mr 6000 wil niet aan als het koud is in de auto

Gebruikersavatar
cht1
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 nov 2003 00:28

mr 6000 wil niet aan als het koud is in de auto

Bericht door cht1 »

Daar ben ik weer,
Mijn mr 6000 gaat niet aan als het koud is in de auto
Is dit normaal???????????

want als ik een 10 minuten gereden heb gaat hij vanzelf aan met een complete check

ik heb er ergens wel eens iets over gelezen maar mijn auto staat sowieso in de garage maar dan vindt de apparatuur het schijnbaar toch te koud

wie kent die verschijnsel???

hans
Once a camper always a camper

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Hans,
ik heb er ergens wel eens iets over gelezen maar mijn auto staat sowieso in de garage maar dan vindt de apparatuur het schijnbaar toch te koud
Inderdaad, in een van je eigen draadjes staat dat :)
Behoort jouw MR 6000 tot die serie?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
cht1
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 nov 2003 00:28

Bericht door cht1 »

Ja nu je het zegt dat stond in een ander draadje
ga gelijk het serie nummer controleren

weet je toevallig ook welke condensator er vervangen moet worden???

hans
Once a camper always a camper

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
cht1
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 nov 2003 00:28

Bericht door cht1 »

Waarde collegas
Ik heb heden mijn mr 6000 laten repareren in Sint-Niklaas Belgie bij ETP
in de Driekoningen straat (kon er gewoon op wachten)nieuwe condensator er in gesoldeerd hij kende het probleem.

KOSTEN: 0 euro

is dat service of niet???

Dus als er op het forum nog een vraag uit belgie of zeeland komt kan je deze mensen van harte aanbevelen klein winkeltje officiele dealer van VDO-DAYTON maar met een topservice

Ook jullie allemaal bedankt voor je reactie,s

1 ding nog ,,ik heb er 5076 op gezet en ETP raadde mij aan als er geen camera of tv op zit of dvd dan de 5070 te installeren want die liep dan veel stabieler omdat 5076 blijft zoeken naar de tv module,maar dit terzijde ik heb 5070 niet dus kan ook niet terug

groet van een blije 6000 eigenaar

hans
Once a camper always a camper

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Hans,

En dus zijn we allemaal blij :D :D
1 ding nog ,,ik heb er 5076 op gezet en ETP raadde mij aan als er geen camera of tv op zit of dvd dan de 5070 te installeren want die liep dan veel stabieler omdat 5076 blijft zoeken naar de tv module,maar dit terzijde ik heb 5070 niet dus kan ook niet terug
Dat is een mij geheel onbekend verhaal. Ik heb de 5076 er ook op zitten, als vervanging van de 5075 waar dus die fout(en) inzaten, en zoiets is me nog nooit overkomen.
Ben benieuwd of Han iets dergelijks kent, die heeft een nogal uitgebreid systeem tot z'n beschikking :wink:
Bij mij loopt 'ie zeer stabiel, nog geen enkele vastloper of wat dan ook gehad.
En de 5075/76 biedt een aantal interessante features, zeker als je er ook een MT 5010/01 TMC box bij hebt. Zie voor de features de Handleiding Downloadpagina-VDO, daar staan twee PPT's met deze features.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeffrey
Normal Member
Normal Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:18

Bericht door jeffrey »

Das nog eens top service :wink:

Gr Jeff
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !

Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

cht1 schreef:1 ding nog ,,ik heb er 5076 op gezet en ETP raadde mij aan als er geen camera of tv op zit of dvd dan de 5070 te installeren want die liep dan veel stabieler omdat 5076 blijft zoeken naar de tv module,maar dit terzijde ik heb 5070 niet dus kan ook niet terug
hans
Hallo Hans,

Ik weet niet hoe zij aan die wijsheid komen maar ik heb er nog nooit van gehoord.
Ik ga wel proberen te informeren wat hier van waar is.

Groet Han

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
cht1
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 nov 2003 00:28

Bericht door cht1 »

Ik weet het ook niet en ik heb die 2 ppts gedownload maar kan ze niet lezen daar moet je schijnbaar power point voor hebben dus weet niet wat er in staat.

