PC5200 vraagjes

rovinge
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 dec 2006 23:24

PC5200 vraagjes

Bericht door rovinge »

Allen,

Ik heb een paar vragen mbt. het updaten van de sofware die de PC5200 gebruikt.

Onlangs mijn PC5600 unit zonder problemen omgewisseld voor een PC5200; ik ben meer dan zeer tevreden over dit apparaat, maar ik ben altijd 'in' voor tips-en-trucs en zaken die niet in de standaard handleiding staan. Heb inmiddels dit forum, plus andere forums en (incl. Duitse/Engelse) websites, doorgespit op zoek naar dat soort tips.

Ben op zoek naar wat meer gedetailleerde info van de volgende twee, maar als iemand nog wat anders weet dan houd ik me aanbevolen.

Zoals gezegd ben ik specifiek op zoek naar:
1) Instellen opstartscherm. Gelezen en geprobeerd, maar niet gelukt. SD kaart mèt 2.9 F/W erop plus de beschreven customer folder plus welcome.gif gebruikt, de PC5200 hiermee geüpdate, maar helaas: niets (gewoon normaal opstartscherm). Ik kan nergens een duidelijk 1-2-3 stappenplan vinden wat duidelijk uitlegt hoe je dat doet. Of ik heb die website nog niet gevonden, of dat kan inmiddels niet meer met de huidige software versies.

2) Aanpassen/uitbreiding POIs. Vele forums doorgespit, vele interessante verhalen, tools en gezipte POIs tegengekomen, maar ik zie dat het een beetje stil geworden hieromheen, de laatste tijd. Diverse stappenplannen en testjes geprobeerd, en tot dusver gelukt om een zoek categorie (e.g. Hockeyvelden) toe te voegen, maar ik loop stuk op de database zelf, aangemaakt met de beschikbare tools om van .ASC files the IDX en URL the genereren. Ik zoek een voorbeeld van een *.ASC ongecomprimeerde database, waar een paar volledige regels in staan (ik heb het idee dat ik gewoon te weinig info in die regels heb staan). Als iemand me op de goede weg kan wijzen, dan heel graag.

De unit die ik gebruik:
PC5200/40
F/W: 2.90
Maps: Navteq Europa 09/10 (0903 meen ik..)

PS. Ik hoor het graag als mijn vragen zijn in strijd zijn met de hier geldende forum regels.

Roel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het veranderen van het opstartscherm is toch echt zeer eenvoudig:

Afbeelding


Je moet twee zaken onderscheiden: Het tonen van POI's in een kaart cq kunnen selecteren als bijzondere bestemming of de mogelijkheid in een database te zoeken naar bepaalde reisdoelen met beschrijving rond een punt
Mbt tot het toevoegen van POI's moet je in acht nemen dat je deze niet kunt toevoegen maar uitsluitend kunt gebruiken als vervanging van een bepaalde categorie. Dit komt omdat de namen van de gebruikte icons al vast liggen in de systeemsoftware.
En om eea goed te kunnen laten functioneren moeten de files taal.lsc worden aangepast met de juiste editor

De files die je nodig hebt moeten gewone ASC files zijn zoals deze worden aangeboden in het formaat van bijv ViaMichelin of Navigon

Een bovenste regel voorbeeld:

1.55944, 42.52194, "[15650]"
1.52556, 42.51639, "[15496]"
1.53056, 42.51194, "[19390]"

Lengte, breedte, naam

Ik heb zelf de bestaande Petrolstation Finder van TeleAtlas omgewerkt tot zoekmachine voor campings.
Maar zo'n functie is dan uitsluitend beschikbaar onder Reisinformatie omdat dit een volledig andere functie van het toestel is.
Een ander lid, WS heeft een bijdrage geleverd door een aanvulling te geven voor het zoeken van Bouwmarkten etc. Dit gaat op dezelfde manier
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rovinge
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 dec 2006 23:24

Bericht door rovinge »

Gerritje,

Bedankt voor de feedback.

Mbt. tot het opstartscherm heb ik het vooralsnog precies zo gedaan. SD kaart met 2.9 updates + customer folder onder the VDODayton folder, met een welcome.gif. Vervolgens een OS update uitgevoerd. Versie 2.9 is netjes opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds het gele VDO opstartscherm vóór de disclaimer.

Twee dingen die misschien niet goed gaan:
1) customer folder die ik heb aangemaakt is met een hoofdletter (Customer); misschien dat het systeem dat niet leuk vind en daarom links laat liggen tijdens een upgrade.

2) welcome.gif bestand toch niet het juiste GIF bestand wat het systeem leuk vind. Formaat is zeker goed, als ook aantal kleur (8-bit = 256 kleuren). Misschien nog iets met wel-of-niet interlaced GIF formaat?

3) Iets anders fout? Wellicht dat ik een denkfout maak in het process zoals ik hierboven beschreven en uitgevoerd heb. Moet ik bijvoorbeeld wel een upgrade uitvoeren? Meer feedback welkom.



Mbt. tot de POIs en/of reisdoelen, bedankt voor de input. Verschil is me nu duidelijk; Vanavond maar weer is proberen of ik hiermee verder kom, en of ik dat verschil ook in praktijk kan brengen.
Wat ik me nog afvraag is òf er verschil is tussen de TeleAltas en de NavTeq software; dat het met TA wèl kan, en NavTeq niet? Of kan iemand dat bevestigen dat beide aangepast kunnen worden?

