Tevreden AVIC-X1 Gebruiker

Thierry
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2005 09:37

Tevreden AVIC-X1 Gebruiker

Bericht door Thierry »

Ik heb met stijgende verbazing hier de berichten zitten lezen.....Er zijn hier maar een paar mensen die heel erg af lopen te geven op het systeem waar ik meer dan tevreden over ben.Dit is nu mijn 5e navigatiesysteem,ik heb ondertussen rondgereden met 1 af fabriek systeem,2 andere merk systemen en rij nu voor de 2e keer met een Pioneer systeem rond en ik kan niets anders zeggen dan lof voor dit produkt.Waar vind je voor dit geld nou zo'n compleet systeem??Ik heb goed rondgekeken ook bij andere merken maar ben blij dat ik hiervoor gekozen heb.En....en hier komt denk ik het verschil....de jongen die mij dit verkocht heeft (en voor mij heeft ingebouwd)die was gewoon eerlijk om te zeggen dat geen enkel navigatiesysteem 100% dekking kan geven.Tuurlijk kom ik in de dagelijkse praktijk wel eens adressen tegen die niet kloppen of er niet op staan,maar eh...dit heeft niets met het systeem zelf te maken,maar met degene die de software maakt(in dit geval TeleAtlas).En dan kan TeleAtlas wel zeggen of het wel of niet een oudere database is,zij maken deze dus zij zijn hier verantwoordelijk voor!!

Het lijkt erop dat mensen verkeerde verwachtingen hebben van een navigatiesysteem,en ik ben dan wel benieuwd hoe dit komt....hebben ze zelf te hoge verwachtingen,of zijn hun dingen beloofd door de dealer die dit niet kan waarmaken??Indien dit laatste,ga dan terug naar je dealer....das degene die het aan je geleverd heeft en geld aan je verdient heeft.(ken je consumentrecht !!)
Als je dan verder zo leest,en je ziet mensen reageren uit Oosterhout die zelf met een oude MS5000 rondrijden,maar er wel alles aan doen om een ander produkt de grond in te boren,dan ga je je toch afvragen of deze meneer misschien zelf liever zo'n systeem had gehad maar niet mag of dat ie misschien aandelen bij een ander merk heeft...
Tevens vind ik het raar om te zien dat mensen met 'wel' 3 adressen aankomen die niet kloppen....als ik bij mij in het systeem kijk,dan zie ik dat dat er ruim 121000 verschillende straatnamen zijn,waarvan er sommige meer dan 500 keer voorkomen....dan is 3 een te verwaarlozen aantal.....Ik kan zelf niet eens naar mijn huisadres toe omdat er niet opstaat(nieuwbouwwijk),ik heb hierover contact gehad met TeleAtlas en heb hierover een naar mijn mening tevreden antwoord gekregen.Ik ben op de AutoRAI bij Pioneer wezen kijken op de stand(Dikke Porsche stond daar trouwens!!)en heb daar met iemand van de buitendienst gesproken.Deze heeft mij uitleg gegeven over de nieuwe software;niet alleen staat mijn huis er eindelijk op,maar ook de rijstrookvoorkeur functie vond ik geweldig om te zien...Ook kun je nu op postcode invoeren(volledig),weet alleen niet of ik dat in de dagelijkse praktijk veel zal gaan gebruiken...

Ik heb het systeem nu ruim een half jaar,geniet elke dag van de mogelijkheden(heb hem dusdanig laten aansluiten dat ik gewoon onderweg een muziekdvd kan kijken..)en ben blij dat ik een eerlijke dealer heb die mij geen valse beloften heeft gedaan,waardoor ik weet wat ik wel en niet met het systeem kan doen....
Tevreden AVIC-X1 Gebruiker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
rlemmens
Normal Member
Normal Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07

Bericht door rlemmens »

Hoi Thierry,

Ben het geheel eens met je antwoord (wat betreft de X1 !). Ik ben zelf ook een tevreden gebruiker van de X1 incl diverse randapparatuur. (zie onderschrift). Het enigste nadeel/probleem vind ik het "naijlen" van de huidige positie. Dit kan variëren tussen de 2 meter en 10 meter. Ik heb reeds diverse calibraties (opnieuw) uitgevoerd. Na inmiddels 7500km is de nauwkeurigheid iets verbeterd, maar nog niet geheel correct. Of dit te maken heeft met de hardware of software is me niet bekend. Daar gaan uiteindelijk de meeste klachten over bij de X1. Voor de rest kan ik zeggen dat het een goed product is.
gr. Rogér

-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Thierry,

Bij je andere posting heb ik geprobeerd een zo sluitend mogelijk antwoord te formuleren.
Kom echter niet bij mij of anderen aan met een kleuterschoolargument dat ik gefrustreerd zou zijn omdat ik zelf niet zo'n mooi systeem zou hebben.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo posters...

