CD's voor VDO-Dayton hetzelfde als voor BMW?

arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

CD's voor VDO-Dayton hetzelfde als voor BMW?

Bericht door arjeh »

Op www.ebay.de wordt regelmatig de nieuwste cd van de BeNeLux aangeboden voor niet al te veel geld. Meestal is dit een cd voor de BMW waar blijkbaar standaard een navigatiesysteem inzit van vdo. In de beschrijving van de cd staat dat hij ook voor de MS5000 is. Wie kan mij vertellen of dat zo is? En of deze dan van TeleAtlas of van NavTech is.

Ik ga er van uit dat de cd origineel is (wordt er trouwens ook bij vermeld). Ik kan me voorstellen dat een hoop van onze oosterburen een volledige set cd's kopen en de cd's welke ze niet nodig hebben te koop aanbieden. Wie heeft er ervaring hiermee?

Arjeh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Arjeh,

Die CD's zijn inderdaad bruikbaar in jouw 5000, en ze zijn voor zover ik weet gebaseerd op de NavTech Database.
Op deze CD's zitten geen Michelin en Varta achtige toevoegingen, waardoor ze wellicht wat sneller zijn dan de VDO's. Wel zitten er info op over BMW garages.
Over dit onderwerp zijn nogal wat verhalen geweest op het duitse forum, zowel in de rubriek BMW als onder VDO, zie http://navi-forum.net/board/index.php

Kijk overigens wel uit met E-Bay, daar gaan heel veel kopien over de toonbank, die voorzien zijn van bedriegelijk goed nagemaakte "originele bedruksels", in werkelijkheid echter plakkers. En die leiden in jouw computer al heel gauw tot ellende, omdat ze in de warmte gaan bollen en loslaten. Kun je je computer daarna wel afschrijven.
Ook daarover is op het duitse forum het een en ander geschreven.

En voor alle duidelijkheid: Op dit forum worden dergelijke praktijken niet getolereerd. Ditto verwijzingen daarnaar.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Wat JW schrijft klopt.
Zover ik weet, uit een goede betrouwbare bron, :wink: zijn de bmw cd's voorzien van de navtech databases.

naast de ms5000 doen ze het geloof ik ook in de ms4100 en ms4200 :wink:

Naast ebay kom ik ze ook op diverse andere duitse sites tegen.



Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Hoi JW,

Dank voor je antwoord. Weet jij, of iemand anders, hoe ik kan controleren of de cd origineel is. Ik begrijp dat dat erg moeilijk is, zeker wanneer alles via de e-mail gaat en wordt opgestuurd. Kan je aan een serienummer op de cd zien of het een originele of een kopie is?

De prijs ligt rond de 30 a 40 euro en voor dat bedrag mag ik verwachten dat het een originele is.

Ik hoop iets van je (of iemand anders) te horen.

Arjeh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Hallo Arjeh

Om te zien of het een originele is zal je eerst de CD moeten hebben.

Als je nagaat dat een originele CD bij de diversen leveranciers meer dan 150 euro kost, wat denk je dan te krijgen voor 40 euro.

Groeten Han

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Arjeh,

Ook ik was verrast toen ik deze illegale praktijken op het spoor kwam. Op het eerste gezicht "een echte", pas als je beter kijkt en op details gewezen wordt ontdek je dat je belazerd wordt.
Kijk maar eens op dit draadje http://navi-forum.net/board/viewtopic.php?t=9041 , en open die E-Bay aanbieding. De "gelukkige" is er dus voor € 45 ingestonken.
Dezelfde figuur doet dit kennelijk met grote regelmaat, om er leuk wat aan te verdienen, zie http://navi-forum.net:/board/viewtopic.php?t=9217

Zoals je dus ziet gaan die CD's tegen prijzen over de toonbank die ook voor losse CD's uit een Europaset zouden kunnen gelden. Maar niks hoor, gewoon een illegale kopie.

Hoe kun je je daar tegen indekken?
Redelijkerwijs wel, door daar expliciet naar te vragen bij de verkoper, en als het later blijkt dat 'ie de zaak geflest heeft daar E-Bay van op de hoogte stellen, met kopie van de correspondentie.
Ik heb begrepen dat die dan ingrijpen, en naar verluidt zou E-Bay dan bereid zijn het bedrag terug te betalen.
En tevens een kopie van de correspondentie te sturen naar VDO of TeleAtlas. Die zijn behoorlijk actief op dit moment, is ook logisch, het kost hen zo een boel geld.

Als je een originele CD hebt, zit er een typenummer gegraveerd in de CD, dat zie je dus altijd. Bij mijn VDO BNL staat aan de CD zijde MCBNLMNT02/01, en dat is dus niet te copieren.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Persoonlijk zou ik de CD weggooien en mezelf een dreun voor me kop geven en wakker worden.
Als je iets koopt wat zo ver onder de advies prijs zit, dan weet je gewoon dat het niet klopt.
Ik ga er dan wel van uit dat we het over de nieuwste versie hebben.
En daarbij ze jagen niet alleen de verkopers maar ook op de kopers.
Ze zijn beide strafbaar, dus ga naar de winkel en koop originele software.
En laten we eerlijk zijn, als ze niet gekocht worden dan staan er ook geen advertenties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeffrey
Normal Member
Normal Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:18

Bericht door jeffrey »

Han schreef:Persoonlijk zou ik de CD weggooien en mezelf een dreun voor me kop geven en wakker worden.
Als je iets koopt wat zo ver onder de advies prijs zit, dan weet je gewoon dat het niet klopt.
Ik ga er dan wel van uit dat we het over de nieuwste versie hebben.
En daarbij ze jagen niet alleen de verkopers maar ook op de kopers.
Ze zijn beide strafbaar, dus ga naar de winkel en koop originele software.
En laten we eerlijk zijn, als ze niet gekocht worden dan staan er ook geen advertenties.

AMEN !!!!! :D
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !

Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO Dayton PC5200/40
    door j.weistra » 11 aug 2014 13:48 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 927
  • VDO Dayton VRM 6100
    door hymer marc » 16 apr 2015 10:30 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 608
  • Vdo dayton pc 5400 aansluiten
    door Hardy7 » 29 jun 2014 11:55 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1175
  • vdo dayton pc5200 pro met europakaart op sd
    door crunch1 » 05 jul 2014 20:17 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 25
    Weergaves: 3142
  • VDO dayton navigatie via autoradio.
    door Herrald » 14 jul 2014 13:22 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 864
  • Afstandsbediening VDO Dayton MS 5200
    door wmr » 20 okt 2014 15:45 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 704
  • Aansluitschema VDO Dayton PC5600
    door Simon166 » 11 okt 2014 17:00 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 893

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”