Blackbox van mijn Avic-X1 kapot

MiZj3L
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 sep 2004 18:03

Blackbox van mijn Avic-X1 kapot

Bericht door MiZj3L »

Ik heb een pioneer klapscherm Avic-X1, maar ik had m'n blackbox netjes achterin de kofferbak weggewerkt. Alleen ben ik van de week van achter flink aangereden :( waardoor heel mijn blackbox kapot is gegaan. Weet iemand toevallig of je dat ding los kan bestellen of heeft iemand nog zo'n ding liggen nadat bijvoorbeeld je head-unit is gestolen? Heb nog geen navraag gedaan bij pioneer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Als je van achteren aangereden bent is het verzekeringswerk (tegen partij is altijd schuldig) En de kapotte hide away unit zit nog in de auto. Je kan met deze unit naar een pioneer dealer en die kan zo een nieuwe voor je bestellen. En al zou dat niet mogelijk zijn (is wel mogelijk maar als...) dan krijg je van de verzekering een heel nieuw set! Dus wat er nog van rest (qua unit) eruit halen en een nieuwe bestellen bij een dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MiZj3L
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 sep 2004 18:03

Bericht door MiZj3L »

heb net contact gehad met pioneer benelux en ik kreeg te horen dat de blackbox niet los te leveren was :(
ik weet trouwens niet of ik de schade van de verzekering vergoed krijg want het is nog een beetje een welles/niettes verhaal....dus als iemand ideeen heeft hoor ik die graag

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

De box is bij inlevering van de 'oude'box wel los te leveren! Ook met een politierapport van diefstal is de box gewoon te leveren.

Maar het klopt dat ze hem niet even zomaar los leveren.

Verder zijn ze namelijk verplicht tot en met 10 jaar na dat de productie is opgehouden!!! Om losse reserveonderdelen en componenten te leveren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MiZj3L
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 sep 2004 18:03

Bericht door MiZj3L »

nou dan gaan we dat proberen...bedankt voor de info! :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

beckeronline schreef:De box is bij inlevering van de 'oude'box wel los te leveren! Ook met een politierapport van diefstal is de box gewoon te leveren.
Maar het klopt dat ze hem niet even zomaar los leveren.

Verder zijn ze namelijk verplicht tot en met 10 jaar na dat de productie is opgehouden!!! Om losse reserveonderdelen en componenten te leveren.
Dat klopt dus niet :!: :!: , ook met garantiebewijs, aankoopnota én politie-rapport is de black-box niet los te bestellen, deze vraag heeft Pioneer ook al bij Pioneer Japan neergelegd en het antwoord was NEE.
Hetzelfde geldt trouwens ook bij de black-boxen van de firma Kenwood, deze zijn ook niet los te bestellen ( weet ik uit eigen ervaring :wink: )

ps Persoonlijk vind ik dit belachelijk :!: , als je de rechtmatige eigenaar bent van dit produkt en in het bezit van alle papieren moet het gewoon mogelijk zijn om losse onderdelen te bestellen :!: , dus je koopt een apparaat van € 2500 en één component wordt gestolen :arrow: kan je niets meer met het apparaat :( :(

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Dan zijn ze in strijd met de wet! Ik zou er wel een rechtzaakje om durven beginnen..... Maar ik heb bij onze leverancier in duitsland nagevraagd en die kan het wel gewoon regelen! Hij doet het onder het mom van garantie! Geeft aan dat hij niet voor vervanging een hide away unit kan bestellen maar wel onder garantie een nieuwe claimen.

Maar nogmaals iedere leverancier is verplicht om van een geleverd systeem reserveonderdelen te leveren! Zal toch mooi zijn als je een nieuwe auto koopt, met aanrijding gaat je bumper kapot...... moet je een hele nieuwe auto kopen...

Al weer een reden om geen X1 te kopen.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MiZj3L
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 sep 2004 18:03

Bericht door MiZj3L »

nou das lekker, heb ik ff 2500 euro weggegooid in een paar maanden...bedankt voor alle info jongens en ik ga maar proberen op zoek te gaan naar iemand waarbij de head-unit is gestolen ofzo.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

MiZj3L,
jij bent van achteren aangereden, zover ik weet is diegene altijd fout mits er opzet in het spel is van jou kant, dan kan het lastig worden (welles nietes).

