Blue Tooth

Gebruikersavatar
Nicelmar
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2012 19:57

Blue Tooth

Bericht door Nicelmar »

Ik ben sinds kort in het bezit van een Pioneer Avic HD-3 ll. Nu ben ik tegen een paar problemen aangelopen, misschien dat de mensen hier een oplossing hebben.

ik kan mijn visistiekaartje niet via de iphone 4 naar de Pioneer zenden iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen.
tevens wordt er bij een flitspaal niet aangegeven dat er een flitspaal staat. Heb al van alles geprobeert maar krijg deze 2 dingen niet voor elkaar.
Hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen.

Alvast bedankt,

gr,

Elmar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Blue Tooth

Bericht door Janloco »

Kun je je telefoon niet gewoon synchroniseren via bluetooth? Dan zet hij toch gewoon alle gegevens van je telefoon ook in je nav systeem? Maar moet je het via visitekaartjes doen, dan kan ik je daar helaas niet mee helpen. Ik heb het ooit wel eens eerder gedaan, maar weet niet meer precies hoe. Ik weet nog wel, dat je alle contacten moet selecteren en volgens mij dan moet versturen via bluetooth naar je nav toestel. Maar zeker weten doe ik het helaas niet meer.

Flitspalen moet je downloaden en invoeren via je navgatefeeds . Kijk even in je gebruiksaanwijzing hoe je ze in je systeem moet zetten en hoe je ze moet activeren. Op de site van Pioneer vind je de hulpmiddelen hiervoor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: Blue Tooth

Bericht door quell »

vwb flitspalen, het navgatefeeds verhaal gaat voor de (oudere) HD3 serie niet op. Daar is een speciale software add-on + database voor nodig, die helaas niet meer geleverd wordt (en waarvan de database dus al geruime tiid niet meer geupdate wordt. Wel ziet hij met deze update ook de flitsers die via RDS worden doorgegeven....
zie:
http://home.planet.nl/~jwq/temp_pioneer ... lus_nl.pdf
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Nicelmar
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2012 19:57

Re: Blue Tooth

Bericht door Nicelmar »

Bedacht voor jullie antwoorden. Deze HD3-ll is gemaakt in 2009.
Is de flitsservice voor mijn systeem dan niet meer actief. Hiervoor had ik een
F900bt, die had dat wel en die is gemaakt in 2006. Dus ik kan de vaste flitspalen er niet inzetten?
Dan schiet ik eigenlijk niet zoveel op, kan ik beter weer de oude f900bt erin zetten...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: Blue Tooth

Bericht door quell »

Je hebt alleen flitspalen indien de extra software (in het verleden?) op jouw unit is geinstalleerd... In dat geval zul je, zoals je in de beschrijving kunt zien waarvan ik de link eerder gepost heb, een extra "black spot" menu item hebben....

Overigens heeft de HD3-II ten opzichte van de 900 wel heel wat meer navi functionaliteiten.....
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Nicelmar
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2012 19:57

Re: Blue Tooth

Bericht door Nicelmar »

Aha, maar het gaat me eigenlijk juist om de flitspaal herkenning. Als ik het dus goed begrijp wanneer de software er niet is op gezet ( in het verleden) kan ik dus nooit op mijn systeem de flitspaal herkenning erop krijgen. Ook niet wanneer ik er nieuwe software op zet met nieuwe kaarten. Ik heb namelijk begrepen dat er aan het einde van deze maand een nieuwe kaart update uitkomt voor deze systemen..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Nicelmar
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2012 19:57

Re: Blue Tooth

Bericht door Nicelmar »

Ik denk dat je wel kan merken dat ik er nog niet zoveel verstand van heb.
Betekend het nu dat ik eigenlijk met mijn Pioneer HD3-ll een ouder systeem heb gekocht dan de F900BT, omdat hier namelijk wel de flitspaal signalering op zit?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: Blue Tooth

Bericht door quell »

