dvd navtech/teleatlas

peter hoks
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2004 11:41

dvd navtech/teleatlas

Bericht door peter hoks »

Beste leden heb sins kort een avic 600-t
werkt best ok maar de dvd is zeer gedateerd vind ik (vooral in buiten gebieden)NAV TECH.
had hiervoor een vdo systeem die werkte met een teleatlas CD.
weet iemand of er een teleatlas DVD te krijgen is voor mijn systeem????

b.v.d.Peter.
Mazda 3 Sedan Active

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo peter hoks

welkom op dit forum

Ja, Pioneer is sinds kort overgestapt van Navtech naar Teleatlas, voor jou systeem is er nu de CNDV-40MT, deze is van Teleatlas.

zie ook :arrow: http://www.pioneer.nl/nl/product_detail ... y_id=25-38

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ericc B
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jun 2004 17:18

Bericht door Ericc B »

Deze nieuwe DVD wordt aangeprezen als zijnde specifiek voor de touch screen systemen. Er worden echter ook gewoon nog Avic-8/9/800/900 systemen met afstandsbediening verkocht, en daar zit standaard NavTeq bij. Is er iemand die weet of daar wel nog een NavTeq update voor komt? Of gaat Pioneer vanaf nu helemaal en alleen nog maar op TeleAtlas over? :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Voor de Pioneer modellen mét afstandbediening is er nu de CNDV-30 (de rode), een update voor deze modellen wordt pas eind dit jaar verwacht. :cry:

Deze update is , zoals het er nu uitziet, ook van Teleatlas :!:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petercc
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2004 14:15

Bericht door Petercc »

topsport schreef:Voor de Pioneer modellen mét afstandbediening is er nu de CNDV-30 (de rode), een update voor deze modellen wordt pas eind dit jaar verwacht.
Deze update is , zoals het er nu uitziet, ook van Teleatlas :!:
Nou Ericc, fijn dat in ieder geval Navteq straks Apeldoorn helemaal in orde heeft :wink: :wink: :wink:
Maar ja, je hebt het allemaal kunnen narijden in de Megane CC en dat plezier neemt niemand je meer af. 8) 8) 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PB
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 apr 2004 20:39

Bericht door PB »

topsport schreef:Voor de Pioneer modellen mét afstandbediening is er nu de CNDV-30 (de rode), een update voor deze modellen wordt pas eind dit jaar verwacht. :cry:

Deze update is , zoals het er nu uitziet, ook van Teleatlas :!:

Topsport
De CNDV-30 is nu toch vervangen door de CNDV-40MT?
Volgens de site van Pioneer is deze al beschikbaar.

PB
Pioneer AVIC 8DVD II DVD Navigation Unit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

PB schreef:

De CNDV-30 is nu toch vervangen door de CNDV-40MT?
Volgens de site van Pioneer is deze al beschikbaar.

PB
De CNDV-40MT is geschikt voor de Pioneer modellen mét Touchscreen en is inderdaad leverbaar (€ 219)

quote Pioneer :arrow: CNDV-40MT
DVD Map disc available for upscaling a Pioneer touch screen operated navigation system (AVIC-800/900DVD* combined with AVH-P6500DVD, AVH-P7500DVD or AVD-W6210). Contains the TeleAtlas map data with detailed City Maps, extra coverage and more POIs, plus the application programme for touch panel operation.

de CNDV-30 is voor modellen mét afstandsbediening :arrow: opvolger eind dit jaar (Teleatlas)

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ericc B
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jun 2004 17:18

Bericht door Ericc B »

Dus dat betekent dat ik voor jan lul een systeem dat op navteq draait heb gekocht en ik straks toch aan teleatlas vast zit :S

Mooie boel...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ericc B
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jun 2004 17:18

Bericht door Ericc B »

Ik heb vandaag gesproken met de productmanager Navigatie van Pioneer en die vertelde mij dat ze voor alle systemen met cartografie overgaan op TeleAtlas. De DVD voor de Avic-X1 heeft dat al en is inderdaad ook bruikbaar in de andere systemen als deze zijn gekoppeld aan een touch screen. Deze DVD (CNDV-40MT) is echter niet bruikbaar in de overige systemen die met een afstandsbediening werken. Deze worden dus vooralsnog gewoon met de NavTeq DVD van 2003 (CNDV-30) geleverd. Deze laatste DVD wordt pas medio 2005 vervangen en zal dan ook op TeleAtlas worden gebaseerd :(

NavTeq blijft bij Pioneer wel in gebruik voor de 1 DIN pijlennavigatie toestellen.

Don't ask me why, maar dit is wat de beste man zei en hij weet het beter dan wie ook ben ik bang...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PB
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 apr 2004 20:39

Bericht door PB »

Zoals al eerder hier is vermeld heb je twee soorten dvd's nl
DVDV-40M voor de AVIC-X1
CNDV-40MT voor de AVIC-800/900DVD Or AVIC-9/8DVD-II
In het begin stond niet specifiek aangegeven dat alleen een touch panel geschikt is, maar ook de andere schermen.
Nu staat dit wel min of meer aangegeven.
Het is wel vreemd al er een nieuwe dvd beschikbaar is, maar niet de de systemen van slecht een jaar oud!
Hoe zit het nu???

