Pioneer AVIC-X1 en verkeerde positie

Gebruikersavatar
rlemmens
Normal Member
Normal Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07

Bericht door rlemmens »

Oja, ik ben nog iets vergeten te vermelden:
De KM-puls wordt via een actieve CAN-Adapter afgehaald en niet via de meterpaneel. De leverancier is fa Dietz. Als het goed is mag dat geen verschil uit maken. Of toch wel :?:
gr. Rogér

-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

rlemmens schreef:Oja, ik ben nog iets vergeten te vermelden:
De KM-puls wordt via een actieve CAN-Adapter afgehaald en niet via de meterpaneel. De leverancier is fa Dietz. Als het goed is mag dat geen verschil uit maken. Of toch wel :?:
Volgens de site van Petri is een CAN-Adaptor niet nodig :arrow: Touran 2003- Kombiinstrument, schwarzer 36-PIN-Stecker, PIN 28, nicht belegt .

en ik hoop dat met je volgende rit het volgende is opgelost
:arrow: Op een wat langere route blijkt +/- 90% te kloppen, maar soms zitten er ook een paar blunders in (Dan rij ik midden door het bos, in huizen enz +/- 20 meter parallel met de weg ) Na 20-50 meter herkent hij zijn eigen blunder en corrigeerd deze. , zo niet dan klopt er toch iets niet :idea:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
negotiator31
Average Member
Average Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 sep 2003 09:06

Bericht door negotiator31 »

Hi Rogier,,

Ik denk dat het een combi is van de GPS en de snelheidspulse. Maar met name de pulse niet is OK. Aangzien hij zichzelf wel corrigeert. Volgens mij komt het signaal niet helemaal oke door.
Ik heb zelf een Stilo, ook mat CAN! en daar is pulse van de ABS afgehaald. Ik zou toch even kijken naar de opmerking van Topsport:
Volgens de site van Petri is een CAN-Adaptor niet nodig Touran 2003- Kombiinstrument, schwarzer 36-PIN-Stecker, PIN 28, nicht belegt .
Kan natuurlijk wel zijn dat ook dit signaal digitaal is..?


Ik blijf er toch bij om terug te gaan naar het inbouw station, dit moeten zij echt oplossen.


Ps. Ik durf het bijna niet te vragen, maar was het wel een erkend inbouwstation?
Peugeot 307 voorzien Pioneer HD3-BT 8)


-Ik ben bijna nooit thuis en als ik thuis ben moet ik atijd weer weg!-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

negotiator31 schreef:
Kan natuurlijk wel zijn dat ook dit signaal digitaal is..?
Ik blijf er toch bij om terug te gaan naar het inbouw station, dit moeten zij echt oplossen.
Ps. Ik durf het bijna niet te vragen, maar was het wel een erkend inbouwstation?
signaal volgens Petri is analoog, andere site geeft aan :arrow:
Kabelfarbe:
Fundort: Kombiinstrument, am 36 poligen Stecker, Pin 28 (nicht beschalten)
Bemerkungen:
Alternative: CAN Bus Adapter :arrow: http://www.tachosignale.de/
:idea: ik zou ook teruggaan naar het inbouwstation, zij moeten hem goed inbouwen en afleveren ( en testen :!: , doe ik ook :wink: )

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

topsport schreef: :idea: ik zou ook teruggaan naar het inbouwstation, zij moeten hem goed inbouwen en afleveren ( en testen :!: , doe ik ook :wink: )

Topsport
Zoals reeds in een ander topic vermeld topsport "You Rule" :lol: :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
rlemmens
Normal Member
Normal Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07

Bericht door rlemmens »

Hoi,

Hierbij een update.

