De eerste belevenissen met de F 930 BT

Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

De eerste belevenissen met de F 930 BT

Bericht door Janloco »

Vanaf afgelopen maandag is de splinternieuwe Avic F 930 BT in mijn VW Touran gemonteerd. In het verleden heb ik een X1 gehad en daarna overgestapt naar Kenwood. Dat was voor mij geen succes. Maar nu over de 930. Geweldig apparaat!!! Lekker snel als hij is opgestart. Vlot schakelen tussen achteruitrijcamera en kaart. Ook vlot met cd, dvd en ipod. Gewoon lekker kaart materiaal en fijn te bedienen. Ik heb er geen problemen mee ondervonden. Het afneem deel werkt ook lekker en is makkelijk mee te nemen. Er zijn natuurlijk ook wel wat puntjes die van mij wat beter hadden gekund. Maar ja, zelf kan ik niet zo'n ding ontwikkelen.
Wat ik jammer vind is dat gedeelte dat zichtbaar blijft als je het afneembare deel hebt verwijderd, niet op een of andere manier goed zichtbaar gemaakt is. Bv met een knipperled of een fel oranje stukje. Zodat een ieder kan zien dat het ding incompleet is. Jammer vind ik ook dat de gebruiksaanwijzing op een cd staat. Het is toch niet handig om in je auto met een laptopje te zitten om alles te bekijken en uit te proberen.
Verder niet echt opmerkingen over de eerste 600 km. Ik ben benieuwd hoe het blijft gaan. Ik wil er ook nog een navi lock van VW op laten zetten. Maar de 930 steekt nog wel een stukje uit het dashboard. Dus maar even passen en meten als het navi lock voor de Touran leverbaar is. Zekerheid voor alles!!

Weet iemand een link naar een site waar ik wat meer te weten kan komen over het invoeren van POI's?? Ik heb links en rechts al iets gevonden, maar het lukt mij nog steeds niet om met navfeeds het juiste aan te maken. Ik heb een bestandje met 2200 poi"s dat ik graag op een kaartje wil zetten om dat in de 930 te zetten. Volgens mijn beredenering moeten er dan wel meer dan 300 in kunnen. Want dat komt dan toch niet in het apparaat??? Misschien kan iemand mij hier iets meer over laten lezen. Waarvoor alvast veel dank.

Ik houd jullie op de hoogte van het verdere verloop!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: De eerste belevenissen met de F 930 BT

Bericht door quell »

in principe is op het Amerikaanse forum avic411.com een heleboel informatie te vinden....
http://avic411.com/index.php?/forum/53- ... ion-units/

De namen vd Amerikaanse modellen wijken iets af, de werking is grotendeels gelijk...
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: De eerste belevenissen met de F 930 BT

Bericht door Janloco »

@quell

Dank je wel, ik ga daar even wat spitten en mijn engels op proberen te halen.

Thx!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jolluh1975
Junior Member
Junior Member
Berichten: 45
Lid geworden op: 04 aug 2006 17:04

Re: De eerste belevenissen met de F 930 BT

Bericht door jolluh1975 »

ik ben benieuwd wat je bevindingen met de pio zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: De eerste belevenissen met de F 930 BT

Bericht door Janloco »

@jolluh1975

Helaas, ik kom er niet verder mee. Ik ben als kampeerder buiten het seizoen een gebruiker van de ACSI kaart. Voor degene die daar niet bekend mee zijn, dat is een kaartje dat je kunt kopen en daardoor korting krijgt buiten het seizoen op een aantal campings in europa. Een bestand met deze campings is beschikbaar gesteld door ACSI op hun website. Ik heb die gedownload en als ik het in mijn tomtom invoer is het allemaal prima te doen. Probeer ik met navfeeds dit bestandje op een sd kaartje te zetten, dan lukt mij dat helaas niet. Soms krijg ik de melding dat er maar 300 op kunnen en soms gebeurd er helemaal niets. Op de site vanuit de link van Quel kom ik helaas ook niet echt tot een oplossing. Jammer dat er ook met google maar weinig concreets te vinden is. Wel een filmpje dat het allemaal kan.
Ik denk ook niet dat het aan de 930 ligt, maar meer aan mijn navfeeds, terwijl ik wel de laatste versie heb.
Nou gebruik ik een pc met een modern 64 bit besturingssysteem. Het programma wil het op een 32 bit systeem plaatsen. Maar het werkt allemaal wel, ook de andere dingen vanuit navfeeds, dus ik denk niet dat dat de oorzaak is, maar ja wie weet.
Maar ik begrijp nu dat ik niet de enige ben met deze vraag. Misschien komt er dan toch nog een oplossing.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”