ms 6000 wil niet aan HELP HELP AUB

Gebruikersavatar
cht1
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 nov 2003 00:28

ms 6000 wil niet aan HELP HELP AUB

Bericht door cht1 »

Goede middag forumers
Ik heb zojuist mn mr 6000 met cd wisselaar ingebouwd maar kom tegen een probleem aan
Alles zit zoals in het schema aangegeven aangesloten maar de ,hoe zal ik het noemen de basis unit geeft geen krimp de computer doet het de wisselaar doet het heb overal spanning ook op de zekering die net onder de stekker zit die op de basisunit waar het klapscherm inzit de rode draad heeft constante spanning de gele draad heeft schakelspanning de massa is goed aangesloten en pakt nog een keer massa vanaf de antenne want als ik de massa draad weer los maak houdt hij massa via de antenne
de electr antenne draad en de dimlichtdraad zitten ook volgens schema
alleen als ik hem aan wil zetten via de FUNC toets geeft hij geen krimp

WAT zou dat nou kunnen zijn Help aub

hans
Once a camper always a camper

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
cht1
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 nov 2003 00:28

Bericht door cht1 »

Nog even ter aanvulling
Ik heb hem gisteren gekocht en werkend gezien toen deed alles het
Heb ik een draad verkeerd zitten of zo???????????????????????

hans
Once a camper always a camper

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Hans,

Als je schrijft dat 'ie geen krimp geeft, bedoel je dan alleen de monitor?
Want de wisselaar werkt schrijf je, en die krijgt z'n spanning via de speciale CeNet kabel van de headunit. Doet de radio het ook niet?
En je schrijft dat 'de computer' het doet, bedoel je daarmee dat je een MS6000 hebt, dus de MR6000 plus de PC5000/5100?

Ik heb wel een gedachte, maar ik wou eerst even weten WAT het wel en niet doet.

En voorts, heb je al kontakt gehad met de vorige eigenaar van deze unit?

Groet,
JW

P.S. Waar staat jouw auto? In de kou?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
cht1
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 nov 2003 00:28

Bericht door cht1 »

als antworrdt jw
mn auto staat in de garage (tegen zn eigen kachel aan)
de 5100 doet het wel(lampje brand en cd kan je er in eruit halen
de cd wisselaar doet het ook gooit gewoon zn cd box naar buiten
maar de radio doet niks heb alles al getest en dacht eerst aan een zwakke accu,heb de motor laten draaien een tijdje maar dat is ook niet alles dus heb mijn acculader op de accu aangesloten
heb de kleuren schemas nagekeken rood zit op constant 12 v
geel zit op geschakelde 12 volt zwart zit op massa en de laatste zit op verlichting (weet ff zo gauw de kleur niet)
hij reageerd op de afstand bediening want harder en zachter hoor je dat meisje zeggen
Ik heb echt geen idee ?????? JIJ wel??????????????

gisteren werkte alles perfect

hans
Once a camper always a camper

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Hans,

Reden voor m'n P.S. was dat er een bepaalde serie problemen gehad heeft bij lage temperaturen. Maar dat is dus niet de oorzaak bij jouw MR 6000 Headunit.
Die serie had een serie nummer tussen 0013151 en 0028550. Die serie heeft die problemen met lage temperaturen, en moet omgebouwd worden (vervangen van een condensator). Of die serie ook nog andere opstart problemen heeft (gehad) weet ik niet.

Vraag blijft of je al contact gehad hebt met de vorige eigenaar en naar zijn ervaringen gevraagd hebt.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Wat je kan doen is eerst proberen om de MR6000 te laten werken.
Zodra de MR6000 goed werkt zou je de wisselaar erbij kunnen zetten.

Zo te horen werkt je navigatie computer wel, maar haal connectie naar de MR6000 (maar 1 kabel) eerst eens los.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Hans,

In lijn met wat Han zegt, probeer inderdaad vanuit de MR 6000 het systeem op te bouwen.
Pas wel op, je mag volgende componenten alleen in SPANNINGSLOZE toestand aansluiten. En dat betekent dat je dan ook de ACCU PLUS losgekoppeld moet hebbem van de MR en de andere componenten.

Verder schrijf je dat je alles volgens schema hebt zitten. Maar wat heb je dan aan de antenne draad op A5? Daar mag niks aanzitten, alleen het stuurrelais van de evt op jouw auto aanwezige automatische antenne. Maar niks anders.
Voor de zekerheid:
A4 is accuplus
A5 is de automatische antenne
A6 verlichting, af te takken van je stads/dimlicht, niet van de dashboard verlichting
A7 is de geschakelde plus
A8 is de massa

Ben benieuwd, we zullen proberen je te helpen. Heb je overigens al geprobeerd een reset te maken? Dat kan via dat gaatje bij afgenomen frontje, bij uitgeschakelde unit.

