Mp3's op een DVD zetten

vw46
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2004 22:17

Mp3's op een DVD zetten

Bericht door vw46 »

Hoi ik nu al een tijdje een Avix X1,maar nu wil ik mp3's op een DVD zetten maar nu heb ik al twee dvd verkloot :( . De X1 zegt elke keer: Een verkeerde dvd ingevoerd. Nu las ik: :arrow: viewtopic.php?t=3245 :!:
dat je mp3 om moest zetten naar een VOB bestand maar hoe doe ik dit?
Kan mssh iemand mij zo iets opsturen?
En nog ff uitleggen hoe ik dit nu helemaal moet doe mp3 op een dvd zetten en met wat voor een programma's jullie dit doen :wink: .

bijvoorbaat dank
gr Ronald
...............??????????????................

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Daar heb je ook een speciaal programma voor nodig. Dat wordt in de link die jij aangeeft ook al genoemd. Gewoon MP3's op een DVD branden lukt wel maar wordt niet gelezen.
Het enige programma dat ik ken is Audio DVD Creator zoals al gememoreerd in de andere link, en is hier te downloaden. Je maakt met dat programma van de uitgezochte MP3"s een file die je daarna op DVD brandt.
Er is niets moeilijks aan. Lees even de gebruiksaanwijzing.
http://www.snapfiles.com/get/audiodvd.html
Ik heb hierover ook al bericht op Geo24 forum en daar was men enthousiast over de resultaten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Is ook goed te doen met het programma Nero (gratis te downen bij www.ahead.de) Bij de optie DVD gewoon kiezen voor mp3 branden. Werkt perfect. Tot 80 uur muziek op een dvd. Leuk voor de vakantie.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat is nu juist het probleem, met Nero gaat het wel maar niet alle DVD lezers kunnen hiermede overweg en vooral de X1 niet. Dus daarom is er vraag naar speciale programma's die het gewenste format aanhouden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Triple F
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 mei 2004 23:05

Bericht door Triple F »

Toevallig heb ik afgelopen week met behulp van het programma, Audio DVD Creator een dvd gemaakt met ruim 56
uur muziek erop met een kwaliteit van 128 kb. Conclusie, het programma werkt zeer gemakkelijk en de dvd is af te
spelen in de avic X1 en een standalone dvd-speler.

Richard. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Triple F schreef:Toevallig heb ik afgelopen week met behulp van het programma, Audio DVD Creator een dvd gemaakt met ruim 56 uur muziek erop met een kwaliteit van 128 kb. Conclusie, het programma werkt zeer gemakkelijk en de dvd is af te
spelen in de avic X1 en een standalone dvd-speler.

Richard. :wink:
Ik neem aan dat je met datzelfde programma ook een wat betere kwaliteit op de DVD kunt zetten, dus 256 kb of op z'n minst 192.
Uiteraard staan er dan minder uren muziek op de DVD, maar met 128 zit je wel erg op het niveau van de vroegere ferro-cassette bandjes, en dat willen we toch niet meer :cry:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Triple F
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 mei 2004 23:05

Bericht door Triple F »

Ik neem aan dat je met datzelfde programma ook een wat betere kwaliteit op de DVD kunt zetten, dus 256 kb of op z'n minst 192.
Uiteraard staan er dan minder uren muziek op de DVD, maar met 128 zit je wel erg op het niveau van de vroegere ferro-cassette bandjes, en dat willen we toch niet meer Crying or Very sad

Groet,
JW



Inderaad 192 of 256 kb is ook mogelijk, zelfs hoger! Alles word omgezet tot Dolby digital 2.0 en zelfs 5.1 is mogelijk.

Richard.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Maken we hier geen foutje?

Het verhaal klopt alleen als je nog moet gaan rippen. Als je al MP3's hebt die bijv. met 128 kbps zijn gemakt worden ze door dit programma geen fluit beter hoor!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Variant
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 jul 2004 20:19

Bericht door Variant »

Misschien een rare vraag....
Maar is dit ook mogelijk met een Avic-9 navigatie toestel, of een AVX-7300DVD klapscherm?
Golf III Variant.

=============
Te Koop:

Pioneer
Avic-8DVDII
AVM P7000R
AVX-7300
CDX-P1250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Heb zojuist een nieuw programma gevonden dat veel sneller werkt dan Audio DVD Creator, nl ULead BURN NOW.
Slepen en branden maar. Een hele DVD vol in 20 minuten! http://www.ulead.com/bn/runme.htm
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Variant schreef:Misschien een rare vraag....
Maar is dit ook mogelijk met een Avic-9 navigatie toestel, of een AVX-7300DVD klapscherm?
MP3 (MPEG1-layer3) is een compressietechniek. Dat betekent dat files die zó weggeschreven zijn op een CD of DVD vervolgens door je toestel moeten kunnen worden gelezen en gedecodeerd. Daarvoor is een stukje hardware nodig in je toestel en de bijbehorende besturings-software.

Als bij jouw toestel niet expliciet aangegeven is dat 'ie voor MP3 geschikt is, en dus dat deze hard- en software er in zitten, vergeet het dan maar :oops:
Achteraf ombouwen is ook onmogelijk :cry:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Variant
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 01 jul 2004 20:19

Bericht door Variant »

Heeft niet expliciet een MP3 functie.... De AVX heeft trouwens wel iets van MPEG decoders aan boord... Maar eens wat meer info over opzoeken. (Zal wel alleen voor filmpjes zijn)

Overigens is het branden van WAV files ook nog een optie, op een DVD RW. Gaan natuurlijk ook zat nummers op. Daarnaast eventueel nog de Ipod...

Toch wel jammer... Binnenkort 3 dvd spelers in de wagen, maar geen enkele die MP3 afspeelt. Die heb ik onlangs verkocht. :oops:
Golf III Variant.

=============
Te Koop:

Pioneer
Avic-8DVDII
AVM P7000R
AVX-7300
CDX-P1250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • garmin drivesmart 70 aan zetten tijdens laden
    door valk90 » 07 jul 2016 17:02 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 461
  • garmin kaarten zelf op zetten als abonnement niet meer werkt
    door huckybear65 » 20 feb 2015 18:52 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 565

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”