Pioneer X3 adressenboek

dgpgX3
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2011 07:46

Pioneer X3 adressenboek

Bericht door dgpgX3 »

goeie dag,

ben de trotse bezitter van een pioneer x3 al ruim 4 jaar lang.
Nu heb ik laatst een nieuwe telefoon aangeschaft. Een htc sensation.

nu is het zo dat ik dus niet het adressenboek kan laden, dit vind ik heel erg vervelend.
Heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen.

Ook heb ik moeite om de naam te veranderen als ik een nieuw nr heb toegevoegd. (no name in scherm)
Hoe regel ik dit??

iemand enig idee??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Pioneer X3 adressenboek

Bericht door Janloco »

4 jaar is heel lang in de digitale wereld. Ik bedoel daarmee te zeggen dat de mogelijkheid bestaat dat je nieuwe htc niet overweg kan met een 4 jaar jong toestel. Althans de mogelijkheid bestaat dat de firmware (nog) niet op elkaar is ingesteld. Wanneer heb je voor het laatst een firmware update op je Pioneer gedaan?? Misschien is het probleem verholpen als je de laatste firmware installeert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dgpgX3
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2011 07:46

Re: Pioneer X3 adressenboek

Bericht door dgpgX3 »

jan loco bedankt voor je snelle reactie,

owww oke, ik heb gister iemand van pioneer aan de lijn gehad. die zij dat ik de bluetooth module of software die daarop zit niet kon updaten, Maar uit jouw reactie te horen kan het dus wel?? Waar laat ik dit doen of waar kan dat?

Ik had hem ook gevraagd als ik de update dvd's koop cdmt100 europe zo uit me hoofd, zou het ook niet verholpen zijn.
Vind het erg naar want in de handleiding staat toch echt bellen "handsfree". nu moet ik toch de foon pakken en et desbetreffende nr aantikken. En omdat ik de hoofdprijs van dit systeem betaald heb toendertijd (1800) wil ik dat het gewoon kan. Bedoel mijn telefoon moet toch met bluetooth 1.0 gewoon overweg kunnen, als oudere telefoons wel adresboeken kunnen delen. hmmm

alvast bedankt voor de snelle hulp jongens.

By the way die de x3 helemaal niet in de modellen lijst staan.?
ben ik echt een van de weinige met een X3??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Pioneer X3 adressenboek

Bericht door Janloco »

Pioneer geeft tussendoor bijna geen of helemaal geen update's voor de firmware van het toestel. Vaak zit dat verweven in het nieuwe kaartmateriaal dat je aankoopt. Althans, dat heb ik begrepen. Ik heb zelf de 930 en ben daarvan nog geen update's tegen gekomen.
Het komt meer voor dat de nieuwste telefoons niet alles willen doen op een blue tooth systeem. De iphone 4 was daar ook weer een mooi voorbeeld van. Ook is het bekend dat niet alle nav toestellen alle telefoons voor 100% accepteren. Zo heb ik bv een Mercedes van 2010 mogen berijden. De HTC disere telefoon kon wel overweg met de blue tooth van de auto, maar ik kon niet het adressen boek in de auto krijgen. Dus op dezelfde manier bellen als jij nu. Met de Nokia 8 was het geen probleem. Die deed alles wat hij moest doen. Het stond ook zo vermeld in de lijst van Mercedes. Mijn HTC zou volgens Mercedes alleen maar nummers kunnen draaien en gebeld worden. In diezelfde lijst stond ook de de Nokia N8 alles deed. En dat klopte.

Kortom blijkbaar is de blue tooth technologie niet zo dat het altijd maar alles kan wat wij willen. Helaas!

Ikzelf bij ooit met Pioneer begonnen bij de X1, daar zat nog geen blue tooth op. Mijn zoon heeft de x3 gehad, maar ik weet dat hij om te bellen een losse Parrot ingebouwd heeft omdat hij niet tevreden was over de telefoonmogelijkheden met de x3. Maar wat die problemen waren, weet ik helaas niet.