Wat ik wel graag zou willen weten is een uitleg van de diagnose instellingen
je kan daar dingen bijstellen maar heb geen idee wat je daar zou kunnen bijstellen

Staat er ergens op het forum een uitleg of een download met uitleg????

En wat betreft de 5076 die er nu bij mij ook op staat 1 ding valt me op dat er weinig of laat een gesproken bericht komt van linksaf en dergelijke,maar dat kan ook aan mij leggen hoor,maar vindt het allemaal wat laat aangegeven en in zijn geheel wat weinig informatie om maar een voor beeld te noemen als je een weg opgereden bent zal de begeleiding niet zeggen ......deze weg volgen voor ...... km,dat doet alturion namelijk wel.

Hans
Once a camper always a camper

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

cht1 schreef:Wat ik wel graag zou willen weten is een uitleg van de diagnose instellingen
je kan daar dingen bijstellen maar heb geen idee wat je daar zou kunnen bijstellen
Staat er ergens op het forum een uitleg of een download met uitleg????
Hans
In de diagnose hoef je niks in te stellen, je kan het ook anders stellen je mag er niks veranderen alleen maar kijken.

Groeten Han

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Hans,

Zoals Han al schreef, "je mag er alleen maar naar kijken, maar aankomen niet". En doe dat alsjeblieft ook niet, er zijn al heel wat mensen de mist mee ingegaan, en die konden hun systeem niet meer goed krijgen.
En wat betreft de 5076 die er nu bij mij ook op staat 1 ding valt me op dat er weinig of laat een gesproken bericht komt van linksaf en dergelijke,maar dat kan ook aan mij leggen hoor,maar vindt het allemaal wat laat aangegeven en in zijn geheel wat weinig informatie om maar een voor beeld te noemen als je een weg opgereden bent zal de begeleiding niet zeggen ......deze weg volgen voor ...... km,dat doet alturion namelijk wel.
Tsja, da's ook een kwestie van smaak.
Als je veel rijdt dan ervaar je het als prettig dat overbodige info achterwege blijft. Dat is b.v. de info: "en nu 14 km de A 27 volgen" of iets dergelijks. Het systeem gaat uit van de gedachte dat je de bereden route moet blijven volgen totdat er een nieuwe aanwijzing komt. Intussen kun je op je split-screen (dat ik eigenlijk altijd aan heb staan) zien wat er aan de hand is, en wanneer er een volgende actie moet worden genomen.
En dan komt ruim op tijd een aanwijzing als: "over 300 meter...." of "verderop....". Het overkomt me eigenlijk nooit dat er pas op het allerlaatste moment een aanwijzing gegeven wordt. En met een schuin oog en een snelle blik kijk ik vaak even naar het rechter deel van het split-screen.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

cht1 schreef: 1 ding nog ,,ik heb er 5076 op gezet en ETP raadde mij aan als er geen camera of tv op zit of dvd dan de 5070 te installeren want die liep dan veel stabieler omdat 5076 blijft zoeken naar de tv module,maar dit terzijde ik heb 5070 niet dus kan ook niet terug
hans
Ik zou hier nog op terug komen omdat ik dit een vreemd verhaal vond.
Ik heb hierover vandaag kontakt gehad met Siemens VDO, en de medewerker heeft mij uitgelegd dat de multimedia module en de TV unit zich alleen aanmelden indien deze spanningsloos zijn aangesloten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • avic3 doet vreemd als het koud is
    door retep42 » 03 dec 2014 20:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 389
  • Mijn telefoon draadloos naar auto
    door mcl » 20 jul 2023 19:24 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 642
  • Mijn telefoon draadloos naar auto
    door mcl » 20 jul 2023 19:23 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 484
  • mijn auto tomtom maakt veel fouten
    door 123 » 20 jul 2020 22:10 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 481
  • carminat positie van de auto niet vindt meer bekend
    door oostland.jan69 » 23 apr 2016 14:48 » in Renault
    Reacties: 16
    Weergaves: 1897

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”