Even een opmerkinkje, en wel dat we moeten blijven proberen het zakelijk te houden.

Die zaak is dat er uiteraard tevreden gebruikers zijn van de Avic X1, net als er heel veel tevreden gebruikers zijn van andere systemen.
Kenmerkend voor een forum als dit, maar dat geldt evenzeer voor andere gebruikersfora is dat elkaar daar diegenen ontmoeten die een probleem hebben met iets. Of dat nou met een inbouw te maken heeft dan wel met het systeem zelf, al die mensen zijn op zoek naar een mogelijke oplossing voor HUN probleem, en zó komen ze elkaar hier tegen. Al diegenen die "happy users" zijn vind je normaliter niet op een forum, waarom zouden ze ook al die moeite doen...
Gevolg daarvan is dat de negatieve aspecten uitgelicht worden, zo gaat dat dan. Het ene is belangrijker dan het andere, en je brengt mensen vaak ook op een idee. Veelal kunnen daarmee problemen opgelost worden, sommige blijven staan en zijn een serieus probleem.
Voor mij betekent het feit dat die zaken naar voren gebracht worden niet dat een systeem vulles is of zo, het maakt me wel meer bewust waarop ik moet letten.
Elders heb ik al eens iets geschreven over de afweging die iemand moet maken wanneer hij overweegt een systeem aan te schaffen, een daarvan is het al-dan-niet belang van reguliere kaart updates. Maar er zijn meer afwegingen van belang.

Ik denk ook dat tegen die achtergrond de links begrepen moeten worden die Gerritje gemaakt heeft naar het geo-forum en het engelse Pioneer forum. Doe er gewoon je voordeel mee dus.

En alsjeblieft, geen gehakketak in de persoonlijke sfeer, daar heeft niemand wat aan op dit forum.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Thierry
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2005 09:37

Bericht door Thierry »

Beste Gerritje,

Allereerst excuses voor mijn'persoonlijke'reactie op jou.Dit was niet noodzakelijk geweest.....

Beste JW,

dank je voor je reactie.Het zou prettiger zijn als er meer positieve reactie's zijn op een produkt,want laten we reeel zijn,er zullen in de praktijk meer positieve dan negatieve beoordelingen zijn....althans dat hoop ik dan maar.
Ik wil er alleen op wijzen dat er hier ook een taak ligt qua voorlichting bij de dealers die dit soort produkten verkopen,want (en dat zul je met mij eens zijn) er is geen 100% werkend systeem op deze wereld te verkrijgen..
En ik ben van mening dat er nogal eens veel te positieve dingen worden aangegeven door de verkopers,wat ze met enige regelmaat niet kunnen waarmaken.Kijk en dan is het leuk om te zien hoe een verkopende partij zich verschuilt achter een importeur,alleen zo werkt dat niet.....De dealer die mij het produkt geleverd heeft(en dus geld aan mij verdient heeft)die moet mij ook de service verlenen.Ik heb dit produkt gelukkig via een vriend van mij gekocht,en die zegt altijd duidelijk tegen zijn klanten dat het een prima hulpmiddel is,maar dat fouten ten alle tijde kunnen voorkomen,hoe vervelend ook...Dit is gewoon een eerlijke manier van je klanten voorlichten,en dan weet je dat als ze daar mee accoord gaan ze dus ook niet zullen komen klagen.Het zou prettig zijn als de hele handel eens wat meer zo zou werken,dat zou een heleboel problemen schelen.

Overigens heb ik de nieuwe software al besteld,heb op de RAI even getest of een aantal fouten verdwenen zijn,en dat bleek gelukkig het geval,maar weet ook zeker dat ik er wel weer nieuwe op zal vinden...affijn...
Tevreden AVIC-X1 Gebruiker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Ach, het is meestal zo dat mensen pas van zich laten horen, als iets niet werkt/aan-hun-verwachtingen-voldoet.
(niet negatief bedoeld hoor :lol: )

Dit tegengeluid is dan ook een welkome aanvulling, dit forum is er immers niet alleen voor problemen, maar ook om de mening van gebruikers te reflecteren, en dit is dus een positieve.

Verkopers geven graag de unieke aspecten weer van hun producten, maar 'vergeten' nog al eens de nadelen te noemen.
Voorbeeld :
Kennis kocht een B&O systeem (een door een designer veredelde Philips 9000 dus), met als verkoop argument dat alles (video, tv, dvd, b&o center (audio)) naadloos op elkaar paste.

...verkoper vergat (?) even te melden dat je daar wel een interface voor nodig had, per apparaat, en dat je voor de prijs van deze interface alleen al een leuk (niet spectaculair, maar wel leuk) systeem kon kopen....

