Clarion vrx918r met nax9500e of vdo dayton pc5400

jurdim
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2008 01:23

Bericht door jurdim »

Die afstandsbediening heb ik
Ik ga het nu meteen uitproberen
en dat ik in eerste instantie maar een heel beperkt (106) straatnamen kan invoeren in nijmegen waar ligt dat aan ?
Bedankt Gene voor de info over het gebruik van de AB bij de clarion maar ik heb nog geen MA2600 moet daar dus nog even op wachten :idea:

Groetjes Jurgen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Was die beperking met de BNL cd of de MRE?
Als het met de BNL is dan kan er iets loos zijn met de laserunit dat deze de cd minder rap leest dan wenselijk is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jurdim
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2008 01:23

Bericht door jurdim »

Mijn huisadres zit inmiddels onder home opgeslagen bedankt voor de uitleg

De Benelux cd zit er in de Aldenhof in nijmegen kon ik in eerste instantie niet invoeren
Nu wel
Zou de software niet helemaal goed geladen zijn ik heb hier een aantal keer gelezen dat dit ongeveer 20 minuten zou duren maar dit heeft ongeveer 10 minuten geduurd wat ook in de begeleidende brief werd gezegd.

Het systeem werkt op zich super is erg nauwkeurig en reageert snel ook als ik tijdens het navigeren van de route afwijk geeft hij bijna direct een nieuwe route weer om te volgen.

Wat me ook opvalt zijn de flitspalen en vaste radar en traject controlles die zouden weergegeven moeten kunnen worden maar kan ze nergens vinden of aanvinken ik zie in het menu alleen C-IQ flitsinfo en daarna ga naar homepage maar verder niets

Groetjes Jurgen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Met de SW update kan het absoluut niets te maken hebben.

Flitspalen zijn niet meer beschikbaar onder C-IQ maar zitten nu onder Infopunten in het instellingenmenu. Daar kun je o.a aangeven: waarschuwen bij verkeersovertredingen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jurdim
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2008 01:23

Bericht door jurdim »

HMMM heb ik over het hoofd gezien dan ik heb al wel de snelheids waarschuwing ingesteld wat ik overigens een erg handig hulpmiddel vindt om je aan de snelheid te houden tot nu toe gebruikte ik de cruise control daarvoor.
Werkt ook prima om stapels boetes voor snelheids overschreidingen van 4 of 5 km te voorkomen.

En met TMC box heb je als het goed is ook losse radar controlles dus die hoop ik spoedig in bezit te hebben

Groetjes Jurgen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En met TMC box heb je als het goed is ook losse radar controlles dus die hoop ik spoedig in bezit te hebben
Daar zou ik niet zonder meer vanuit gaan.
Op de eerste plaats moet je een TMC box hebben aarbij je zelf de zender kunt selecteren, en dan nog worden alleen die mobiele controles weergegeven die door automobilisten of aankondigingen bekend zijn gemaakt. Verder moet zoals je weet de begeleiding actief zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jurdim
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2008 01:23

Bericht door jurdim »

Welke TMC box voldoet daar aan ? de 5010 en of de 5011 ?

Gr Jurgen
Volvo 850 : Clarion vrx918r, VDO Dayton MS5400, extra scherm in dak 7inch, AutoBahn DVD speler

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Alleen de 5010/01 en de 5011
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jurdim
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2008 01:23

Bericht door jurdim »

Ok bedankt voor de nuttige info ik heb er 2 op het oog 1 hier op het forum en 1 op marktplaats maar de aanbieders reageren niet echt vlot :cry:

Gr jurgen
Volvo 850 : Clarion vrx918r, VDO Dayton MS5400, extra scherm in dak 7inch, AutoBahn DVD speler

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jurdim
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2008 01:23

Bericht door jurdim »

Ik heb inmiddels de TMC 5010/01 em de Ma2600 Oftewel MS6000 interface aan huis afgeleverd gekregen voor werkelijk een super matsprijs Higgy nogmaals bedankt
Morgen of overmorgen ga ik de TMC aansluiten met de interface wacht ik nog heel even om 2 redenen
1 moet ik de aansluitingen even goed controlleren er zit 1 CeNet aansluiting aan die volgens mij goed is maar de 8 polige din stekker is volgens mij groter dan de aansluitingen op mijn blackbox.

2 de clarion heeft soms nukken zolang het scherm uitgeklapt is en blijft is er niets aan de hand contact aan en spelen maar met beeld maar steeds vaker als ik het scherm dichtklap krijg ik geen display en kan ik het scherm niet opnieuw uitklappen wel werken alle andere functies en heb ik gewoon muziek, video noem maar op
en dan zomaar ineens gaat het display weer werken en kan ik de knop om uit te klappen ook weer bedienen de volgende keer werkt het weer perfect auto starten display zegt welkom en ik kan het scherm gewoon uitklappen dus ik denk dat hij even nagekeken moet worden. ( of ik ben gewoon 50% van de tijd niet welkom )

Iemand een idee waar ik terecht kan met een Clarion voor reparatie ? (liefst rond nijmegen) of tips waar ik zelf even naar kan kijken ?