Het begon rooskleurig. Alle (zij)wegen herkende Truus vrij aardig op tijd. Maar op de terugreis, was ze weer van slag. Het aantal SAT's was hierbij 8 rood en 3- signaalkwaliteit (Lijkt mij voldoen :wink: )

Ik zal contact opnemen met de inbouwer om evt het KM-signaal te gebruiken van het combiinstrument.
B.t.w.: Het is een erkend inbouwstation :lol:
gr. Rogér

-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

rlemmens schreef:Het aantal SAT's was hierbij 8 rood en 3- signaalkwaliteit (Lijkt mij voldoen :wink: )
Ik vraag me af wat de betekenis is van de kleur van de sat info :?: :arrow: Bij mijn VDO MS5400 betekent rood "niet goed" Misschien moet je de kleurtjes op een andere manier intepreteren. :?:
rlemmens schreef:B.t.w.: Het is een erkend inbouwstation :lol:
Jij blij, wij blij kan je in ieder geval terug en verhaal halen :twisted: :lol:

Laat even weten hoe het is verlopen bij het inbouw station. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
rlemmens
Normal Member
Normal Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07

Bericht door rlemmens »

@Fantom:
Ik vraag me af wat de betekenis is van de kleur van de sat info Bij mijn VDO MS5400 betekent rood "niet goed" Misschien moet je de kleurtjes op een andere manier intepreteren.
Hierbij het antwoord vanaf het Engelse AVIC-X1 forum:
Small antena symbol shows in geen: 1-3 green bars = the total reception, satellite icons (yellow or red) = every sattelite reception strength
Good Reception=Red(Orange) Satellite.
Weak Reception=Yellow Satellite
No Reception=Black Satellite
gr. Rogér

-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Dna lijkt het mij idd een gevalletje KM-puls of gyro. :(

Succes bij het inbouwstation. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
rlemmens
Normal Member
Normal Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07

Bericht door rlemmens »

Hoi,

Daar ben ik weer. Daar het even duurt eer ik bij het inbouwstation terecht kan, (heb geen vakantie en moet dus werken + afstand 100km :cry: ), heb ik m'n VW Dealer gevraagd even het KM-signaal af te takken van uit het klokkenpaneel. Dat was geen probleem. Vervolgens het zaakje spanningsloos gemaakt, gereset en op nieuw gecalibreerd. Wat schets mijn verbazing: Het maakt geen <SENSUUR> uit. :oops:

Het is me wel gelukt om de antenne (tijdelijk) net even buiten te auto aan te brengen. Nu staat hij schuin tegen de A-stijl. Ik weet niet of de antenne stand iets uitmaakt voor een max. ontvangst :?:

Bij de Touran zijn maar 3 antenne locatie smaken:
* Op het dashboard (warmtewerend glas. Niet zo ideaal)
* Zijraampje (Tussen A-Style en voordeur, antenne moet schuin gemonteerd worden)
* Buiten (De Touran heeft geen externe radio antenne. Deze antenne is geintegreerd in beide achterste zijramen)

Tja, veel blijft er niet meer over. Maar even afwachten of het inbouwstation me meer geluk kan brengen. :?
gr. Rogér

-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
rlemmens
Normal Member
Normal Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07

Bericht door rlemmens »

Hoi,

Ik geloof dat ik vorig topic moet terugnemen. Ik weet niet welke goden mij gunstig gestemd zijn, maar onze Truus heeft waarschijnlijk bijles gekregen in Geometrie. :lol:

Ben vandaag naar de nieuwe Porsche 911 introductie geweest (leuk boodschappenautootje :lol: ) in Eindhoven en om daar te komen heb ik Truus gebruikt. Deze reis bedraagt +/- 100km (enkel). Tot mijn verbazing kende Truus alle zijwegen, afslagen, locaties enz op tijd :wink: De max. afwijking was 2-3 meter. Soms heeft ze wel nog een beetje moeite met zeer kleine rotondes maar dit kan ook aan de beeld bijwerk snelheid liggen. :?:
De Truus-manier van navigeren is ook anders tav m'n vroeger nav: de Becker TP. De laatste gaf op de rotonde aan: "Nu rechts", terwijl Truus in het begint zegt bv: "2e afrit rechts" en voor de rest niets.

Het enige wat veranderd is, is het volgende:
* KM-signaal rechtstreeks van het instrumentenpaneel vandaan gehaald.
* De antenne tijdelijk en provisorisch schuin op de A-stijl geplaatst. (verschil tussen aantal SAT+gevoeligheid tav binnen de auto is nihil)

De eerste aantal KM gisteren, waren niet om naar huis te schrijven (qua betrouwbaarheid), maar sinds vanochtend wordt Truus steeds beter in acuraat de weg wijzen. :lol: Ze leert steeds bij, ook al geeft ze aan dat ze reeds slim genoeg is. :wink: (Status: 3D Hybride)

