Pioneer AVICSYNC F970BT herstart bij het starten van de motor

luvan
New Member
New Member

Pioneer AVICSYNC F970BT herstart bij het starten van de motor

Berichtdoor luvan » 15 Jan 2016 19:14

Dag medeforumleden

Ik heb een vraagje waar ik graag het fijne zou van weten. Wanneer ik het contact in de eerste stand zet, start mijn navigatiesysteem op (dit is zoals het hoort). Om de motor niet onnodig te laten draaien (brandstofbesparing en uit milieuoverweging) voer ik de bestemming reeds in alvorens de motor te starten. Wanneer ik dan de motor start, wordt heel het navigatiesysteem opnieuw opgestart.

Hebben jullie dit ook voor of zou een verkeerde elektrische schakeling hier voor iets tussen zitten? Voor alle duidelijkheid wil ik er bij vermelden dat de installatie gebeurt is bij een erkend Pioneerverdeler.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Navigatiesysteem Pioneer-F970BT in combinatie met iPhone 4S (iOS 9.1)

Mazurka
Senior Member

Re: Pioneer AVICSYNC F970BT herstart bij het starten van de motor

Berichtdoor Mazurka » 16 Jan 2016 09:40

Volgens mij is dit normaal, mijn auto doet dit ook zo. Anders is het als de bestemming die je hebt ingevoerd weer verdwenen is, dan is het niet goed.
Saab 9-3 Navigatie Aisin SDAL 2008 ( niet meer)
Saab 9-3 Estate 1.8t Biopower met TT 1005 HDT&M EU LTM

DigiWalker
Senior Member

Berichtdoor DigiWalker » 16 Jan 2016 18:19

Dit is normaal.Dat doet elke auto waarin een systeem in het dashboard is ingebouwd,dat geen backup accu heeft..
Oorzaak daarvan is,dat het systeem,maakt niet uit of het een radio,danwel een compleet systeem betreft,geen ingebouwde backup accu heeft,dit in tegenstelling met een navigatie als PNA.Daarin zit wel een oplaadbare accu.
Bij het starten van de motor wordt er veel spanning gevraagd,en dan gaat de rest eventjes uit,met als gevolg "bestemming gemist".
Een PNA navigatie kun je ook instellen in het menu,bij geen spanning,dat het systeem uit gaat.
Een PNA gaat dan ook uit als je de motor start.Heb je die instelling er niet in staan,dan gaat een PNA bij starten van der motor op zijn backup accu over.En zodra de motor loopt gaat deze weer over op spanning van de auto.Je merkt het alleen doordat het licht van de LCD(scherm van PNA) weer fletser wordt,danwel feller oplicht.

luvan
New Member
New Member

Berichtdoor luvan » 17 Jan 2016 17:01

Bedankt voor jullie reacties.

Ik had wel een flauw vermoeden dat dit de oorzaak zou geweest zijn, maar wou toch zekerheid. Voordat ik de Pioneer in mijn wagen liet plaatsen, had ik een Chinees audio-navigatiesysteem in de auto zitten. Die had hier geen last van. Voor het overige kan ik alleen maar bevestigen dat de (audio)kwaliteit van de Pioneer een stuk beter is dan die Chinees...
Navigatiesysteem Pioneer-F970BT in combinatie met iPhone 4S (iOS 9.1)

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”