PB
Pioneer AVIC 8DVD II DVD Navigation Unit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
negotiator31
Average Member
Average Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 sep 2003 09:06

Pioneer Upgrade

Bericht door negotiator31 »

Hi heren,

het wordt zo wel een beetje onduidelijk. En met name de vermelding "upgraden van een AVICDVD met afstandbediening"

Volgens mij kan je beter onderscheid maken in het tussen het Touchscreen scherm of niet . Dus de systemen met een touchscreen kunnen upgraden naar de CNDV-40MT. En voor de degene die geen touchscreen hebben,kunnen upgraden naar de CNDV-30 (rode disk).

Zo kan er geen misverstand ontstaan.

Nu blijft er nog 1 vraag over. Kan je ook een AVIC8DVD of AVIC8DVDll (voorzien van een touchscreenscherm zoals de W6210) upgrade met de CNDV-40MT?
Peugeot 307 voorzien Pioneer HD3-BT 8)


-Ik ben bijna nooit thuis en als ik thuis ben moet ik atijd weer weg!-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Re: Pioneer Upgrade

Bericht door Topsport »

negotiator31 schreef:Hi heren,

het wordt zo wel een beetje onduidelijk. En met name de vermelding "upgraden van een AVICDVD met afstandbediening"

Volgens mij kan je beter onderscheid maken in het tussen het Touchscreen scherm of niet . Dus de systemen met een touchscreen kunnen upgraden naar de CNDV-40MT. En voor de degene die geen touchscreen hebben,kunnen upgraden naar de CNDV-30 (rode disk).

Zo kan er geen misverstand ontstaan.

Nu blijft er nog 1 vraag over. Kan je ook een AVIC8DVD of AVIC8DVDll (voorzien van een touchscreenscherm zoals de W6210) upgrade met de CNDV-40MT?
Ja, dat kan dus met de CNDV-40MT :wink:

CNDV-40MT
DVD Map disc available for upscaling a Pioneer touch screen operated navigation system (AVIC-800/900DVD* combined with AVH-P6500DVD, AVH-P7500DVD or AVD-W6210). Contains the TeleAtlas map data with detailed City Maps, extra coverage and more POIs, plus the application programme for touch panel operation.

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ericc B
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jun 2004 17:18

Bericht door Ericc B »

Volgens de Pioneer site kun je met de rode disc een Avic-8DVD en een Avic-8DVDII upgraden tot Avic-800DVD (het huidige model). Geldt ook voor de 9 vs 900.

(Het verschil is overigens dat je met de 8/800 alleen kunt navigeren en met de 9/900 ook DVD kunt kijken)

Bij de oranje disc staat dat je daarmee de Avic-800DVD en Avic-900DVD (huidige modellen) en ook de Avic-8DVDII en Avic-9DVDII (voorlopers) kunt upgraden naar touchscreen operation. De oudste versies (Avic-8DVD en Avic-9DVD) staan daar niet bij.

Als je vervolgens logisch redeneert zou je met de rode disc van een 8DVD een 800DVD kunnen maken en die vervolgens met de oranje disc kunnen upgraden voor touchscreen gebruik. Maar of dat ook echt kan?? Zal haast wel niet, anders hadden die twee oudste modellen ook wel bij de oranje disc gestaan... Maar nogmaals, ik ben geen kenner, als je leest wat er op de Pioneer site staat kan het dus niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
negotiator31
Average Member
Average Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 sep 2003 09:06

Bericht door negotiator31 »

Ja, dat kan dus met de CNDV-40MT
CNDV-40MT
DVD Map disc available for upscaling a Pioneer touch screen operated navigation system (AVIC-800/900DVD* combined with AVH-P6500DVD, AVH-P7500DVD or AVD-W6210). Contains the TeleAtlas map data with detailed City Maps, extra coverage and more POIs, plus the application programme for touch panel operation. [/i]
Daar staat toch echt geen AVIC8 of AVIC8 ll bij!

Heeft iemand dit al geprobeerd?

Wat ook interessant is, is dat de Rode DVD (CNDV-30) ook te gebruiken is middels de afstandbediening. Waarom zou bij een upgrade CNDV-40MT niet via de afstandbediening te bedienen zijn?
Peugeot 307 voorzien Pioneer HD3-BT 8)


-Ik ben bijna nooit thuis en als ik thuis ben moet ik atijd weer weg!-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Het is inderdaad wat ingewikkeld :wink:

Op de Pioneer prijslijst staat:

CNDV-30 :arrow: DVD navigatiesoftware voor afstandsbediening én touchpanel (Navtech)

CNDV-40MT :arrow: DVD navigatiesoftware alléén voor touchpanel met nieuwe data (Teleatlas)

opvolger van de CNDV-30 komt eind dit jaar uit (Teleatlas) met een goedkopere prijs dan de huidige CNDV-30 :wink:

vreemd is wel als je een Pioneer AVIC X-1 besteld krijg je de CNDV-40M :?: , deze heb ik in de showroom zitten :wink: zie je ook op de foto van de X-1 op de Pioneer site.het kan natuurlijk zijn dat als je nu een X-1 besteld dat je dan wel de CNDV-40MT erbij krijgt :?:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”