Pinbezetting Vdo beeldscherm

Marcellll
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jun 2004 19:28

Pinbezetting Vdo beeldscherm

Bericht door Marcellll »

Ik zag op deze site de pinbezetting.
Afbeelding
Nu zoek ik de pin (voor zover aanwezig) van het composiet signaal.
Is dit de pin "video mode" ??

Alvast zeer bedankt.

P.s. Ik wil het spul zo ombouwen dat ik automatisch de achteruitrijcamera op het beeldscherm krijg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

:idea: waarom gebruik je geen VDO MI-2100 of 2200 :?: , kan je meteen een externe videobron (dvd ) op aansluiten en ook een achteruitrijcamera :wink: en met een 2200 kan je ook nog eens een extra scherm aansluiten voor achter :wink:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcellll
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jun 2004 19:28

Bericht door Marcellll »

omdat deze 129 euro kost.
Als er een composiet signaal in dat kabeltje zit dan kan ik dan zelf ook wel maken :lol: :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BMIS
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:54

pinout's

Bericht door BMIS »

het composiet signaal kun je aansluiten op de 3,5 plug op de rechter zijkant van de monitor,eventueel ook het geluid.

Mvg Cees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Marcellllll,

Op die 16 pins aansluiting zit geen composietmogelijkheid, die is er slechts via het plugje aan de zijkant zoals Cees aangaf.
De monitor heeft alleen een RGB input, via pin 4, 5, 6 en de Video-mode op pin 12 is er om de monitor te sturen. Niet verbonden is de monitor uit, bij 0V is de RGB mode en bij 12V (wordt intern met de mini-jack omgeschakeld) is de videomode.

De enige manier, anders dan via het plugje om een achteruitrijcamera te laten werken en schakelen is een tussenbox gebruiken, zoals de MI serie. Of je moet al aan de gang om de monitor open te maken en dat omschakelmechanisme van de mini-jack eruit slopen en dan extern schakelen terwijl de camera op de plug zit.
Echter, bezint eer gij begint, dat binnen werk van de monitor is een kwetsbaar geheel.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcellll
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jun 2004 19:28

Bericht door Marcellll »

JW schreef:Hallo Marcellllll,

Op die 16 pins aansluiting zit geen composietmogelijkheid, die is er slechts via het plugje aan de zijkant zoals Cees aangaf.
De monitor heeft alleen een RGB input, via pin 4, 5, 6 en de Video-mode op pin 12 is er om de monitor te sturen. Niet verbonden is de monitor uit, bij 0V is de RGB mode en bij 12V (wordt intern met de mini-jack omgeschakeld) is de videomode.

De enige manier, anders dan via het plugje om een achteruitrijcamera te laten werken en schakelen is een tussenbox gebruiken, zoals de MI serie. Of je moet al aan de gang om de monitor open te maken en dat omschakelmechanisme van de mini-jack eruit slopen en dan extern schakelen terwijl de camera op de plug zit.
Echter, bezint eer gij begint, dat binnen werk van de monitor is een kwetsbaar geheel.

Groet,
JW
Ik heb het scherm al open gehad en dat is me inderdaad veel te kwetsbaar.
bedankt voor de reacties.
Ik ga wel op zoek naar een 2dehands module.

Marcel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Marcellll schreef:

Ik ga wel op zoek naar een 2dehands module.

Marcel.
Hier staat er een :wink: viewtopic.php?t=2403

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Marcellll
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 20 jun 2004 19:28

Bericht door Marcellll »

veel te duur.
Op internet circuleren ze voor 129 euro inclusief.
Bedankt voor het melden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Hou er wel rekening mee dat je die tweede kabel die er nu bijzit MOET hebben anders gaat het niet werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

Re: Pinbezetting Vdo beeldscherm

Bericht door gniewold »

Beste mensen ik schop even een heel oud topic omhoog.

Hier heb ik nog 2 ongebruikte VDO MM5000 schermen liggen en 2 ongebruikte Mitsumi scherm kabels.
Nu wil ik iig 1 van die 2 aansluiten op de video uitgang van mijn Kenwood DDX7029 zodat de kleine daar z'n DVD's kan zien onderweg naar het vakantieadres. Want ik meen dat m'n DDX7029 dat zelfs dual zone kan doen. Als dit allemaal lukt ben ik voor een paar euro namelijk klaar.
Maar nu mijn vraag.

