avic800dvd in combinatie met een avh- p5700 dvd.

Sjef
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2012 21:28

avic800dvd in combinatie met een avh- p5700 dvd.

Bericht door Sjef »

Hallo mensen, ik ben hier ook nieuw. Ik heb ook nog een oude pioneer avic800dvd in combinatie met een avh- p5700 dvd. Het apparaat zat al in de auto dat hem kocht. Als dvd map zat er een cndv-50mt in. Een collega wilde mij helpen met een cndv-90mt die geschikt gemaakt is voor een avic800dvd. Het werkt wel, maar... Ik krijg geen groene pijl op de weg en het gebied naast de weg is met vel gekleurde blokjes ingevuld (niet zo fraai dus). Ik wil nu eigenlijk terug naar de 50mt dvd. Hoe reset ik dat ding? Ik wil hem nog niet weg gooien. Ik heb inderdaad ook eens gelezen dat je hem kunt resetten met de eject en reset knop en dat je vervolgens met de pijltjes toetsen een soort code moet invoeren als omhoog-rechts-omhoog-rechts-omlaag links etc etc (wat het exact was moet ik terug zoeken). Ik heb dat geprobeerd maar dat invoeren met pijltjes lukt dus niet. Hoe kan ik het apparaat resetten? Groet,Sjef
Laatst gewijzigd door wmp op 08 feb 2012 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht afgesplitst en titel aangepast.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
killerbie
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2012 00:14

Re: avic800dvd in combinatie met een avh- p5700 dvd.

Bericht door killerbie »

ik heb ook een p5700, heb je daar geen avic 88dvd voor nodig? de 800dvd gaat bij mij niet verder dan het pioneer scherm

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sjef
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2012 21:28

Re: avic800dvd in combinatie met een avh- p5700 dvd.

Bericht door Sjef »

Met de Cndv-50mt heeft de navigatie prima gewerkt. Ik wilde gewoon een nieuwere kaart, maar de nieuwste officiële is de cndv-80mt en daarvoor moet je €219 voor neer leggen. Ik hoopte dat ik er goedkoper aan kon komen via een gedownloade kaart, maar het systeem gaat een upgrade doen en dan kun je niet terug naar een vroeger versie (ik had eerst de handleiding moeten lezen). Ik heb gelezen dat de cndv-100mt geschikt is gemaakt voor de avic800dvd, maar ik zou, voor alle zekerheid, eerst terug naar af willen. De cndv- 50mt dus. Ik heb de indruk dat Gerritje er heel veel verstand van heeft en waarschijnlijk ook een oplossing voor mijn probleem. Ik hoop dat hij reageerd, ook al zou hij zelf voor een nieuwer model gaan. Groet, Sjef

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: avic800dvd in combinatie met een avh- p5700 dvd.

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Om te downgraden moet je dit geforceerd doen:

Je gaat via het menu naar de optie "basis-instellingen" en kiest daar voor "taal".
Zet deze van "Nederlands" op "Engels" en dan bevestigen.

( Als je niet in het menu kunt komen moet je met de unit naar een Pioneer Service-centre ).
Het scherm moet nu zwart worden.
Druk nu direkt op de "eject"- knop en werp de dvd uit.
Pak je oude dvd en voer deze in.
Het systeem zal nu opnieuw gaan updaten met de systeemsoftware van de oude dvd.
Zorg ervoor dat de spanning niet uitvalt of onderbroken wordt want dan heb je echt een probleem

Nadat de update is afgerond kun je de oude dvd weer gebruiken.
Deze werkwijze werkt in elk geval voor de Avic X1, X1R en X1BT....ik neem aan dat de bediening hetzelfde is als voornoemde toestellen..dus zou dit moeten lukken..
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sjef
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2012 21:28

Re: avic800dvd in combinatie met een avh- p5700 dvd.

Bericht door Sjef »

Gerritje, bedankt voor je snelle reactie en je advies. Ik ga het binnenkort uitproberen en laat het je weten. Ik hoop dat het lukt. Groet, Sjef

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sjef
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2012 21:28

Re: avic800dvd in combinatie met een avh- p5700 dvd.

Bericht door Sjef »

Gerritje, het is gelukt. Zoals je zei, van nederlands op engels zetten, als het scherm zwart is de 90mt uitwerpen en de 50mt er in. Daarna moet je de taal wel weer op Nederland zetten (dan gaat hij weer upgrade), maar dan is alles weer bij het oude. Prima tip, dank je wel. Groet, Sjef.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: avic800dvd in combinatie met een avh- p5700 dvd.

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je nu een update doet met een 80 MT (de allerlaatste die nog werkt, kun je daarna een aangepaste 100MT gebruiken en ben je weer redelijk bij de tijd
Mocht je er niet uitkomen kan ik je wel een paar adviezen geven via email
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RSN 510 in combinatie met Touch Adaptor
    door Hendrik » 29 mei 2014 18:20 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 894

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”