MS5000 babbelziek (Deel II )

Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Re: Klok

Bericht door Topsport »

Gerritje schreef:Hallo Topsport,

Loop jij niet heel erg voor met je klok?

test, tijd lijkt mij nu wel goed :wink:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Topsport,

Even terug naar het topic, WMP's probleem dus...

Begrijp ik het goed dat je de Trimble-Lassen unit vervangen hebt bij cvt en dat 'ie toen nog problemen bleef geven?
Wat stond er toen in het diagnose menu bij GPS Data, stond daar SEARCH? Want dat zou dan betekenen dat de antenne wel goed is, doch dat de nu ingebouwde T-L-unit z'n werk ook niet goed doet.

Ik heb eens wat meer zitten lezen op de Trimble site, en daaruit heb ik eigenlijk de conclusie getrokken dat deze unit helemaal zelfstandig z'n werk doet, eigenlijk los van de computer. Die reageert op de output van de T-L zodra daar de goede gegevens uitkomen.
Klopt dat met jouw ervaringen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo JW

heb inderdaad de Trimble-Lassen unit vervangen bij cvt, heb toen de software teruggezet naar 6.9 en toen weer naar 7.6 ( dit op aanraden van een kennis van mij die bekend is met VDO ) systeem gaf eerst rec error aan en daarna searching en na een tijdje gaf het systeem 2 satellieten aan.
ps zijn oude Trimble-Lassen unit gaf alleen maar rec error aan, al een hele tijd :idea:
heb ook een pc-5100 van mijzelf even aangesloten en die gaf binnen 5 minuten 5 a 6 satellieten aan, toch wel vreemd.
cvt vertelde mij die avond dat het systeem bij het wegrijden bij mij thuis weer goed navigeerde ( hij moest naar Den Bosch rijden), even later een mailtje dat hij weer geen satellieten kon vinden :cry: , cvt zou dit weekend weer kijken naar het systeem en mij zijn bevindingen laten weten, tot dusver nog geen reactie ontvangen van cvt.
ik wacht zijn antwoord wel af en meld het dan.
ga morgen even navragen aan die kennis van mij wat hij ervan denkt :wink:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

...ik heb ondertussen vernomen dat ik beter naar 6.9 had kunnen downgraden, ipv 7.5

Jammer genoeg heb ik die cd niet, hopelijk zie ik de buurtbewoner weer een keer en heeft hij hem wel, of leest hij dit, want ik heb hem wel geattendeerd op dit forum.

(ps. ik zit op nr.42 , voor het geval je dit leest!)
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Brutaal zijn lijkt de moeite te lonen.... :shock:

Ben naar een grote inbouwstation gereden hier (nee, naam vermeld ik even niet, wil niet dat de werknemer problemen krijgt met de service), en verteld wat er aan de hand was en wat ik al gedaan had.

Welnu, er werdt een cd-rom bakje ge-opend, met allarhande besturingssystemen, en mijn systeem werd gratis en voor niets voorzien van 6.9

Hier heb ik bijna 3 kwartier mee rond gereden (gewoon een rit om R'dam gemaakt, tel één file erbij op, en voila...).
Helaas geen resultaat.

Daarna systeem bijna 2 uur van het stroom afgehad, en een nieuwe rit gemaakt van circa 1/2 uur (wezen toeren door Gouda en omgeving, leuk stadje, maar wonen wil ik daar denk ik niet)
Helaas geen resultaat.

7.6 teruggezet (gaat dus inderdaad probleemloos vanaf 6.9), contact uit voor 10 minuten, contact aan, systeem herstart, maar .... Helaas, geen resultaat....

Stroom er bijna 1 uur vanaf gehad, 20 minuten door mijn woonplaats getoerd (vrijwel geen hoogbouw), maar helaas....geen resultaat.

Ergo : binnenkort te koop, defecte ms5000, te koop vanaf 100 euro voor complete set excl. tmc module.
(Rigoreus? Ja! Maar ben het erg zat aan het worden, vandaar!)
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

voor 100 euro wil ik hem wel over nemen hoor................


MAAR DAT IS NIET DE BEDOELING!!!!


heb je carin computer nog? (is even tussendoor vraag)

als je nou eens goed dat verhaal doorleest( als ik het goed heb hoor), je hebt andere antenne geprobeerd je hebt software geladen............. en nog steeds geen satelieten........ dan is er waarschijnlijk nog een mogelijkheid die jij niet hebt geprobeerd. en dat is die complete module, klopt dat?

want er kan wel 5 volt staan, maar er zijn ook nog meer lijntjes die kunnen ook defect zijn?


laat het even weten zo spoedig mogelijk.....want topic begint lang te worden :( :evil:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Nou, ik heb antwoord van cvt.
heeft het alleen die zondag gedaan, toen systeem uitgezet en de volgende ochtend weer aangezet en je raad het al :cry: wéér géén satellieten :oops: :oops:
heeft gelukkig een tweedehands PC-5100 op de kop kunnen tikken, aangesloten en het werkt weer perfect. :lol:
krijg eerdaags de defecte PC-5000 weer terug en ga er weer mee aan de slag :cry:

wordt vervolgd.......................................en als ik het probleem gevonden heb meld ik het ook even (dus wmp wacht nog even met de verkoop van je vdo set :wink: )

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

hey topsport is wer bij jouw 5000 toevallig al een keer een nieuwe gps tuner ingekomen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Wat kan zo'n 'geintje' gaan kosten ? (zo'n gps tuner dus, blijkbaar iets anders dan de Trimble Unit)

Iemand enig idee ? :(
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Dat is hetzelfde, de Trimble Lassen II unit is de GPS ontvanger in je computer.

Er is assistentie naar je onderweg, even je post lezen...

Succes,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

fransnacht schreef:hey topsport is wer bij jouw 5000 toevallig al een keer een nieuwe gps tuner ingekomen?
heb er inderdaad een andere Trimble ingezet, maar helaas geen goede resultaten,
krijg hem eerdaadgs weer terug en ga er verder naar kijken.

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

wmp schreef:Wat kan zo'n 'geintje' gaan kosten ? (zo'n gps tuner dus, blijkbaar iets anders dan de Trimble Unit)

Iemand enig idee ? :(
zo rond de 250 euro :!: :!: , is geen 'geintje' meer :cry: :cry:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Systeem maar liefst 4 uur van de spanning afgehaald, en later geprobeerd in een andere auto.

Floep...na wat zoekwerk, 2...3.....4 satelieten.

Raar...

Toen in mijn auto teruggeprobeerd, pal naast de andere auto geparkeerd, maar met de GPS antenne dichter tegen de hoogbouw.

PLop....in één keer 6 satelieten.....

Nou moe! :shock:

Even proberen wat die nu gaat doen, blijft die werken, of ...... afwachten dus.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Softwareupdate MS5000 gezocht
    door Tice » 30 jul 2017 17:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 509
  • MS5000 is sinds 2 weken plotseling de weg kwijt
    door pbm95 » 30 dec 2015 22:00 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 527

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”