Ik wil je adviseren om op dit forum te blijven lezen. Gebruik ook de zoekfunctie even voor jouw probleem. Misschien komt er op korte termijn een oplossing voorbij drijven.

In ieder geval heel veel succes.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Pioneer X3 adressenboek

Bericht door Janloco »

Schiet me nog wat te binnen. Heb je al geprobeerd om je contacten over te sturen met een visitekaartje? Dat wil ook nog wel eens lukken.
Mogelijk is dat een oplossing voor je??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dgpgX3
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2011 07:46

Re: Pioneer X3 adressenboek

Bericht door dgpgX3 »

http://www.android-rsap.com/

misschien zou dit helpen ??

op welke steekworden moet ik zoeken
x3 pakt die niet
avic x3 krijg ik alleen maar andere nav.systemen te zien

Jan Loco ik waardeer je inzet zeer!

hartelijk dank alvast hiervoor

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Pioneer X3 adressenboek

Bericht door Janloco »

Ik heb even zitten lezen in je gebruiksaanwijzing op blz 115,116,117 en 118. Als ik dat lees, zou het kunnen dat je de telefoon niet helemaal goed hebt geregistreerd. Want als je hem als gast installeert krijg je er zeker geen adresboek bij ingesteld. Misschien moet je de telefoon nog een keer verwijderen uit je systeem en dan met de gebruiksaanwijzing in de hand hem opnieuw instellen. Ook las ik dat het nog afhankelijk is van je bluetooth adapter, vwb de mogelijkheden.
Ook is de optie gegeven in de gebr. aanwijzing om de adressen één voor één over te zetten. Is dat ook niet mogelijk??

Verder ben ik een beetje uitgeput met mogelijkheden. Maar misschien komt er nog een collega forumlid op de lijn die wel een andere oplossing heeft.

Veel succes met proberen en ik hoop dat het gaat werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: Pioneer X3 adressenboek

Bericht door quell »

Ik gebruik "Bluetooth File Transfer" via Android Market, om het telefoonboek in 1 keer over te zenden....
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dgpgX3
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2011 07:46

Re: Pioneer X3 adressenboek

Bericht door dgpgX3 »

goede dag jan,

dat van die gast profiel had ik al getest, door gewoon de link wegtegooien en opnieuw te registreren.
tot zover nog geen veranderingen, Maar ik zet wel door dit moet gefikst kunnen worden.

bluetooth file tranfer ga ik zo ff proberen. als het werkt laat ik het natuurlijk gelijk weten.

verder iedereen nogmaals bedankt.

vriendelijke groeten een e39 pioneerx3 rijder :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dgpgX3
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 nov 2011 07:46

Re: Pioneer X3 adressenboek

Bericht door dgpgX3 »

Ik heb dus eindelijk het adressenboek voor de telefoonnr gebruikt. Je kan dus bij het navigeren het adres opslaan en ook een telefoonnr toevoegen. Ik heb alleen nog niet geprobeerd of hij dus ook de naam op zal halen uit het adressenbestand van de navigatie als die gebeld wordt door die persoon. maar denk dat dat wel goed zal gaan.

ik heb dus het phoonbook transfer niet voorelkaar gekregen. Maar als je de mensen erin zet (adres,navigatie, tel toevoegen) die je regelmatig belt moet die dat gewoon herkennen. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 766
  • Alpine vs Pioneer
    door MHooikaas » 01 jun 2015 21:29 » in Toestellen overzicht
    Reacties: 0
    Weergaves: 590
  • Pioneer Software
    door robsel » 29 jan 2015 11:57 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1110
  • Pioneer Avic-F950BT
    door Abeltje » 02 jan 2018 22:59 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 724
  • Pioneer Avic F700bt EU
    door PC-Gamer » 22 feb 2018 19:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 859
  • Pioneer avic f80DAB
    door Verwijderde gebruiker 109044 » 07 okt 2017 13:47 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 499
  • Pioneer AVIC-940BT
    door Ray Bos » 02 jul 2017 10:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 442

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”