Groetjes Jurgen
Volvo 850 : Clarion vrx918r, VDO Dayton MS5400, extra scherm in dak 7inch, AutoBahn DVD speler

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Verotronics in Eindhoven begrijpt die Clarion in elk geval wel.
En graag gedaan, dat afleveren. Was 10 min. van je af op een afspraak vandaag, dus kleine moeite.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jurdim
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2008 01:23

Bericht door jurdim »

weer een vraag!

De aansluiting van de datakabel van de TMC op de groene iso stekker C2

Ik heb hier een originele afbeelding maar daar staat geen nummering bij en dat vertrouw ik nooit echt
Op de afbeelding zitten de kabels als je van achter gezien op het blokje kijkt als volgt: in de meest rechtse rij van in totaal 2 rijen onder elkaar

o Owit
. o ORood
o OZwart=massa?

Klopt dat op die wijze????
Gr Jurgen
Volvo 850 : Clarion vrx918r, VDO Dayton MS5400, extra scherm in dak 7inch, AutoBahn DVD speler

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jurdim
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2008 01:23

Bericht door jurdim »

Vandaag de TMC ingebouwd en aangesloten als antenne heb ik een electronische plakantenne gebruikt die via het contact geschakeld wordt.
Het status lampje in de TMC box brand wel ROOD dus hij staat aan
Ik krijg echter geen enkele indicatie op het scherm dat er TMC aangesloten is.
De Groene ISO stekker was van de Datakabel gerukt daarvoor heb ik dus een nieuwe gehaald en de draden aan elkaar gesoldeerd.
verder moet je in het menu onder instellingen bij Dynamische "Nog wat" TMC in kunnen stellen maar dat geld denk ik niet meer voor een vrijgeschakelde PC5400 want dat menu gedeelte kan ik niet gebruiken (is lichtblauw tegenover donkerblauw voor de menu delen waar ik wel in kan)
er zijn dus denk ik 3 opties:
1) de TMC unit is defect ?
2) de datakabel is ergens onderbroken door de ruk die er aan gegeven is ?
3) de antenne die ik gebruik (een blankenberg electronische plakkerd met 2 sprieten is niet geschikt voor TMC kan dat?

Tips zijn welkom GR Jurgen
Volvo 850 : Clarion vrx918r, VDO Dayton MS5400, extra scherm in dak 7inch, AutoBahn DVD speler

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Ik zou zeggen: meet eerst die kabel eens door. Beide kanten los, en even met de multimeter aan de slag. Zo gedaan, en dan kun je die wellicht uitsluiten.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jurdim
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2008 01:23

Bericht door jurdim »

Hoi Higgy
Ik heb je advies opgevolgt en de kabel doorgemeten daar was niets mis mee. Ik concludeer dus TMC defect.
Via Marktplaats bij een autobedrijf een splinternieuwe TMC 5010/01 gekocht voor 55€ helemaal compleet met tmc antanne en verder alles nog in dichte verpakking.
Die dus ingebouwd waarbij ik ook de bedrading van de nieuwe gebruikt heb alleen de antenne zit nog dicht in de verpakking, en het werkt nu perfect.

ondertussen toch nog eens de bekabeling vergeleken en wat blijkt de rode en witte datakabel aansluitingen zitten andersom (wel volgens schema) tegenover de nieuwe bekabeling het kan dus goed zijn dat de TMC box die ik van je heb overgenomen toch goed blijkt te zijn. Ik ga dat binnenkort als ik wat meer tijd heb nog even checken.

Maar ik mag nog steeds helemaal niet klagen ik heb nog steeds een hele mooie en perfect werkende navigatie voor heel weinig geld Top dus :D

Binnenkort breng ik de clarion naar eindhoven voor reparatie van de Klapscherm kuren en dan ga ik met de MA2600 aan de gang.

Groetjes Jurgen
Volvo 850 : Clarion vrx918r, VDO Dayton MS5400, extra scherm in dak 7inch, AutoBahn DVD speler

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Zou toch inderdaad wel willen weten of die tmc-unit defect is. 't KAN, gezien de lompe activiteiten van de inbreker, maar zou me niets verbazen als je hem nog eens test, met goede bedrading, dat 'ie werkt. Heb je weer een tmc-unit in de aanbieding... :wink:
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jurdim
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 26 feb 2008 01:23

Bericht door jurdim »

Klopt kan ik weer iemand anders blij gaan maken :D

Gr Jurgen
Volvo 850 : Clarion vrx918r, VDO Dayton MS5400, extra scherm in dak 7inch, AutoBahn DVD speler

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO DAYTON 2x PC5400/00 1x PC5100/00
    door pegster » 26 feb 2017 21:22 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 690
  • Camera op Vdo PC5400
    door Rjgooijert » 15 feb 2015 16:57 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1288
  • Aansluiting achteruitrijcamera op een pc5400 met een mom 5000 beeldscherm
    door fransvandervalk » 26 okt 2015 20:58 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1451
  • Clarion nx502e
    door Patrick golf » 22 mei 2016 20:38 » in Clarion
    Reacties: 1
    Weergaves: 1014
  • SD card clarion nx302e
    door valen001 » 23 mei 2022 19:34 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 383
  • wil een clarion vma 8582 aanschaffen
    door sofiajoe » 28 okt 2014 08:39 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 559
  • Graag hulp, Clarion vrx6570rz
    door Jtmeent » 10 feb 2019 22:45 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 595

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”