Roel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Namen van folders of files zijn volgens elke geldende afspraak nooit hoofdlettergevoelig
Ik heb al vele van deze toestellen geupdate met een welkomstshermpje maar nog nooit een probleem gehad
Ook het formaat maakt niets uit, je krijgt dan alleen een vertekende h/b verhouding
De enige fout die je misschien maakt is dat je niet in de map VDODayton de map customer hebt gemaakt maar juist ergens anders en dan werkt het gegarandeerd niet
Het moet natuurlijk wel een gif files zijn en niet en ander formaat dat je gif hebt genoemd

De file welcome.gif staat dus in \vdodayton\customer\welcome;gif.


Denk er overigens om dat je een eenmaal gewijzigd opstartscherm nooit meer kunt wijzigen in het originele!
Tenzij je natuurlijk de beschikking hebt over de originele gif file.

Mbt de POI's en reisinformatie maakt het uiteraard niets uit of het TA of NT kaarten zijn. Dat zou ook verschrikkelijk onlogisch zijn dat er op één systeem verschillende tchnieken zouden worden gehanteerd afh van de kaartsupplier
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rovinge
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 dec 2006 23:24

Bericht door rovinge »

Bedankt voor de snelle reactie.

Vanavond maar weer 's aan de slag, dan. Ik vermoed dat het gewoon iets onbenulligs is waarom ie het opstartscherm niet heeft opgepakt (ik had op een gegeven moment zelfs in meerdere folders het customer folder zitten...).

Roel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rovinge
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 dec 2006 23:24

Bericht door rovinge »

Opstartscherm is gelukt!

Zoals ik al verwachtte was het iets 'onbenulligs'. Ik was het welcome.gif bestand vergeten te verkleinen naar 398x232 pixels. Ik probeerde steeds een 2300x1300 pixel groot bestand te laden; dat vindt de PC5200 niet leuk, en bleef dus gewoon het originele gele VDO opstartscherm laten zien.....

Volgende stap: POIs en reisinformatie.

Roel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gogo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2009 16:06

Bericht door gogo »

Ik heb ook mijn 5500 ingeruild op een 5200 :)

Ik ben er super tevreden mee vooral het 3d beeld ziet er gelikt uit.

Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is het opstartscherm veranderen, zodat je een bmw logo ziet.

Ik heb een foto van het bmw logo in gif formaat 8 bit in resolutie 398x232 pixel.

Op mijn sd kaart staat de map vdodayton met daarin wat sub mapen.

Daar heb ik ook een map aangemaakt genaamd customer, daarin het embleem filetje gezet genaamd welcome.gif

Precies zoals het door jullie word uitgelegd.

Maar ik blijf het vdo logo zien, ik heb van alles geprobeerd bv.gif weggelaten achter welcome, nieuw logo gemaakt , afijn al met al ben ik al 8 keer na buiten gelopen zonder resultaat zie ik iets over het hoofd?

Moet ik bv de stroom van de 5200 afhalen voor dat je het kaartje erin doet of iets anders:roll:

thx
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je kunt het opstartbeeld alleen veranderen tijdens het updaten of overschrijven van de systeemsoftware

Dus je moet op het kaartje ook nog even de systeemsoftware zetten en dan opstarten met het nieuwe kaartje in Slot # 2

Overigens, wat is nu zo leuk aan een misvormd BMW logo?
Denk er ook om dat je nooit meer terug kunt naar je oorspronkelijke beeld!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gogo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2009 16:06

Bericht door gogo »

Ja dat is waar door die resolutie is het een beetje een ei geworden, maar ik denk toch wel dat het mooi staat.

Hoe kan ik de software updaten dan, zet ik die er gewoon bij op het sd kaartje waar ook de kaarten op staan en de welcome gif :?:

En waar vind ik die software, als nu blijkt dat ik al de laatste software erop heb staan kan ik het dan gewoon nog een keer doen :?:

Ik heb de software gevonden, moet ik die nu op een leeg kaartje zetten samen met de map waar het welcome logo in staat?

gr

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

gogo schreef:Ik heb de software gevonden, moet ik die nu op een leeg kaartje zetten samen met de map waar het welcome logo in staat?

gr
Je hoeft het niet op een apart kaartje te zetten, het kan er makkelijk bij op het huidige kaartje
Na de update haal je alles weer eraf

Neem wel de SW versie 2.90, dat is de laatste of als je een PRO versie hebt, de 6.10
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gogo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2009 16:06

Bericht door gogo »

De update nu 3 keer gedaan maar nog steeds het vdo logo :(

Snap er niks van volgens mij doe ik alles goed, ik heb precies het zo gedaan zoals Gerritje schreef hier onder.

edit: toch gelukt ik had het logo welcome.gif genoemd. Maar het moest zijn gewoon welcome en .gif stond voor afbeeldings type begrijp ik nu.

gr

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mooi dat het uiteindelijk is gelukt maar de laatste regel maakt nu niet echt duidelijk wat je hebt gedaan.

Het plaatje moet echt gewoon welcome.gif heten en niets anders.
Daarbij moet je natuurlijk wel bedenken dat het ook een gif afbeelding moet zijn en niet een bmp of jpg die je even met een andere extensie wegschrijft
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Denk dat gogo 't eerst weggeschreven had als welcome.gif.gif of zo...
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Higgy schreef:Denk dat gogo 't eerst weggeschreven had als welcome.gif.gif of zo...
Zijn BMW-eitje hierboven heette in ieder geval wel zo :oops:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Q.E.D.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO Dayton PC5200/40
    door j.weistra » 11 aug 2014 13:48 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 927
  • VDO PC5200 camera
    door severt » 18 nov 2017 15:43 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 757
  • vdo dayton pc5200 pro met europakaart op sd
    door crunch1 » 05 jul 2014 20:17 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 25
    Weergaves: 3159
  • PC5200 firmware update
    door jessie » 22 jul 2015 09:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1661
  • Diverse vragen PC5200/40
    door evd » 25 jun 2014 20:35 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 7
    Weergaves: 2037

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”