waarom op carin 420 met sofware 2.3 wel postcode en 2.9 niet

laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

waarom op carin 420 met sofware 2.3 wel postcode en 2.9 niet

Bericht door laurens »

hallo

heb een carin 959 navi met 059 computer van carin eraan
had sofware 2,30 er opstaan
hiermee kom ik postcodes ingeven met de nieuwe 2003-1 cd

nu heb ik er 2,50 2,80 en nu 2,90 op staan
nu kan ik geen postcode meer ingeven

het voordeel van 2,90 is voor mijn dat bij plaatsinvoer de letters die niet meer kunnen wegvalen dit was niet bij de 2,30 sofware

echter vindt ik het wel een nadeel dat ik nu niet direckt de postcode kan ingeven

komt er nog een sofware update uit waar dit wel mee kan ?
( vraag ik hoofdzakelijk aan siemens vdo) bij deze

laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Laurens,

Om met je laatste vraag te beginnen: helaas, vergeet dat maar. De systemen waar deze software op draait zijn al meer dan twee jaar (MS 3000/4000) , respectievelijk 4 jaar (Carin 420/440) uit de roulatie. En ja, dan komt er geen nieuwe soft meer.

Maarre..., is het inderdaad zo dat je eerder wel, en nu geen postcodes meer kunt ingeven? Als het bij de 2.3 al mogelijk was, is het dan bij de 2.9 misschien mogelijk via de routine met de spatietoets, zoals ook bij de 4130/4230 voor de MS 4100/4200, of bij de 3146 voor de MS 3100. Zie de instructie van die systemen.
Kun je dat checken en ons informeren?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

re 2.9 waarom geen updat meer

Bericht door laurens »

hallo

als je naar het menu gaat bestemmingsinfo plaats ingeven
kun je naar de laaste letter die komt wel verder
alleen ligt er niks op

het is wel zo als je naar de z nog 1 keer naar rechtsgaat dan heb je inderdaat de 1 geslecteert
en dan op verschijnd de 1 wel als je op entger heb gedrukt

en dus ook als je nog 5 keer naar rechtsgaat naar de z indedaat de 5 heb gelelecteer
deze verschijnt dean wel als je op engter hebt gedrukt

alleen zie je ze niet naast het rijtje met de letters staan
maar ze zitten er wel degelijk

dus het is wel mogelijk om de postcode integeven
maar niet echt duitdelijk dus

wat je verder nogt vermeld dat het systeem al ouder is dus geen nieuwe software uit meer komt vindt ik schandaalig.

dit omdat deze systemen toen de tijd toch wel prijzig waaren.
en er niet bij werd vermeld dat deze niet up to date zouden worden gehouden naar bv 4 a 5 jaar

vondt juist van vdo een groot voordeel dat ze de systeem software up te date te houden zijn

( wat is dadelijk de volgende stap misschien ook geen landkaarten meer voor de carin systeem????? omdat deze te oud zijn ?????

lijkt wel het zelfde te gaan als de becker traffic star waar ook geen nieuwe versie van uit komt dit is nartuurlijk ook schandalig vooral omdat deze systemen nog steeds via dealers als 2e hands worden verkocht
(zullen ze er bij vermelden dat er geen nieuwe cd van uitkomt ?? denk het niet he, of dat de versie 4.0 al 2 jaar oud is ????????)

kun je wel met becker regelen dat je voor 600 euro bijbetaling een becker pro krijgt en de star moet inleveren bij ze.
zelf vinden ze 400 euro bij betaling omdat de nieuwe cd die erbij zit ook 200 euro kost. dit zou de eventueel niewe cd van de star ook kosten.

ik hoop toch niet dat bijvoorbeeld de sofware van de ms 5000
waar er wel heeeeeeel veel van zijn verkocht dadelijk niet meer up to date is voor die tijd bv 2005 , dan zijn de eerste ook 5 jaar oud

laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Laurens,

Uit je reactie begrijp ik dat het dus met de 2.9 wel mogelijk is postcodes in te voeren, alleen gaat het wat anders dan voorheen. Even wennen dus kennelijk.

Je opmerking dat je, om het in mijn eigen woorden uit te drukken, het er niet mee eens bent dat er voor oude systemen geen nieuwe besturings software meer uitkomt, komt wellicht voort uit het niet bekend zijn met de technische mogelijkheden.

Vooraf nog de opmerking dat de huidige software 2.9 geen "bugs" heeft, uit dien hoofde is er dus geen nieuwe versie nodig.
Maar veel belangrijker is dat het MK2 platform waarop de 440/420 met 059 computer draait een veel simpeler systeem is met een eenvoudige processor en nauwelijks intern geheugen. Daarop kun je onmogelijk een besturingssysteem zetten van de huidige generatie, die veel hogere processorsnelheden en meer intern geheugen nodig heeft. Je 059 computer zit gewoon aan z'n grens, meer gaat er gewoon niet op.

Vergelijk het maar met je PC, je kunt toch geen XP zetten op een PC met een Pentium 1 of nog ouder en een kloksnelheid van minder dan 100 MHz? Die oude PC, die destijds ook een vermogen gekost heeft is nog een hele tijd bruikbaar, maar is niet meer de modernste, wat je ook probeert.

Over die kaarten hoef je je geen zorgen te maken, die kun je gewoon blijven draaien, kaarten zullen er gewoon blijven komen. Die zijn niet afhankelijk van de besturingssoftware.
Overigens is het voor de snelheid van je systeem het beste om de kaarten te nemen zonder al die info over hotels en zo, dus geen Michelin of Varta erop. Liever de kaarten van NavTech of TeleAtlas zelf, dan wel die uit het Europapakket van VDO.
Die laatste werken wel, ze kunnen je systeem echter wat langzamer maken.

Hopelijk zul je nog een tijd plezier hebben van je 440, ook al is het zo langzamerhand een klassieker aan het worden.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

re

Bericht door laurens »

hallo

bedankt voorje reactie

weet zeker dat ik nog veel plezier van de carin krijg

mooi en goed apperaat

laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeffrey
Normal Member
Normal Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:18

Bericht door jeffrey »

Beste JW,

Het klopt helemaal wat je zegt het voorbeeld van de P.C is perfect ! :wink: :wink: :wink:

Gr Jeff

P.S Laurens de kaarten zullen blijven komen daar ben ik niet bang voor
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !

Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Andere navigatie sofware op Clarion nx302e
    door Arjan93 » 30 apr 2016 11:49 » in Clarion
    Reacties: 1
    Weergaves: 1269
  • Handleidingen Philips Carin 522
    door benne_ss » 07 okt 2016 21:29 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 692

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”