Het feit dat er wel of geen fitspaal herkenning op een systeem zit wil natuurlijk niets zeggen over hoe oud of nieuw een systeem is, het is gewoon een feature dat wel of niet aangeboden wordt..... HD3 is gewoon een uitgebreider systeem als de 900, met o.a. mogelijkheid voor snelheidspuls e.d.
Nieuwe vervangers van de HD3 zijn eigenlijk de F20, F30, F40

Voor wat betreft de flitspaal info, heb ik deze zelf nog wel beschikbaar, maar weet niet of ik dat hier aan mag bieden ondanks het feit dat e.e.a. officieel niet meer geleverd wordt... :speechless_:

Nieuwe kaart software is trouwens nog maar afwachten, was sprake van dat er om de 2 jaar een update aangeboden zou worden i.p.v. elk jaar, dus dan inderdaad dit jaar een update, maar is alijd weer afwachten.... :?
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Nicelmar
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2012 19:57

Re: Blue Tooth

Bericht door Nicelmar »

Bedankt voor je informatie. Als jij mij dat kan
aanbieden zou ik daar zeer geholpen mee zijn. Moet je dat
dan installeren vanaf een dvd? Als het officieel niet meer leverbaar is
moet het eigenlijk wel mogen toch... Haha

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: Blue Tooth

Bericht door quell »

je PB inbox staat volgens mij uit....
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Nicelmar
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2012 19:57

Re: Blue Tooth

Bericht door Nicelmar »

Ooo Ok. Volgens mij staat het nu aan..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: Blue Tooth

Bericht door quell »

Na wat overleg met Admin :wink:

De gebruiksaanwijzing kan je, zoals eerder gemeld, hier vinden:
http://home.planet.nl/~jwq/temp_pioneer ... lus_nl.pdf

Software kan je hier downloaden:
http://home.planet.nl/~jwq/temp_pioneer ... 070625.zip

Bedenk wel dat e.e.a. al geruime tijd niet meer geleverd wordt, en dus ook op generlei wijze ondersteund wordt. Ook de database voor de flitspalen is dus enkele jaren oud, al blijkt in de praktijk dat het eigenlijk nog redelijk klopt. Ook ontvang je via RDS de mobiele posten die aangegeven worden....
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Nicelmar
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2012 19:57

Re: Blue Tooth

Bericht door Nicelmar »

Bedacht voor het navragen. Ga vanavond direct proberen
of ik het voor elkaar krijg. Ben met mijn oude f900bt het ook gewend
om de flitspalen te ontvangen, dus ik mis het eigenlijk wel merk ik.

Nogmaals bedacht. Zal binnenkort laten weten of het is gelukt.

Gr.,

Elmar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Nicelmar
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2012 19:57

Re: Blue Tooth

Bericht door Nicelmar »

Het is gelukt kan de flitspalen ontvangen. Dat zal een hoop bekeuringen schelen.. :)
Ik heb een DVD gebrand met muziek "mp3" alleen kan ik deze niet op de harde schrijf zetten, weet iemand wat voor bestandtype het moet zijn zodat ze wel overgezet kunnen worden op de hardeschijf?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: Blue Tooth

Bericht door quell »

MP3 kan je niet op de harde schijf zetten. Alleen CD's met standaard audio files worden automatisch geripped en op schijf gezet. Indien je een audio schijf "bakt" met CD-text, worden de titels e.d. automatisch overgenomen.

Originele muziek CD's worden automatisch door Gracenote herkend (mits je de laatste verzie van Gracenote op je pioneer hebt, en de cd niet te nieuw is). Anders kan je de muziek CD dus op een cd-tje kopieren/branden met toevoeging van cd-tekst, waarna de cd-tekst gegevens gebruikt worden voor de harde schijf. cd-tekst heeft voorrang boven Gracenote.
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Peugeot 5008 Blue Lease Executive > Connect Nav welke updates
    door MeMyself » 08 sep 2015 16:31 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 14008
  • VDO MG 3000 C of CIX 3000 Blue met Ci 3000 C voor MC 5400
    door Grand Cherokee » 01 dec 2014 18:29 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 480

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”