TMC niet mogelijk als DVD van Avic-X1 niet geladen is

Rich
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 sep 2004 22:37

TMC niet mogelijk als DVD van Avic-X1 niet geladen is

Bericht door Rich »

Hallo Forum,

vandaag een ritje gemaakt zonder de navigatie DVD en een stuk of 3 TMC zenders opgezocht. Maar wat blijkt de file info kan niet zichtbaar gemaakt worden. Is dit alleen mogelijk als de DVD erin zit? Het is toch een kwestie van een lijstje op het scherm zetten? Waren er dan wel files, jawel want die werden op de radio zender wel omgeroepen.

Doe ik iets verkeerd of is het een tekortkoming van het systeem

gr,

Rich

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Re: TMC niet mogelijk als DVD van Avic-X1 niet geladen is

Bericht door Fantom »

Rich schreef:Hallo Forum,

vandaag een ritje gemaakt zonder de navigatie DVD en een stuk of 3 TMC zenders opgezocht. Maar wat blijkt de file info kan niet zichtbaar gemaakt worden. Is dit alleen mogelijk als de DVD erin zit? Het is toch een kwestie van een lijstje op het scherm zetten? Waren er dan wel files, jawel want die werden op de radio zender wel omgeroepen.

Doe ik iets verkeerd of is het een tekortkoming van het systeem

gr,

Rich
Je kan toch niet de kaart zichbaar maken op je AVIC-X1 als je geen route hebt ingevoerd?
Volgens mij slaat de AVIC-X1 pas kaartinformatie op in het geheugen op het moment dat je een route uitstippeld en begeleiding activeerd. Dit verklaart ook waarom je tijdens het rijden zonder begeleiding geen TMC informatie op het scherm krijgt. Het systeem heeft simpelweg geen kaartgegevens in het geheugen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rich
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 sep 2004 22:37

Bericht door Rich »

Hmm, ik zie het als niets anders als een lijstje met gegevens. Hij hoeft toch niet mijn route te weten om een totaal overzicht van alle files in nederland op het scherm te zetten? Dat ik dan zelf door die lijst heen moet scrollen om de files te bekijken is dan hetzelfde als op teletekst.

gr,

Rich

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Rich schreef:Hmm, ik zie het als niets anders als een lijstje met gegevens. Hij hoeft toch niet mijn route te weten om een totaal overzicht van alle files in nederland op het scherm te zetten? Dat ik dan zelf door die lijst heen moet scrollen om de files te bekijken is dan hetzelfde als op teletekst.

gr,

Rich
TMC werkt toch iets anders dan teletext :wink:
Je computer kan de digitale informatie alleen maar weergeven als hij de cd/DVD heeft waar de TMC codes op staan.
Je moet het zo zien. TMC stuurt alleen maar codes uit. De ze codes worden door jou nav. systeem ontvangen. Deze codes worden tegen de kaart DB angehouden. Op deze manier krijg jij de info op het scherm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rich
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 sep 2004 22:37

Bericht door Rich »

Hoi Fantom,

duidelijk antwoord in ieder geval, ik had me dit nog niet gerealiseerd eigenlijk. Hierbij komen we dan echter wel uit op een "tekortkoming" van de AVIC-X1. Hierbij schakelt het systeem over naar memorymodus als de DVD eruit gehaald wordt om een cd'tje te luisteren. Ook tijdens het luisteren naar dit cd'tje zou ik graag de file-informatie willen hebben. Die codes zouden dus bij het verwijderen van de DVD ook in het memory opgeslagen moeten worden. Uiteindelijk was deze memory modus toch juist een feature van de AVIC-X1


gr,

Rich

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Rich schreef:Hoi Fantom,

Die codes zouden dus bij het verwijderen van de DVD ook in het memory opgeslagen moeten worden. Uiteindelijk was deze memory modus toch juist een feature van de AVIC-X1

gr,

Rich
Die codes worden ook in het memory van de AVIC-X1 opgeslagen als je tenminste "begeleiding" aan heb staan.
Als je net zo als met een MS5xxx systeem in kaartmodes rijdt kan het systeem niks in het geheugen opslaan omdat het systeem simpelweg niet weet waar je naar toe gaat. Dus als je toch de kaartmodes aan wilt hebben zonder begeleiding en je wilt naar een cd luisteren dan zal je een wisselaar aan je systeem moeten koppelen.
Ik zie dit niet zo zeer als een tekortkoming van het systeem maar meer als een beperking van het systeem. Het systeem heeft gewoonweg niet genoeg geheugen om bv. Heel nederland in het geheugen op te slaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Andere kaarten mogelijk? AVIC-F320 BT
    door biggest » 12 sep 2014 14:50 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 4656
  • AVIC-X1R
    door Jacob » 30 sep 2014 11:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 11
    Weergaves: 947
  • avic 900 bt
    door umpie30 » 24 aug 2014 10:35 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 480
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 420
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 15:44 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 454
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 467
  • avic F30BT
    door heinsandra » 16 jan 2015 13:20 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 406

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”