Wat me ook opvalt is, dat de afwijking van de KM snelheid van de AVIC-X1 minder afwijkt tav mijn snelheidsmeter. Nu is dit max 5 km/h, voorheen 5-15 km/h. Ook bij lagere snelheden. Concluderend hieruit zou het gehele probleem toch aan het , oogwaarschijnlijk juist signaal :? , KM-signaal hebben gelegen. Wie weet, het probleem is waarschijnlijk opgelost. :lol: :lol: :lol: Yes, yes, yes :lol: :lol:

Moet alleen nog proberen om een fatsoendelijke plaats te vinden voor de antenne. Misschien toch nog het zijruitje :?:
gr. Rogér

-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
rlemmens
Normal Member
Normal Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07

Bericht door rlemmens »

Hoi,

Zelfs na een paar dagen blijft de AVIC-X1 perfect navigeren. Gelukkig, het probleem is opgelost. :wink:
Dank je wel voor jullie hulp. :)
gr. Rogér

-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Henri
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2004 15:53

Bericht door Henri »

Hoi
Ik heb precies hetzelfde probleem met een avensis.
Dus ook ff de pulse kabel ergens anders vanaf halen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
negotiator31
Average Member
Average Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 sep 2003 09:06

Bericht door negotiator31 »

Hi Leute,

@rlemmens:

Ik ben blij dat de x1 nu goed funtionerd, want er gaat niks boven een goedwerkend navi systeem. Je moet eens weten hoeveel tijd en geld je ermee wint.
Peugeot 307 voorzien Pioneer HD3-BT 8)


-Ik ben bijna nooit thuis en als ik thuis ben moet ik atijd weer weg!-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rich
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 sep 2004 22:37

Speedpulse sensor Renault Megane

Bericht door Rich »

Hallo allemaal,

Ik heb met veel interesse de thread gelezen over de afwijking in plaatsbepaling op de Avic-X1. Waarom? Nou omdat ik zelf ook de X1 heb met ja hoor ook een afwijking van dik 20 mtr. Die Truus trekt pas de mond open als ik de bocht al om ben. Maar omdat hier dus nu de speedpulse als hoofdverdachte aangewezen is wil ik vragen of iemand hier ervaring heeft met de Avic X1 in een Renault Megane GT.
Ik heb nml het systeem door de renault dealer in laten bouwen en ik moet zeggen het is keurig gedaan, goede satelietontvangst, hide-away unit goed ingebouwd, alle draden aangesloten (behalve handrem) en het werkt uitstekend. Nu wil ik natuurlijk niet naar die lieve jongen toe stappen en hem vertellen dat hij het verkeerde speedpulse draadje afgetakt heeft. Hoe kan ik controleren of er voldoende pulsen binnen komen? En misschien weet iemand wel welke draad er gebruikt moet worden.

groetjes,

Rich

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petercc
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2004 14:15

Bericht door Petercc »

Rich, bij een Megane II (CC, maar vanwege de standaardisering zal dat bij alle Megane II's wel zo zijn), is de speedpulse het dunne lichtgrijze draadje op positie 1 van de ISO stekker waarin ook de voeding e.d. zit.
Ik heb die wel aangesloten maar toch blijft het systeem nog wel iets achter lopen. Je kan controleren of het goed zit door naar het Aansluitingen scherm te gaan en daar de opgave voor de speedpulse te zien (gaat gepaard met "tikken").

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ericc B
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jun 2004 17:18

Bericht door Ericc B »

Op de een of andere manier zit dat achterlopen gewoon in het softwareontwerp. Mijn Avic 8DVD heeft hetzelfde. Overigens is het met name irri bij de 3d user interface. Als je de gewone 2d kaart gebruikt valt het minder op omdat je beter vooruit kunt kijken. Maar ja daar heb je weer geen Pioneer voor gekocht :S

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Rich
Average Member
Average Member
Berichten: 61
Lid geworden op: 15 sep 2004 22:37

Bericht door Rich »

