125 euro, vind ik wel meevallen.

Maar hoe is ie met het vinden van de weg, stuurt ie je goed (optimale route), hoe lang duurt het berekenen van een route, zegt ie niet dat je de afslag moet nemen als je er net voorbij bent, houdt ie rekening met filemeldingen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Geen idee zelf maar ik hoor niet zulke bijzonder positieve verhalen, vooral omdat het al een iets ouder en trager systeem zou zijn.
Alvorens tot aanschaf over te gaan lees even dit verhaal,dan zul je wel iets anders overwegen lijkt me.
viewtopic.php?highlight=volvo+rti&t=5435
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hans2
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2006 22:37

Bericht door Hans2 »

De HU1205 werkt goed en snel maar is alleen bruikbaar als je adressen of plaatsnamen ingeeft. Je moet dus aangeven waar je naar toe wilt. Dan wijst hij goed en snel de juiste route met pijlen op het scherm en geeft ook met spraak aan waar je naar toe moet. Willekeurig rondrijden en zien waar je bent zoals met een navigatiesysteem a la TomTom of Garmin met daarop zichtbare kaarten gaat dus niet. De uitspraken zijn inderdaad soms met een accent (bijvoorbeeld: rotonde) en afritten worden als een-nul (10) uitgesproken. Filemeldingen neemt hij niet mee.
De Benelux staat op een CD dus dat wisselen valt wel mee. Ga je Europa door dan zul je regelmatig moeten wisselen hoewel meestal het laatste stuk pas met navigatie gereden hoeft te worden. Voor de snelweg heb je het niet nodig.
Er is een handleiding van de HU1205 in dit forum onder 'Handleidingen' te vinden.

Groeten
Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

(bijvoorbeeld: rotonde)
Wat mankeert er aan rotonde behalve dat 80% van de bevolking het als rontonde schrijft en uitspreekt?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hans2
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2006 22:37

Bericht door Hans2 »

Het gaat over de uitspraak van bijvoorbeeld het woord rotonde ! Er zijn meer woorden die met een typische klank worden uitgesproken.

Groeten,
Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hans2 schreef:De HU1205 werkt goed en snel maar is alleen bruikbaar als je adressen of plaatsnamen ingeeft. Je moet dus aangeven waar je naar toe wilt. Dan wijst hij goed en snel de juiste route met pijlen op het scherm en geeft ook met spraak aan waar je naar toe moet. Willekeurig rondrijden en zien waar je bent zoals met een navigatiesysteem a la TomTom of Garmin met daarop zichtbare kaarten gaat dus niet. ......
Groeten
Hans
Dat kan óók met de VDO systemen met kaartscherm.
Daartoe moet je in het menu het punt "kaart" kiezen, dan krijg je gewoon het kaartje te zien met daarop dmv de pijl-driehoek je positie. Ik gebruik dat vaak als ik ergens aan het toeren ben, met name tijdens de valantie in het buitenland, buitengewoon handig :D

Zo'n soort menupunt bestaat dus niet bij dit systeem :?:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hans2
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2006 22:37

Bericht door Hans2 »

Nee, bestaat niet. Er wordt tijdens het navigeren aangegeven in tekst (straatnaam) of je positie in graden en minuten waar je ergens bent. Je kunt geen kaartje zien met daarop jouw positie.

Groeten,
Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fif
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:01

Bericht door fif »

Ik heb een systeem in mijn volvo v40 van 2004.
De stem is altijd een kerel.
Hij kan alleen cijfers 0 - 9, dus als je de a320 oprijdt, is het A drie twee nul

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Ervaringen delen mbt de DNX7250DAB
    door supersjors » 24 okt 2014 10:10 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 589

Terug naar “Volvo”