De hierboven (en in andere topics) genoemde pinbezetting is duidelijk en hoe ik dit aan moet sluiten ook. Maar als ik nou 1 van mijn Mitsumi kabels doorknip, hebben de afzonderlijke draden daarin dan ook kleurcodering en hoe is de verhouding draadkleur/pinnummer dan?

Heeft iemand hier al ervaring mee? Zo niet ook geen ramp, dan maken we er een spelletje meten=weten van, maar als iemand dit zo kan roepen zou dat makkelijk zijn!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Pinbezetting Vdo beeldscherm

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je kunt je de moeite besparen!
Een andere manier om deze schermen op je Kenwood aan te sluiten is via de A/V plug aan de zijkant van het scherm dmv composite. Je moet dan alleen nog zorgen voor een 12 volt aansluiting en klaar
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

Re: Pinbezetting Vdo beeldscherm

Bericht door gniewold »

Ik denk dat wij hetzelfde bedoelen? Ik was alleen vergeten te melden dat ik inderdaad de 3 polige 3.5mm jackplug aan de zijkant gebruik voor de VIDEO IN zoals deze ook netjes in de handleiding beschreven staat.

Maar omdat ik de Kenwood al op de VDO heb aangesloten, moet het scherm dus standalone functioneren en daarom wil ik de originele monitorkabel hacken. Die 12volt aansluiting moet ik realiseren via de mitsumi stekker volgens bovenstaande pinbezetting... ik heb niet alle pinnen nodig maar die voor de stroomvoorziening, massa en de videoschakeling..

Maar ik kom er wel uit. Inmiddels heb ik de monitor mitsumi kabel precies in het midden, tussen beide stekkers in, doorgeknipt en gestript en er zit een rand van aders om de afgeschermde huls, daarbinnen zitten (als ik het goed tel) 14 aders met verschillende kleuren. Die zal ik dus even moeten doormeten op welke pin in de stekker ze uitkomen, om het zaakjes volgens bovenstaande pinbezetting aan te sluiten..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

Re: Pinbezetting Vdo beeldscherm

Bericht door gniewold »

Heeft iemand trouwens wel eens geprobeerd om het VIDEO signaal gewoon ook via de Mitsumi stekker te laten lopen (samen met een spanning van max 2,5v op pin 12 Video modus)?
Het lijkt dat de navi computer het beeld ook gewoon in composiet verstuurd via de pinnen 9 (VCR Video ext) en 10 (Display GND) en dan hoef je niet ook nog die jackplug te gebruiken. Iemand daarmee ervaring?

Links:
viewtopic.php?p=90175#p90413
en viewtopic.php?t=985

update: de navi computer zal 't beeld inderdaad naast RGB ook wel in composiet versturen via genoemde pinnen maar het scherm doet er niets mee want die pakt alleen het RGB signaal op. Er zal dus wel van de 3,5mm aansluiting gebruik moeten worden gemaakt vermoed ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Pinbezetting Vdo beeldscherm

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat de monitor ook met alleen composite via de stekker kan worden aangestuurd is vanwege de mogelijheid om er bijv ook een achteruitrijcamera of DVD video op te kunnen aansluiten. Deze geven vrijwel altijd een A/V signaal!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gniewold
Average Member
Average Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jun 2006 10:12

Re: Pinbezetting Vdo beeldscherm

Bericht door gniewold »

Is inmiddels gelukt die composiet pinnen kun je ook gebruiken en dan is de 3,5 mm jackplug niet nodig

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Beeldscherm weerkaatst
    door Mathy » 03 okt 2017 02:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 393
  • Aansluiting achteruitrijcamera op een pc5400 met een mom 5000 beeldscherm
    door fransvandervalk » 26 okt 2015 20:58 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1447
  • Mijn Medion GoPal PNA315 werkt wel,maar het beeldscherm niet
    door tico » 15 sep 2014 14:49 » in Medion
    Reacties: 1
    Weergaves: 552

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”