vdo dayton ms 5000

M.Denneboom
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2003 12:31

vdo dayton ms 5000

Bericht door M.Denneboom »

:( Hallo, ik heb vorige week bij een officieel inbouw station ( ze doen hier niet anders) het navigatie systeem laten inbouwen, en alles werkt volgens de pc na behoren, meestal 6 tot 9 sattelieten, tachiemeter is goed .

echter, navigeren ho maar. Als ik een constante snelheid heb van bv 60 gaat het een tijdje goed, kom ik de snelweg op, en ga naar 100 km, raakt hij volledig in de war. na een tijdje weet hij weer waar ik zit, ga ik dan weer naar 70, is hij de kluts weer kwijt, voor een tijdje, het zelfde als ik niet doe wat hij zegt, ( omdat er een afsluiting is of zo) Alles is gecheckt?

Het systeem is ingebouwd in een renault megane cabrio, eerst zat de ontvanger niet lekker ( gelaagd zonwerend glas) maar dat is al verandert. Heeft iemand een idee waar we naar moeten kijken. Is er iets met de Pulsen , sinus, blok ??????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

welke software versie heef u

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Wat je het beste een keer kan doen is de functie "boordcomputer" kiezen daar kan je de snelheid aflezen. Kij eens of deze in orde is en laat het hier maar weten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Het kan inderdaad goed zijn dat de Megane een sinus vormige puls afgeeft, terwijl het navigatie systeem beter een blok puls kan hebben.

Een andere mogelijkheid, maar als het een echt inbouw station geweest is betwijfel ik of zij zich er zo gemakkelijk vanaf hebben gemaakt, is dat de puls op de ontsteking is aangesloten. Helaas komt dat wel eens voor, sta je in de file en zie je dat je langzaam aan toch aan het rijden met op je navigatie systeem, terwijl je echt al een hele tijd niet gereden hebt.
De storing past in elk geval in dit verhaal, telkens gaat het systeem zich opnieuw calibreren, maar niet op basis van snelheid (60Km/h) maar op motor toerental. Ga je sneller, dan gaat het toerental omhoog, maar doordat je in een andere versnelling gaat rijden gaat die met een andere curve omhoog dan de snelheidsmeter, gevolg, na een tijdje heeft het systeem door dat één en ander niet meer klopt en gaat zich opnieuw ijken. Zak je vervolgens weer in snelheid (toerental eigenlijk) dan duurt het weer even, maar ook dan heeft het systeem pas na een tijdje door dat het niet meer klopt een gaat zich weer ijken...
Oeverloos verhaal zo.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Enquête TomTom PND (go 5000)
    door FAIN » 15 apr 2015 15:11 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 470
  • VDO 5000 // 5100 weg kwijt
    door koerier » 13 okt 2016 15:59 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 588
  • Aansluiting achteruitrijcamera op een pc5400 met een mom 5000 beeldscherm
    door fransvandervalk » 26 okt 2015 20:58 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1438
  • Becker Carminat 5000 doet niks meer.
    door Verstappen » 31 jul 2015 19:25 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 591
  • VDO Dayton VRM 6100
    door hymer marc » 16 apr 2015 10:30 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 606
  • VDO Dayton PC5200/40
    door j.weistra » 11 aug 2014 13:48 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 924
  • Vdo dayton pc 5400 aansluiten
    door Hardy7 » 29 jun 2014 11:55 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1171

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”