Tmc

socks
Average Member
Average Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 jul 2006 11:02

Tmc

Bericht door socks »

Ik heb een Avic X R 1
in mijn tweede auto zitten en ik heb ondervonden dat de TMC ontvangst in Duitsland en oosterijk
niet goed is op sommige trajecten verdwijnt de tmc en duurd het behoorlijk lang voor dat ik weer een zender heb.
wie weet er raad.ik heb namelijk het zelfde gehad met de auto van mijn vrouw met de VDO 5200 en daar heb ik een
antenne splitter ingebouwd en dat werkt perfeckt ontvangst waar ik ook zit.
graag advies.en wie weet een goede vervanger voor de Pionneer het moet een 1 din systeem zijn voor een Tucson
Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Tmc

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

viewtopic.php?f=106&t=3113
Denk erom dat volgens Handyman er niet eens een 1 DIN systeem in zou passen :wink:

Maar is het niet zo dat ook nij dit systeem een fantoomadapter er voor moet zorgen dat de antenneverster zijn werk kan doen?
De Pioneer staat er nou niet om bekend dat er dit soort problemen kan optreden. Dus het moet iets in de sterkte van het antennesignaal zijn
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
socks
Average Member
Average Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 jul 2006 11:02

Re: Tmc

Bericht door socks »

Hi Gerrit
bedankt voor je reactie
ik heb er weinig problemen mee in Nederland want dan is de Tmc goed ja hij springt wel eens weg maar dan is hij weer snel terug.ik had het alleen in Duitsland en in Oosterijk.
en wat raad jij my voor een systeem aan voor de Tucson ik wil een 1 din hebben met een groot scherm en afneembaar frontje
Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Tmc

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Daarin kan ik je niet raden. Maar er zijn vast wel mensen die jou een uitklapbaar systeem aan kunnen raden
Overigens zou ook de AVIC goed moetne kunnenw erken en ik raad je aan een onderzoek naar de ontvangst in te (laten) stellen. Ik houd het op ontbreken van versterking als of niet door ontbrekende spanning of een defecte versterker
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
socks
Average Member
Average Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 jul 2006 11:02

Re: Tmc

Bericht door socks »

Nou gerrit Bedankt voor je antwoord
en ik zal die versterker dan maar eens laten doormeten.
Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Tmc

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Peter,

Eerst weer de bekende truc proberen door met een losse antenne te testen of de ontvangs wel goed is.
Overigens, als de oorzaak inderdaad in de antenne (versterker) zou liggen, is de gewone radio-ontvangst ook belabberd en die op de middengolfzenders vrijwel uitgesloten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
socks
Average Member
Average Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 jul 2006 11:02

Re: Tmc

Bericht door socks »

Ok Gerrit ik ga er weer mee aan de slag.
en verder is het een aardig systeem maar ik ben toch
wel een beetje verslaaft aan mijn 5200 hoor.
Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
socks
Average Member
Average Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 jul 2006 11:02

Re: Tmc

Bericht door socks »

Hi Gerrit
Nou weer op vacantie geweest en inderdaad de radio ontvanst is heel slecht in bepaalde delen van Duitsland
en ook geen TMC.dus graag je advies.wat ik kan doen misschien een versterker er tussen ?
Peter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Tmc

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Versterkers hebben geen zin
Je moet zorgen voor een deugdelijke antenne die wordt voorzien van voedingsspanning dmv een fantoomadapter
De benodigde versterker zit al ingebouwd in of bij de antenne. Het neemt niet weg dat deze natuurlijk defect kan zijn.

Heb je nu al eens, zoals eerder voorgesteld, getest met een andere losse antenne?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”