Spieken met de VDO

Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Spieken met de VDO

Bericht door wmp »

Kwam ik bij toeval achter.

Stel, je rijd gewoon op een weg (zoals ik toen in Belgie), Carin (in mijn geval dus Carin) heeft al geruime tijd niet gesproken, en ach....drukte eens op het 'repeat' knopje op de afstandsbediening (verveelde mij dus enigzins).

wat hoorde ik tot mijn stomme verbazing....?
'Hoofdweg blijven volgen'.....

:shock:


hidden feature ? :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

another feature

Bericht door arjeh »

Wellicht lijkt je dit ook wat: de route opnieuw laten berekenen. Ik merk dat hoe dichter je bij je bestemming komt des te beter (=sneller/korter) je vdo de route berekent. Wanneer je hem ingesteld hebt op snelste route moet je hem even op kortste (of een andere keuze zetten) en daarna weer op snelste. Je zult zien dat de aankomsttijd en/of nog te rijden afstand vaak drastisch zullen wijzigen.

Wanneer je van 'ver' komt zal de vdo (i.c.m. het kaartmateriaal) je het liefst op de meest gangbare route laten rijden; dit zijn meestel de snelwegen en N-wegen, terwijl een doorsteekje vaak kilometers en/of minuten kan schelen. Wanneer je vdo met een snelste route komt is dit niet altijd de snelste route hetgeen ik vreselijk irritant vind, dit komt weer door het bovenstaande.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”