Inbouw RNS 510 In T5 (Caravelle)

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Maarten Cristiaan
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2007 18:50

Inbouw RNS 510 In T5 (Caravelle)

Bericht door Maarten Cristiaan »

Ik heb een RNS 510 en een Can-bus adapter gekocht voor in mijn T5 Caravelle van 2006. Ik heb hem laten inbouwen maar ben niet tevreden.

De RNS 510 staat bol, dus als de unit links en rechts in het dashboard ligt staat ze in het midden wel bijna een centimeter naar voren uit. Het lijkt wel of ik het verkeerde type RNS510 heb, voor een Touareg of een andere auto.
Het inbouwstation in Den Haag meldde dat er een inbouwframepje voor is. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik kan tenslotte niet meer terug, ze hebben links en rechts van het dubbel DIN gat strookjes weggezaagd (het is dus de extra brede versie van de RNS 510).

De Car-Kit (Nokia) komt niet meer in via de Radio. Helemaal geen reactie, dus ook geen mute. Is dat een bekend probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Daar is geen inbouwframe voor. Je zou iemand moet zien te vinden die zoiets voor je zou willen maken/modelleren. Een hels karwei. Een nieuwe middenconsole of dashbaord is nu je enige optie dunkt me . En voorzover mijn kennis strekt krijg je de unit ook nooit fatsoenlijk 100% aan de praat. Er is geen enkele T5 waar deze, ook met een CAN bus adapter die CAN 1.6 naar CAN 2.0 omzet, 100% zou moeten kunnen werken. De duitse fora zijn daar heel expliciet over. Ook op dit forum is daar al veel over geschreven.

Wat ik niet helemaal kan plaatsen is dat je je ontevredenheid hier lucht zonder te vermelden wat je de hiervoor direct verantwoordelijke partij, de inbouwer/leverancier hierover hebt toegevoegd!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerard136
Average Member
Average Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 sep 2007 17:36

Bericht door Gerard136 »

Hallo Maarten,

Jouw T5 heeft inderdaad een ander dashboard dan de multivan. Het inbouwen van een multivan dashboard is te doen Iemand op weetjewel.nl heeft dat beschreven), maar is een heel karwei!

De Nokia carkit zou denk ik wel aangesloten moeten kunnen worden, dat is mij bij de RNS2 ook gelukt. Dus de luidspreker draden en de mute draad aansluiten op de quadlock stekker. Maar ervaring daarmee heb ik pas over een maand als mijn nieuwe bus met RNS 510 er is.

Ik ben wel erg nieuwsgierig of de rest goed werkt (navigatie, radio e.d.) En zijn de problemen met de MFD (info tussen de klokken) en stuurwiel bediening al opgelost? Of heb jij die niet? En weet je de HW en FW versie van jouw RNS 510?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als het correct is gedaan zou de HW H074 en de FW 1004 moeten zijn
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • TomTom NR1 Inbouw MAZDA
    door Beckermanneke » 18 sep 2014 21:30 » in TomTom
    Reacties: 9
    Weergaves: 4629
  • Achteraf inbouw Navigatie Nissan Almera Tino 2004
    door Satmiep » 01 feb 2015 13:10 » in Nissan
    Reacties: 2
    Weergaves: 1598

Terug naar “V.A.G”