snelste route Avic-X1

Petercc
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2004 14:15

snelste route Avic-X1

Bericht door Petercc »

Ik heb de Avic-X1 op snelste route staan. Toch komt-ie niet altijd met de snelste route. Op provinciale trajecten die ik veel rijdt, ken ik wel de snelste route en ik was benieuwd of de Pioneer ze ook zou vinden. Nee dus, hij toont regelmatig andere routes. Wijk ik daarvan af, dan - na de eerste tegenstribbelingen zoals "keer om indien mogelijk" - komt het voor dat het systeem opeens wel de route ziet die ik volg en dan prompt ook een aanmerkelijk kortere reistijd laat zien. Ik kom er niet achter waarom-ie niet meteen de snellere route zag. Zal wel te maken hebben denk ik met de instellingen van gemiddelde snelheid op 3 wegsoorten, maar ik heb ze nog niet zo kunnen instellen dat het probleem is verholpen.
Iemand ook zulke ervaringen of een idee wat te doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
P3trick
Junior Member
Junior Member
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:13

Bericht door P3trick »

Volgens mij zijn deze systemen ook ontwikkeld om de B wegen te vermijden daar waar het kan en dat je dan 1km omrijd is een bijkomstigheid. Ik had het ook gemerkt met mijn p9r.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petercc
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2004 14:15

Bericht door Petercc »

Dank je P3trick. Als het nou boereweggetjes waren dan kon ik er begrip voor hebben, maar nee, het gaat om gewone verharde wegen van 5 meter breed.
Hoe gaat het in praktijk. Pioneer geeft route aan, ik rij anders. Pioneer past route aan maar nog steeds te lang durend. Voorbeeld 25 minuten. Ik neem een gewone afslag en opeens ziet-ie de route die ik wil nemen en maakt er dan - terecht - 18 minuten of zo van.

Kijk, je komt er altijd wel en ook dat is een functie van het systeem en misschien wel de belangrijkste. Op de 2e plaats komt voor mij toch wel de slimheid van de route.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Kennelijk wordt ook bij Pioneer's Avic X1 het begrip snelste gebruikt voor makkelijkste.
Aan dit punt hebben we al een paar keer aandacht besteed bij andere systemen, waarbij we tot de conclusie komen dat het systeem er, op basis van de coderingen op de kaart CD/DVD voor kiest om hoofdwegen te gebruiken, en vaak zelfs snelwegen ook al zijn die een behoorlijk eind om. Dat geeft dan voor de "vreemdeling' die daar rijdt een makkelijke manier om op z'n bestemming te komen. En laten we wel wezen, de navigatie is in de eerste plaats bedoeld voor iemand die de weg niet kent, niet voor de "insiders" :lol:

Gevolgen hiervan zijn als door jou beschreven.


Over dit onderwerp wordt ook door de Navibouwers nagedacht en kort geleden is Blaupunkt bij de E-1 gekomen met de extra keuze mogelijkheid "optimaal" . Als je de BP site opzoekt kun je zien hoe dat ongeveer werkt, en uit berichten bij onze Oosterburen lees ik dat dit inderdaad goed werkt.

Laten we dus hopen dat ook de andere Navibouwers met dergelijke concepten komen, dat zou dan met een SW update te realiseren zijn naar ik denk.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Route instellen
    door transit » 06 dec 2018 12:45 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 687
  • Route instellen
    door mcl » 14 sep 2022 15:37 » in Waze
    Reacties: 0
    Weergaves: 197
  • Route in één keer opgeven
    door LaTouriste » 25 mar 2016 12:56 » in Mitac Mio
    Reacties: 2
    Weergaves: 636
  • opgegeven route bekijken
    door vanappeven » 27 jul 2015 10:01 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 516
  • als 50 berkend geen route
    door pakico » 21 jun 2014 12:52 » in Mercedes
    Reacties: 4
    Weergaves: 690
  • Route openen in Garmin Camper 770
    door JBluesH » 16 feb 2019 13:06 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 596
  • Route samenstellen meerdere adressen
    door bramsix » 05 jan 2016 20:39 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 675

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”