Zelfde fout maakte ik, kocht een navigatiesysteem, en kieperde gelijk al mijn gidsen bij het oud papier.
2 maanden later kocht ik toch maar een nieuw stratenboek (okay...diegene die ik net weggegooid had was al 5 jaar oud....), want ontdekte dat zoiets toch wel handig was als een bepaalde straat niet in het systeem leek voor te komen....
(ergo, mijn persoonlijke verwachtingen waren te hoog, de verkoper (tweedehandse koop) trof geen blaam)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rich
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 sep 2004 22:37

Bericht door Rich »

Hoi,

Ik ben dus 1 van de gebruikers die niet helemaal tevreden is. Dit is niet zo zeer om het apparaat zelf maar meer om de manier waarop pioneer denkt hun klanten voor de gek te houden.
Het apparaat is een fantastisch ding met veel mogelijkheden met een zeer concurrerende aanschafprijs. Om die redenen heb ik het dus ook aangeschaft. Echter de belangrijkste taak is navigeren en hier komt het apparaat te kort omdat pioneer voor een verouderde database gekozen heeft. Elke keer weer doet het zeer dat ik met mijn dure navigatiesysteem niet op mijn bestemming kan komen en mijn collega's met veel goedkopere systemen wel, die notabene dezelfde kaartleverancier gebruiken.
Ik denk dan ook dat als de kaart in het systeem op een gelijkwaardig niveau komt (en natuurlijk is dit niet 100%) met de concurrenten dat het apparaat absoluut aan de verwachtingen zal voldoen. Elke kaart update daarna zal dan ook zonder morren gekocht worden.

gr,

Rich

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Ik heb dezelfde ervaring met de kaartdatabase van Kenwood, die draait op Navteq en daar heb ik nog nooit echt schik mee gehad. Ik heb hiervoor al heel lang gereden met VDO (en nu nog, zie onderschrift) maar altijd met TeleAtlas naar volle tevredenheid, probeerde ik weer eens Navteq kwam ik weer rare dingen tegen etc.

Ervaringen zijn persoonlijk maar het geeft je toch te denken dat je met de nieuwste Kenwood DVD rijd en dat je een weg opgestuurd wordt die al minimaal 5 jaar afgesloten is voor doorgaand verkeer (Munnikenweg in Veenendaal).
Hetzelfde op de Brinkersteeg in Veenendaal, die is middenin al sinds september 2001 afgesloten, nog steeds stuurt navteq mij over die weg om thuis te komen, en daar betaal je dan een paar honderd Euro voor...........daar wordt ik droevig van. De VDO met Teleatlas in mijn BMW heeft bovengenoemde problemen dus niet (versie 2004/2005).
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
robbert500
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2005 16:39

Bericht door robbert500 »

Goedenmiddag,

Ik ben nieuw op dit forum en heb van de week een Avic-X1 laten inbouwen. Als ik bovenstaande allemaal lees blijkt dat ieder forum hetzelfde probleem heeft. Toen ik mijn wagen bestelde zag ik op het Stilo forum alleen maar negatieve berichten hetzelfde geld voor mijn PDA. Mensen bespreken vaak alleen problemen op het forum Als het goed hoor je er weinig over.
Maar goed we zijn en blijven Nederlanders we klagen graag.

Greetz rob :lol: :lol: :lol:
Opel Zafira/ Navi DVD90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
DVDGuy
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mei 2005 08:33

Bericht door DVDGuy »

Ik ben sinds 4 weken een tevreden gebruiker van de Avic-X1R met de nieuwste software, versie 50.
Hiervoor had ik een Vectra GTS met af-fabriek systeem en heb ik ook TomTom 3 gebruikt.
Géén enkel systeen werkt(e) feilloos, maar de Pioneer is voor mij op dit moment de beste.

Enige kritiekpuntjes zijn de kleine knopjes voor Volume en Zenderkeuze en de vrij "late" melding (blijkt enige gewenning en kijken naar de afstandsmeting en dan gaat het wel)

Ben het met eerdere reacties eens dat Fora vaak gebruikt worden voor "hulpvragen" en dan heb je het al gauw over zaken die niet (goed) werken.
Hyundai Santa Fe 2.0 CDRi Motion Edition 2005
Navigatie & Entertainment: Avic-X1R met 6 CD-Wisselaar
Communicatie: Nokia 6230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GaaaRT
Starting Member
Starting Member
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jun 2005 21:17

ook redelijk tevreden...

Bericht door GaaaRT »

Ik heb hem bijna een jaar heb geen problemen ermee gehad,
op een ding ná
na 7 maanden ging de CD slide defect voor is hij rest perfect! :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • avic 900 bt
    door umpie30 » 24 aug 2014 10:35 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 482
  • AVIC-X1R
    door Jacob » 30 sep 2014 11:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 11
    Weergaves: 952
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 15:44 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 458
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 423
  • Flitspalen AVIC X1R
    door erwin69 » 02 okt 2014 08:15 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 417
  • Avic F30BT
    door ReneterH » 19 jan 2015 19:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 339
  • AVIC-F960DAB
    door ralphaa » 16 jan 2015 19:24 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1212

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”