eerste gebruik na montage carin 520

mtsgerard
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 nov 2003 13:32

eerste gebruik na montage carin 520

Bericht door mtsgerard »

hallo ik heb een carin 520 geplaatst in mijn auto (berlingo) maar het systeem werkt niet.
als ik opstart bepaalt hij via satteliet zijn positie maar als ik begin te rijden krijg ik alleen maar de rijrichting te zien,het pijltje verplaatst zich niet maar draait alleen maar.
1-wat zou dit kunnen zijn?(puls draad is aangesloten in een citroen garage dus dit zal wel juist zijn denk ik).
2-ik heb verder op het forum gelezen dat het mogelijk is om de puls te bekijken hoe moet ik dit doen?
3-bij instellingen vragen ze een code hoe kan ik deze code ingeven(6330)
groetjes gerard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

gwoon code invoeren door middel van de pijltjes toetsen via afstandsbedienig en met de "ok" toets bevestig je telkens, en bij I/O setting ofzo kan je dat lezen, NIKS VERANDEREN IN DEZE MENU'S!!!!!

kijk gelijk eens wat je software versie is

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mtsgerard
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 nov 2003 13:32

Bericht door mtsgerard »

dank u,ik kan nu in de instellingen en als ik bij "puls" kijk dan stel ik vast dat de waarde op nul blijft staan terwijl ik rijd,dus mijn ander probleem zal dan wel de aansluiting zijn van de pulsdraad zijn of ben ik mis?
softwareversie is de 4.8
groetjes gerard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

als je rijdt moet hij inderdaad oplopen, misschien toch niet zo'n goeie garage.......... maar een foutje kan natuurlijk ook gebeuren, en er is een nieuwere software versie versie 4.9, kan natuurlijk nooit kwaad dat je de nieuwste hebt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mtsgerard
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 nov 2003 13:32

Bericht door mtsgerard »

Hallo,
ik heb intussen de pulsen bekeken in de instelmenu en deze blijven tijdens het rijden op nul staan,dan nog even gecontroleerd met een scoopje en inderdaad er zijn geen pulsen aanwezig.
in de garage weten ze de juiste aansluiting niet (ben al 3 dagen aan het wachten op een antwoord van de garage),weet iemand de pulsdraad zitten in een citoen berlingo van 11-2003?
groetjes gerard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Had je al gekeken op onze hoofdpagina, en dan op 'Links' onder het kopje 'pulse signalen' ?

Daar staan verschillende koppelingen naar sites met informatie over pulse signalen, netjes per merk en type gesorteerd, zowel Nederlandstalig, alsmede Duits- en Engelstalig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mtsgerard
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 nov 2003 13:32

Bericht door mtsgerard »

dank u,
ik heb deze links bezocht en de berlingo 2003 staat er niet tussen,maar ik heb intussen de aansluiting gekregen van mijn garage.
voor een berlingo 2003 1.9 diesel zit de aansluiting rechts onder de motorkap (in de elektronica box op de zwarte 16 polige stekker,pen 14,draadnummer 6738).
de draad is nu aangesloten maar nu heb ik het volgend probleem,
als ik vooruit rij meent de navigatie precies dat ik achteruitrij,bij het tacho signaal zie ik de pulsen wel komen maar er staat een - teken voor.
wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?
groetjes gerard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

volgens mij als ik het goed zeg denkt, is de vorige keer in de auto je achteruit rijdraad aangesloten geweest of je hebt in het service menu achteruitrijdraad active low omgezet, dit kan je eenmalig gewoon veranderen, wil je dit nu veranderen moet je even de achteruitrijdraad aan de 12 volt hangen en dan kan je hem weer veranderen en daarna weer loskoppelen van de 12 volt, succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mtsgerard
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 nov 2003 13:32

Bericht door mtsgerard »

hallo,
ik heb de gps terug gezet naar fabrieksinstellingen,enkele minuten rondgereden en toen is de gps naar behoren beginnen te werken.
oef eindelijk alle problemen opgelost.
groetjes gerard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

fransnacht schreef:volgens mij als ik het goed zeg denkt, is de vorige keer in de auto je achteruit rijdraad aangesloten geweest of je hebt in het service menu achteruitrijdraad active low omgezet, dit kan je eenmalig gewoon veranderen, wil je dit nu veranderen moet je even de achteruitrijdraad aan de 12 volt hangen en dan kan je hem weer veranderen en daarna weer loskoppelen van de 12 volt, succes

...indien reeds ingebouwd, kun je ook je wagen in zijn achteruit zetten, en dan het signaal omzetten eenmalig van high naar low (of omgekeerd). Moet die daarna weer omgezet worden, dan haal je de wagen uit zijn achteruit en kun je hem weer omzetten.

Tuurlijk moet het achteruit signaal dan wel aangesloten zijn, maar goed, dat signaal is zowiezo beter om toch maar aan te sluiten, zit er ook niet voor niets op.

Het systeem 'proeft' het signaal wat die op dat moment heeft, en in het instellingen menu kun je dan instellen hoe die dat signaal moet 'zien', is het achterliggende concept.

Maar...probleem blijkt al opgelost... :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Handleidingen Philips Carin 522
    door benne_ss » 07 okt 2016 21:29 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 692

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”