Stroomverbruik MS4400

Railrunner1962
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 dec 2009 21:55

Stroomverbruik MS4400

Bericht door Railrunner1962 »

Een poosje geleden waren de huishoudaccu's van onze camper volledig ontladen. Na ze opnieuw geladen te hebben ben ik gaan meten of er een stroon liep, dit bleek inderdaad en was zelfs 500 mA aan de 24 volt zijde, dit is de boordspanning van onze auto. Na verder onderzoek bleek dat de omvormer van 24 naar 12 volt de schuldige was. Aan deze omvormer zit een VDO MS4400, wat LED verlichting en een waterpompje aangesloten. Ik heb toen alle verbruikers afgekoppeld en de omvormer bleek toen niets meer te gebruiken dus deze is goed. Toen aan de 12 volt zijde gemeten en nu blijkt dat de VDO de schuldige is, hij gebruikt terwijl hij uit staat een stroom van 900 mA, geen wonder dat na enkele dagen de accu's "plat" zijn. Is dit stroomverbruik normaal? De radio doet het prima dus daar kan ik iets van zeggen, iemand een idee?

Groet Marcel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Railrunner1962
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 dec 2009 21:55

Re: Stroomverbruik MS4400

Bericht door Railrunner1962 »

Probleem is opgelost, door het ontbreken van een geschakelde plus had ik de directe en geschakelde plus samen op een contact aangesloten. Ik heb de geschakelde plus losgemaakt en het probleem is verholpen, er loopt nu nog een stroompje van slechts 20 mA!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDODAYTON MS4400
    door aifos32 » 14 jul 2014 18:04 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 890

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”