Verder moet je bijgaande link eens doorlezen, daar wordt ook gesproken over een reset die nodig was na een bepaalde (verkeerde) bediening. http://navi-forum.net/board/viewtopic.p ... c&start=15
Probeer het eens, geheel volgens die aanbeveling. Ben benieuwd

Succes,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
cht1
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 nov 2003 00:28

Bericht door cht1 »

Jongens
Heb alles 3 x gecheked en wat bleek de stekker die aan de ms 600 radio unit zit had een zeer slecht kontakt,toen we met zn twee-en waren mn zoon en ik hield hij de radio vast en ik heb alle stekker verbindingen heen en weer bewogen en plotseling kwam er leven in het systeem
na alle pinnen op de radio wat naar buiten gebogen te hebben werkte het systeem als nieuw heb alleen de pulsgever nog niet aangesloten maar daar merkt hij niets van
Syteem weet precies waar je bent en hoe je rijdt
GPS ligt achter op de hoedenplank en funtioneerd perfect

Dank voor jullie hulp en als ik weer vragen heb kom ik zeker weer terug

hans
en marc
Once a camper always a camper

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Hans,

Gefeliciteerd, da's mooi zo. Zo zie je maar weer, met z'n tweetjes... :wink:

En natuurlijk heel veel plezier met je fraaie systeem, dat je nog meer plezier zal brengen als je de puls aangesloten hebt.
Dat zul je met name merken als je met veel bochten te maken krijgt, zoals in de stad. Dan laat de GPS je wel wat in de steek, zeker als er door de bebouwing ontvangstproblemen ontstaan kan het helemaal over-en-uit zijn.

Heb je die puls al gevonden? Klopt de Petri info W 140 S - Klasse 1990 -9/1998 Kabelfarbe: grün/schwarz. Am Radio ISO - Stecker A, Pin 1. Am Kombi Instrument, am 1 PIN Stecker, Kabelfarbe: grün/schwarz ?

We horen je ervaringen wel.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
cht1
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 nov 2003 00:28

Bericht door cht1 »

He :lol: dat is een verrassing ik heb in de originele mercedes kabelboom een groen zwarte draad over en wist niet waar die voor diende is dat echt de pulsgever want dan ben ik helemaal klaar!
Kan ik die zonder gevaar zo aansluiten op de zwart grijze draad van de pulsontvanger en klopt het dat je die aan de pc5100 aan moet sluiten en niet aan de radiounit????
dat heb ik ergens op het forum gelezen.

ik wacht met spanning af op jullie reactie

waar een forum je al niet mee kan helpen he

hans
Once a camper always a camper

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Hans,

Is dat een groen-zwarte draad in de originele draadboom naar de radio?
Als dat zo is heb je de goeie te pakken. Die moet dan NIET naar je MR 6000 maar naar punt A1 van de PC 5100, waar een zwart-witte draad aanzit als ingang voor het signaal van de kilometerteller.

Dus.... als alles goed is ben je spekkoper.

En inderdaad, waar dit forum al niet goed voor is.., zegt het voort!!!!!

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
cht1
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 nov 2003 00:28

Bericht door cht1 »

JW
Ik heb een probleem met de mr 6000
Bij het inbouwen had ik al verteld dat de mr 6000 geen krimp gaf en later wel na gerommel met de stekkeraansluiting ,Nu heb ik dat al weet 2 x meegemaakt dat hij helemaal niks deed en na enig schoonmaakwerk en de pootjes in het stekkerhuis iets naar buiten gebogen te hebben deed hij het vanmiddag wel weer
Nu vanavond zette ik de radio uit met de func toets en naderhand weer aan en wat denk je helemaal niks ik hem hem er uit gehaald en echt alle stekkerpootjes met een koperen staalborsteltje schoongemaakt zodat ik bijna zeker weet dat alles contact maakt MAAAAR hij geeft weer geen krimp
Kan er iets anders aan de hand zijn??????????????

overal staat spanning op dat heb ik gemeten
en als hij voor reparatie moet waar kan ik dan het snelste terecht
woon in zeeland in de omg van HULST

HELLUP!!!!!! :oops:

hans
Once a camper always a camper

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Hans,

Je schrijft dat er spanning op staat. Ik neem aan dat je daarmee bedoelt dat de draadjes die uitkomen op de ISO A stekker spanning hebben.
Maar ben je er ook zeker van dat die 'vrouwtjes' aan de binnenkant van die stekker ook altijd spanning hebben? Ik heb wel eens meegemaakt dat er een stukje isolatie zat bij/tussen het punt waar de draad in de stekker overgaat.

Als dat 100% zeker goed zit, moet je misschien gaan denken aan een losse verbinding aan de binnenzijde van de radio, dus vanaf de ISO A 'mannetjes' naar binnen. Dat zou dan ook kunnen verklaren waarom er wel kontakt gemaakt wordt als je aan de stekker rommelt.
Maar dat kan dus ook als er een slechte verbinding zit in het ISO A vrouwtje.

Eerst maar eens even systematisch gaan zoeken, en meten met een voltmeter.

Succes,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
cht1
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 nov 2003 00:28

Bericht door cht1 »

Hallo Jw (en andere)
Ben vandaag bij een navigatie inbouwer in terneuzen geweest heeft alles voor me gecheckd en kwam eigenlijk tot de conclusie dat de stekker zijn beste tijd gehad heeft(die in de radio gaat waar de stroom en speaker draden aan zitten hij zal trachten een nw te pakken te krijgen en dan maar verder kijken ,,,,,want tot mijn stomme verbazing deed alles het toen ik vanmorgen de auto startte en het hele systeem funtioneerd nu nog
raar maar waar
als de nw stekker binnen is laat ik jullie mijn ervaringen weten
dank voor alle hulp tot hier

1 ding zou ik nog wel willen weten....gaat dat klapscherm bij iedereeen zo stroef omhoog of moet je dat van tijd tot tijd een beetje smeren????

groet en dank
hans
Once a camper always a camper

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”