aanschaffen vdo ms5000??

fabio
Starting Member
Starting Member
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 nov 2003 04:05

aanschaffen vdo ms5000??

Bericht door fabio »

ik ben van plan om een vdo ms5000 aan te schaffen,is dit een aanrader,zo ja zijn er nog nadelen of voordelen aan verbonden.

alvast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

AANRADER

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fabio
Starting Member
Starting Member
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 nov 2003 04:05

Bericht door fabio »

dank u..zijn er nog meer mensen met positieve of negatieve opmerkingen over de ms 5000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Ik denk dat het de meest gebruikte navigatie computer is momenteel, even naast de voorloper daarvan.

Echter, persoonlijk sluit ik mijn ogen niet voor andere merken, waarbij vooral Kenwood en Clarion hoge ogen scoren op mijn puntenlijstje wanneer de beeldweergave (uit grafisch-artistiek oogpunt bekeken) aan beoordeling toekomt.

Zeker is in elk geval dat je met de MS5000 behoorlijk op zeker speelt, regelmatige update's, goed verkrijgbaar en tegen redelijk fatsoenlijke prijzen (even de 'blunder' 7.5 buiten beschouwing gelaten, daar VDO/Dayton mans genoeg was om dit te onderkennen en zeer rap een nieuwere (7.6) versie op de markt te brengen en menig koper van 7.5 tegemoet gekomen (schijnt) te zijn)

Kortom, wil je echt een VDO product, en voor een schappelijke prijs, zonder meteen het nieuwste van het nieuwste (c-iq) te willen, dan zou ik zeker voor de MS5000 gaan.

Wil je gewoon een navigatie zonder fratsen, dan is een ms3100 (of soortgelijk) systeem misschien meer de keuze, danwel zelfs een din-1 systeem.

Hou je zoals ik van een beetje 'image-building' zoals dat wel eens genoemd wordt, en wil je eens een andere kijk op die 'platte' kaarten, dan gaat het toch weer richting Kenwood/Clarion systemen

(ergens heb ik het gevoel dat ik je niet helemaal help met je keuze... :roll: )

Aangepast JW :oops: : veranderd 7.6 in 7.5. Die 7.5 was de "foute versie", 7.6 is goed :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

VDO

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

wmp schreef:Aangepast JW :oops: : veranderd 7.6 in 7.5. Die 7.5 was de "foute versie", 7.6 is goed :wink:
Ah gelukkig ik schrok al door het geplaatste bericht :shock: :lol: .... wat was er fout aan 7.5 ??

Menno

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Menno,

De enige ons bekende fout was dat "Reisinformatie" niet meer benaderbaar was als je eenmaal een bestemming met begeleiding ingegeven had.
En dus zullen de Michelins en Varta's van deze wereld ook wel geprotesteerd hebben, nadat wij als eerste hiervan in Duitsland "ter bestemder plekke" melding gemaakt hebben.

Er waren ook verhalen over problemen met TMC, maar die hebben we nooit kunnen substantiëren.

Groet,
JW

P.S. Hoe gaat het met de inbouw van jouw 5000?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Fabio,

Even terug naar het topic, jouw vraag dus.

Sinds drie jaar heb ik de MS 5000, met daaraan gekoppeld de MT 5010/01 TMC box.

Ik hoor tot die categorie van zeer tevreden gebruikers, eigenlijk zonder voorbehoud.
Voor mij van belang zijn de goede verkrijgbaarheid van de regelmatig uitgebrachte updates, alsmede de keuzemogelijkheid naar NavTech dan wel TeleAtlas CD's. Praktisch alle andere fabrikanten zitten gekoppeld aan slechts één van beiden.

En last but not least, de MS 5000 is veel waar voor je geld. Kijk maar eens om je heen.

Succes bij het bepalen van je keus.
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 230

Inbouw

Bericht door Verwijderde gebruiker 230 »

JW schreef:Hoe gaat het met de inbouw van jouw 5000?
Hallo JW,

De adapter voor op het rooster tbv de monitor laat een beetje lang op zich wachten :evil: ... dus ik moet nog even geduld tonen :).... verder heb ik nog een computerbeschermer gekocht .... ook nog ff ophalen ,....druk druk druk ..maar iig zo snel mogelijk gaan installeren :lol: :wink:

Jullie horen het tzt ...

Groeten Menno.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fabio
Starting Member
Starting Member
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 nov 2003 04:05

Bericht door fabio »

dank u voor u hulp mensen :) ik denk toch dat ik voor de ms5000 kies, en daarbij was ik van plan een tv tuner te kopen om tv te kijken in de auto,weet iemand mischien of je dan alleen ned 1,2,3 ontvangt of meerdere zenders zoals rtl en yorin .. :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Fabio
fabio schreef:dank u voor u hulp mensen :) ik denk toch dat ik voor de ms5000 kies, en daarbij was ik van plan een tv tuner te kopen om tv te kijken in de auto,weet iemand mischien of je dan alleen ned 1,2,3 ontvangt of meerdere zenders zoals rtl en yorin .. :?
Natuurlijk kun je ook RTL en Yorin ontvangen, als je een schotel op je dak zet en een SAT ontvanger in je auto installeert.... :wink:

Stel je overigens niet te veel voor van de ontvangst via de TV tuner, de antenne die ervoor gebruikt wordt staat gewoon geen goede ontvangst toe, tenzij er erg goede ontvangstcondities zijn, en je auto precies goed staat met de antenne gericht op de zender.

Ik neem aan dat anderen die een TV tuner geïnstalleerd hebben hun ervaringen hier wel zullen vertellen.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fabio
Starting Member
Starting Member
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 nov 2003 04:05

Bericht door fabio »

dus de tv tuner voor de ms5000 is niet een aanrader :cry: als er nog meer mensen zijn die deze systeem hebben en er ervaring mee hebben hoor ik het graag :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Hoi Fabio,

Wat de TV functie betreft zijn er twee mogelijkheden.

TV5000 met een MI5000 (+/- 1150 Euro) is de mooiste maar duurste oplossing deze tuner heeft ook teletekst maar is niet meer leverbaar.

TV5100 (+/- 500 Euro) is een duidelijk goedkoper systeem met een minder goede werking en heeft geen teletekst.

Uiteraard heb je alleen maar nederland 1, 2 en 3 maar ook de lokale omroepen, de beeld kwaliteit met de modules zijn :
TV5000 zeer redelijk tot goed
TV5100 redelijk

Ook Digitenne is nog geen goede optie.

Ik ben met een TV5100 begonnen en gebruik nu de TV5000.
En daar heb ik tot vandaag de dag geen spijt van.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fabio
Starting Member
Starting Member
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 nov 2003 04:05

Bericht door fabio »

ik denk dat ik dan maar de tv tuner laat staan :wink: bedankt voor de informatie :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • wil een clarion vma 8582 aanschaffen
    door sofiajoe » 28 okt 2014 08:39 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 555
  • Softwareupdate MS5000 gezocht
    door Tice » 30 jul 2017 17:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 506
  • MS5000 is sinds 2 weken plotseling de weg kwijt
    door pbm95 » 30 dec 2015 22:00 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 525

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”