wie kan me helpen x1r

bigeone
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2011 19:25

wie kan me helpen x1r

Bericht door bigeone »

Hoi mijn naam is Wil ben net nieuw op het forum, ik heb een probleem misschien kan iemand me helpen ermee.
Ik net een avic-x1r gekocht en ingebouwd, nu is er geen handleiding bij hoe je moet navigeren als ik het adres invul en ga de route berekenen komt er bovenin het beeld de straat en een vlaggetje te staan met km.
De route is goed maar hoe krijg ik nu de stem er bij en de afslagen waar ik af moet slaan.
Heeft iemand een handleiding hoe ik moet navigeren.
En wat is buitensporige vibratie als je dit hebt kan dan het systeem dan nog goed werken????

Alvast bedankt

Groet
Wil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: wie kan me helpen x1r

Bericht door wmp »

Probeer het hier eens mee, vanaf blz. 11 :
AVIC-X1R-HL-NL-DVD AV-Navigation-head-unit-hardware-manual.pdf
Heb je overigens de puls aangesloten ? Zonder deze zal het toestel niets doen. (zie blz. 20)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigeone
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2011 19:25

Re: wie kan me helpen x1r

Bericht door bigeone »

Ja alles is goed aangesloten puls, achteruit, maar moet hij automatisch gaan spreken naar berekening route of hoe start je nauw de navigatie naar berekening route.
De handleiding wordt ik niet veel wijzer van.

Wil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Figaro75
Senior Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 02 nov 2008 12:16

Re: wie kan me helpen x1r

Bericht door Figaro75 »

De handleiding is idd wel zeer beperkt.
Helaas is er alleen een engelse handleiding waarbij gewoon alles uitgelegd wordt.

Wat betreft vibraties. Aangezien je systeem werkt d.m.v. een DVD moet deze gelezen worden.
Hierbij leest een laser je ronddraaiende DVD. Als je over een weg rijdt met bv natuursteenkeien (kinderkopjes) of hard over een drempel kan door het trillen van het toestel de laser moeite hebben met het lezen van je schijf.
Dit heb je bij muziek-CD's ook. Dat is een beetje het nadeel van bewegende delen en daarom zijn systemen met bv SD of Flash-geheugen ongevoelig voor trillingen.
Maar zodra je auto weer rustig is (asfalt, beton, straatstenen etc.) moet hij het normaal gesproken vlekkeloos doen.
Maar als het goed is installeert jouw X1R gewoon de kaartdata op het geheugen waarna je zonder DVD kan navigeren.

Als je geen berichten hoort kan het volume van de aanwijzingen op 0 staan.
Dit kan je in het instellingen menu aanpassen. (blz 55 of blz 57 van het pdf bestand (Engelse handleiding))

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: wie kan me helpen x1r

Bericht door wmp »

Navigatie zou na het ingeven van een route moeten starten met iets in de trend van "..begeeft u zich naar de geplande route..." of direct met bijvoorbeeld een "...na 100 meter linksaf..." opmerking.

Overigens, hoe staat de handrem-vergrendeling ingsteld ? (blz.4 van de NL handleiding)
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bigeone
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2011 19:25

Re: wie kan me helpen x1r

Bericht door bigeone »

Sorry dat ik zo laat reageer(druk werk) maar het is opgelost.
De vibratie geeft hij nog steeds aan, maar opeens naar een lange tijd geen hij het spontaan doen.
Ik was al vertwijfeld, maar ongelofelijk die techniek, hij doet het nu goed, ik snap hier effe niks meer van.

Groet

Wil

Hier kan een slot op.
En iedereen bedankt voor de informatie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”