avic-x1 verlichting bij dag/nacht-stand

bert14
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jun 2004 14:18

avic-x1 verlichting bij dag/nacht-stand

Bericht door bert14 »

Beste forum-leden,

Ik ben van plan een avic-x1 aan te schaffen en heb i.v.m. de installatie een vraagje. Ik heb gelezen dat de verlichting van het beeldscherm van de avic-x1 donderker is als de autolichten aan staan (nachtstand). Omdat ik ook overdag met lichten aan rijd, is mijn vraag: is het beeldscherm dan overdag nog goed zichtbaar?

Zo nee, dan neem ik aan dat het mogelijk is om bij de installatie te vragen de avic-x1 niet op de verlichting aan te sluiten, zodat hij altijd (ook bij lichten aan) in de dagstand staat. Welke avic-x1-gebruiker kan mij iets zeggen over zijn ervaringen met de zichtbaar van het beeldscherm met lichten aan overdag?

Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo bert14


welkom op dit forum

als je bij de avic x-1 de verlichting aanzet wordt het beeld een stuk donkerder.
ook hangt het af van de plaats waar hij zit in de auto, als hij laag geplaatst is valt het denk ik wel mee.
maar als hij hoog zit wordt het wel wat lastiger om overdag op de kaart te kijken :arrow: dan zou ik vragen bij de inbouw om de verlichtingsdraad niet aan te sluiten.

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ericc B
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jun 2004 17:18

Bericht door Ericc B »

Bij mijn Avic-800 kun je deze functie bovendien via het menu aan en uit zetten, dus zelfs als de verlichtingsdraad is aangesloten. Het lijkt mij haast dat de X1 dat ook wel zal hebben, maar zeker weten doe ik het niet. Op de site van Pioneer staat vast wel een pdf van de gebruikershandleiding, kun je het misschien in opzoeken...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Bij de Pioneer AVIC X-1 kan je dus ook in het menu de kaart handmatig instellen op dag en nacht, terwijl de verlichtingsdraad is aangesloten :wink: net even gecheckt :lol:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bert14
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jun 2004 14:18

Bericht door bert14 »

Bedankt voor jullie reacties. Erg handig dat je via het menu de nachtstand kunt uitschakelen. Dan zie ik wel of ik het overdag nog goed kan zien, en als het niet zo is, breng ik even een bezoekje aan het menu. Ik heb nu een Carin, en die beschikt helaas niet over zo'n menufunctie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

bert14 schreef:Bedankt voor jullie reacties. Erg handig dat je via het menu de nachtstand kunt uitschakelen. Dan zie ik wel of ik het overdag nog goed kan zien, en als het niet zo is, breng ik even een bezoekje aan het menu. Ik heb nu een Carin, en die beschikt helaas niet over zo'n menufunctie.
:?: :?: Over welke Carin heb je het dan? Want de kleuren Carins kennen die functie dus wel :lol:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petercc
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2004 14:15

Bericht door Petercc »

Bert, het belangrijkste verschil tussen dag en nachtstand is dat de kaartdelen waar geen weg zit (en dat is > 90% van je schermoppervlak) donker blijft in de nachtstand en licht is in de dagstand. Daardoor is het scherm als totaal minder verblindend 'snachts. Je kunt in het menu kiezen tussen dag/nachtstand (en dat werkt bij lichtinschakeling op de manier zoals hierboven beschreven) of altijd dagstand.
Beter misschien dan dag/nacht is de omschrijving lampen aan/uit, want dat is de trigger. Dat betekent dat als je gekozen hebt voor dag/nachtstand en je doet je lichten aan overdag op de snelweg, het systeem op nachtstand gaat!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bert14
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jun 2004 14:18

Bericht door bert14 »

@JW:

Ik heb een kleuren-Carin (type 510, geloof ik). Je kunt in het menu daarvan inderdaad kiezen voor de kleur overdag en de kleur bij nacht: blauw, donkerblauw, groen, donkergroen, rood, of donkerrood. Ik heb zowel voor overdag als 's nachts de kleur 'blauw' ingeschakeld. Dat zou dus hetzelfde resultaat moeten geven bij lichten aan en uit. Maar dat is niet zo: als ik de lichten aan doe, wordt het scherm donkerder (het is niet zo dat de kleur 'blauw' wordt vervangen door de kleur 'donkerblauw', zoals je in het menu kunt kiezen; de kleur blijft 'blauw' maar het gehele beeldscherm wordt donkerder).
Maar dit onderwerp hoort natuurlijk eigenlijk niet thuis in het Pioneer-forum, dus laten we het maar verder laten rusten. Binnenkort ben ik toch van het probleem af na aanschaf van het erg mooie Avic-X1-systeem! :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Achtergrond verlichting MS4200RS
    door Marcel21674 » 16 aug 2021 12:25 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 189
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 423
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 15:44 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 458
  • avic 900 bt
    door umpie30 » 24 aug 2014 10:35 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 482
  • AVIC-X1R
    door Jacob » 30 sep 2014 11:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 11
    Weergaves: 958
  • Avic f970bt
    door Buffel73 » 14 feb 2016 08:46 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 624
  • Avic F30BT
    door ReneterH » 19 jan 2015 19:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 339

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”