Maar om op de kwestie terug te komen, als jij de schade vergoed krijgt en dus de kapotte blackbox en je kunt deze niet los kopen dan dient de verzekering een complete X1 te vergoeden!!

Ik hoop voor je dat je de aankoopnota etc nog hebt en ik zou Pioneer schriftelijk laten verklaren dat de blackbox niet los leverbaar is.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MiZj3L
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 sep 2004 18:03

Bericht door MiZj3L »

nou ik hoop dat ik niet als schuldige wordt verklaard bij de verzekering maar dat ik de schade krijg uitbetaald.
Ik heb alle bonnen enzo dus dat is het probleem niet...maargoed eerst even de verzekering afwachten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Even uit nieuwsgierigheid, hoe is het precies gegaan dan?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MiZj3L
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 sep 2004 18:03

Bericht door MiZj3L »

hehe ja das een lang verhaal maar om het even samenvattend te vertellen, was ik een bumperklever aardig zat wat daarna een beetje uit de hand is gelopen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

ach so.........

Heb een keer een dergelijk akkefietje gehad in Frankrijk in de file, meneer de fransoos was nogal aan het wisselen van baan en wilde dus ook weer voor mij van rechts naar links, ik liet hem er niet tussen (snelheid 10 km/uur). Achter mij lukte het hem wel om ertussen te duwen. 10 meter verder staan we weer stil en meneer vond het nodig om met zijn auto, Honda CRV, zo'n hoog ding) zachtjes tegen mijn achterkant aan te rijden, ben ik niet van gediend dus ik stap uit, kijk en zie dat ie met zijn bumper tegen mijn achterklep aanzit (307 SW, verlaagd), toen werd ik kwaad en heb gepoogd het uit te leggen (engels) dat ik dat niet pik en dat ik langs de kant wil om de schade op te nemen. Meneer had een grote bek (in het frans) en vond dat ik fout zat. Toen werd ik nog kwader en heb zijn zonnebril van zijn hoofd geveegd (ik heb hem echt niet gestompt ofzo, zo ben ik niet, maar ik was zo kwaad op dat moment....).
Stapte toen in om mijn broer te bellen die verderop in de file stond en toen reed ie weer tegen mijn achterkant aan. Terwijl ik mijn broer belde reed het verkeer weer en ik dus ook, meneer achter mij was druk an het gebaren naar zijn vrouw en lette niet op, toen het verkeer weer stil viel remde ik in een opwelling iets harder dan nodig en toen zat ie echt achterin. Om een lang verhaal kort te maken, hij was schuldig, mede doordat er getuigen zat waren en ik heb de schade vergoed gehad.

maarrrrrrrrr, het heeft me aardig wat tijd gekost daar op het politiebureau etc en de rompslomp er omheen, ik probeer me tegenwoordig maar te beheersen en me niet te ergeren aan andere weggebruikers, je hebt niets aan dit soort akkefietjes, alleen maar gezeur
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer AVIC-X1 kapot
    door KiaSorento » 12 jun 2014 12:23 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 951
  • Past X1 headunit met x1r blackbox
    door Jopiejo » 07 dec 2014 16:48 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 270
  • 2de unit (blackbox) waar het beste te plaatsen Audi A3
    door Michel64 » 15 nov 2014 20:30 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 402
  • Waar is mijn POI gebleven ?
    door scriba2 » 05 jan 2021 23:24 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 480
  • Navigatie voor mijn VW Golf 5
    door Marcianox » 04 mei 2015 12:27 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 623
  • alles wat op mijn Navigon 70/71 gewist
    door Carpman » 10 jul 2021 20:50 » in Navigon
    Reacties: 0
    Weergaves: 424
  • Discover Pro en Mijn Volkswagen Module
    door ghdefouw » 24 mar 2018 15:06 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 961

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”