Petercc schreef:Rich, bij een Megane II (CC, maar vanwege de standaardisering zal dat bij alle Megane II's wel zo zijn), is de speedpulse het dunne lichtgrijze draadje op positie 1 van de ISO stekker waarin ook de voeding e.d. zit.
Ik heb die wel aangesloten maar toch blijft het systeem nog wel iets achter lopen. Je kan controleren of het goed zit door naar het Aansluitingen scherm te gaan en daar de opgave voor de speedpulse te zien (gaat gepaard met "tikken").
bedankt voor de reactie. Uiteindelijk lijkt het dus niet uit te maken welke draad omdat hij toch achter blijft lopen. Eigenlijk zou er dus een soort correctie op de puls gegeven moeten worden in de software. Als ik in het aansluitingenscherm kijk zie ik idd de pulse "lopen" maar wat heb ik hieraan? Ik kan het nergens mee vergelijken. Het enige wat ik kan zien is dat de snelheidsmeter van de Avic 125 aangeeft terwijl ik werkelijk 128 rijdt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petercc
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2004 14:15

Bericht door Petercc »

Rich schreef:Het enige wat ik kan zien is dat de snelheidsmeter van de Avic 125 aangeeft terwijl ik werkelijk 128 rijdt.
De snelheidsmeting met de Avic is nauwkeuriger dan met de dashoardmeter (behalve bij bijna stilstand). De standaard snelheidsaanduiding in auto's moet namelijk (vraag me niet naar waar het staat) ca 5% te hoog zijn. De gedachte is dat het beter is om je snelheid te overschatten dan te onderschatten. De Avic meet echter gewoon wat er is gebeurd en is dus veel exacter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Erwinvn
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 dec 2005 19:38

Navigatie werkt niet goed

Bericht door Erwinvn »

Ik heb zojuist een avic x1 ingebouwd in mijn golf 4.
Satteliet ontvangst is ok
Alles is ingeregeld.
Maar..... Als ik een bestemming ingeef zegt ie: route kan niet worden berekend (het ging om een route van ca 10 km)
Nu heb ik geprobeerd een hele korte route in te geven, ca. 2 km, en dan werkt t wel.
Wat kan hier de oorzaak van zijn???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mr.brains
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mei 2006 22:49

Bericht door mr.brains »

Tja......je zal wel zeggen daar komt er weer een met een afwijkende navigatie. Ik heb het zelfde probleem, ben al veel te dicht bij de afslag en dan word truus pas wakker...er zit denk ik ook zo'n 25 meter afwijking in.
Alles is verder prima ingebouwd, en meer dan voldoende ontvangst.
De wagen waar alles in zit is een opel zafira, nu heb ik alles al eens gereset, maar na enige tijd heb ik weer de zelfde afwijking.
Nu vraag ik mij af waar die pulse kabel bij deze auto aangesloten moet zitten.....????????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Begrijp ik uit je verhaal dat de pulskabel überhaupt niet aangesloten is? En over welke Zafira heb je het, bouwjaar en type?

Als dat inderdaad niet het geval is kijk dan eens op de pulse/links die je vind aan de linkerkant van dit forum, daar vind je oa: http://www.petri.de/cgi-bin/petri.cgi?k ... ale%2fOpel

En welke DVD heb je, de 40 of de 50 of zelfs al de 60? De 40 had problemen met verkeerde aanwijzingen, die zijn met de komst van de 50 opgelost.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mr.brains
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mei 2006 22:49

Bericht door mr.brains »

Die kabel is wel aangesloten, en ik heb de 50 DVD. De auto is een Zafira DTL16V uit 2001.
Heb al div. wijzigingen aan gebracht, maar niets helpt, ja even in het begin, maar later komt die afwijking gewoon weer terug.

Even een kleine correctie......ik gebruik een AVIC-800DVD, maar dat zal voor het probleem wel het zelfde zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • MFD1 navigatiesysteem geeft verkeerde positie aan.
    door DeeDee » 17 feb 2015 13:48 » in V.A.G
    Reacties: 7
    Weergaves: 1936
  • Avic F920BT - Verkeerde positiebepaling
    door SBlauw » 11 okt 2015 10:26 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 4
    Weergaves: 758
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 766
  • Pioneer avic F80DAB
    door Berg » 30 jan 2017 12:02 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 443
  • Pioneer Avic F700bt EU
    door PC-Gamer » 22 feb 2018 19:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 859
  • Pioneer AVIC-940BT
    door Ray Bos » 02 jul 2017 10:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 442
  • pioneer avic 900bt
    door Dijkhuizen » 02 nov 2015 20:18 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 547

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”