Demente MS4400

jackr
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 aug 2008 23:39

Demente MS4400

Bericht door jackr »

Nadat ik pakweg 1½ jaar geleden problemen heb gehad met een MS4400 welke dementie verschijnselen vertoonde, op de plek waar cijfers en letters behoren te staan bij de NAVI-ID werden 8 x een ? afgebeeld, heb ik onder coulance van fabrikant een nieuw exemplaar ontvangen (superservice, omdat het een meerjarig exemplaar betrof), van de week zette ik radio aan en wat komt er op scherm '' een of meerdere navigatiefuncties niet beschikbaar''.
Omdat het eerste exemplaar ook al deze meldingen gaf wist ik gelijk hoe laat het was, een DEMENTE MS4400 met SUPERCODE ook nog.
Inspectie in de menu's wees al snel uit dat NAVI-ID en SUPERCODE niet meer bekend waren(zijn) in apparaat. Alle andere functies zoals plaatsbepaling, radio, en CD functioneren nog keurig.

Is iemand bekend met deze problematiek van de MS4400 c.q. MS4300 welk apparaat voor zover mij bekend identiek is aan de MS4300.

Met vriendelijke groet
Jack

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Demente MS4400

Bericht door JW »

In een ander draadje, dat gaat over de MS 4300, schreef je:
jackr schreef:Ik heb sinds verleden week dezelfde melding op toestel MS4400. Dit is al het 2e toestel binnen 1 1/2 jaar tijd wat deze melding geeft. Mijn toestel(len) hebben steeds wel last van dementie, de NAVI-ID code van de toestel wordt niet meer afgebeeld in menu, op plaats waar cijfers en letters moeten staan, worden ???? afgebeeld. Dit geldt ook voor de cijfers en letters van de SUPERCODE. Met mijn CD lezer is niks aan de hand omdat muziek-CD's keurig worden afgespeeld.
Dat je wél muziek CD's kunt afspelen zegt niks over de mogelijkheid om Navi-CD's te kunnen afspelen. Daarover is al vaker geschreven.
In het kort komt het er op neer dat Muziek-CD's heel veel foutcorrectiemogelijkheden hebben, en die ontbreken op Data-CD's.

Vraag: is de Supercode CD die je nu gebruikt een loepzuiver origineel?

Groet,
JW

PS Die andere posting zal wel gewist worden, dubbelposting in en verkeerd draadje.....
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jackr
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 aug 2008 23:39

Re: Demente MS4400

Bericht door jackr »

neen, het 2e exemplaar van de MS400 had geen originele SUPERCODE, echter het 1e exemplaar waarmee hetzelfde gebeurd is was zelfs geen SUPERCODE voor aangevraagd en draaide op CD's zonder SUPERCODE waarvoor slechts 1 CD (Benelux) geactiveerd was, dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het aan de SUPERCODE ligt. Feit dat EBK 1e toestel onder coulance vervangt zegt denk ik genoeg, ondeugdelijke chip wat de NAVI-ID moet vasthouden, VDO apparaat met CIQ struikelt m.i. over eigen benen.
Mvg
jack

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Re: Demente MS4400

Bericht door kobus1960 »

De Benelux CD was beperkt geldig, je moet dus een supercode CD hebben.
Vandaar de vraagtekens. Navi-ID staat toch gewoon op deksel? Wat je even
kan proberen is een MRE (major roads of europe) cd plaatsen, als die wel
werkt weet je dat het op deze wijze gaat werken.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Demente MS4400

Bericht door JW »

En mijn vraag blijft: was/is die Supercode CD een loepzuiver origineel?

Bij het gebruik van een kopie hebben we vaker dit soort problemen gezien, recentelijk nog bij iemand met een 5700.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Demente MS4400

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het maajt niet uit wat voor een cd je in het toestel prakt, onder alle omstandigheden moet in ieder geval de navi ID in het C-IQ menu afleesbaar zijn
De gemelde fout heeft te maken met een defecte EEPROM en niet met een slechte kopie
Ook als de originele C-IQ schijf wordt ingebracht moet je de NAVI ID kunnen lezen om een code te laten genereren. Het apparaat zelf weet echt niet dat de C-IQ service al 4 jaar is overleden
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDODAYTON MS4400
    door aifos32 » 14 jul 2014 18:04 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 890

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”