AVIC-X1 en XDV-P9-II

Gebruikersavatar
rlemmens
Normal Member
Normal Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07

AVIC-X1 en XDV-P9-II

Bericht door rlemmens »

Hoi,

Heeft iemand ervaring met de AVIC-X1 icm de XDV-P9-II (DVD wisselaar) ?
Kun je de DVD-film, afkomstig van de wisselaar, door sturen naar de achterbank (optionele schermen) terwijl je voorin kunt navigeren c.q radio luisteren. Of gaat dit alleen met de DVD-film die in de AVIC-X1 zit?
Ik neem aan dat deze wisselaar ook gewoon audio-cd's kan afspelen.

gr. Rogér

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
P3trick
Junior Member
Junior Member
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:13

Bericht door P3trick »

Geen ervaring mee, Maar kheb net nog even bij de avic-x1 staan kijken en er is een heleboel moegenlijk en ik denk dat het geen probleem is. je kan in de instellingen ingeven wat je op de achter schermen wilt hebben source of navi en vervolgens kun je dus de achteruit rij camera/xbox/ps2/(multi dvd wisselaar) koppelen aan source.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Re: AVIC-X1 en XDV-P9-II

Bericht door Topsport »

rlemmens schreef:Hoi,

Heeft iemand ervaring met de AVIC-X1 icm de XDV-P9-II (DVD wisselaar) ?
Kun je de DVD-film, afkomstig van de wisselaar, door sturen naar de achterbank (optionele schermen) terwijl je voorin kunt navigeren c.q radio luisteren. Of gaat dit alleen met de DVD-film die in de AVIC-X1 zit?
Ik neem aan dat deze wisselaar ook gewoon audio-cd's kan afspelen.

gr. Rogér
je kan de dvd film afkomstig van de dvd-wisselaar gewoon doorsturen naar de optionele schermen achter, op deze schermen zit meestal (bij pioneer zeker) een aparte aansluitbox waar de de video-output van de dvd-wisselaar op aan kunt sluiten.en dan kan je voor gewoon navigeren c.q. radio luisteren.
je kan voor het geluid kiezen voor 2 mogelijkheden
1- via een av-selector van pioneer geluid via koptelefoons.
2- dvd-output van de dvd-wisselaar aansluiten op de video-input van de hide-away box die bij de avic x-1 hoort.
dan via dual-zone geluid van de dvd op de achterspeakers, en je kan ook het geluid over alle speakers laten werken.
de dvd-wisselaar speelt ook gewoon audio cd's af.

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
P3trick
Junior Member
Junior Member
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:13

Bericht door P3trick »

Hmm dus je kan dit niet met de headunit(avic-x1) regelen. Dat vind ik dan wel heel minder voor je 1100euro voor een dvd wisselaar :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

P3trick schreef:Hmm dus je kan dit niet met de headunit(avic-x1) regelen. Dat vind ik dan wel heel minder voor je 1100euro voor een dvd wisselaar :D
kan wel als je de tweede optie gebruikt :arrow:

2- dvd-output van de dvd-wisselaar aansluiten op de video-input van de hide-away box die bij de avic x-1 hoort.
dan via dual-zone geluid van de dvd op de achterspeakers, en je kan ook het geluid over alle speakers laten werken.

de pioneer dvd-wisselaar heeft 4 uitgangen, 1x rood,1x wit 2x geel :arrow: dus rood,wit en geel naar avic x-1 hide-away box en 1x geel voor beeld naar achterscherm. de avic x-1 heeft ook een av-kabel aansluiting die je kan aansluiten op de dvd-wisselaar :arrow: hiermee bedien je met de avic x-1 de dvd-wisselaar.deze kabel zit als het goed is bij de dvd-wisselaar.bij deze optie kan je dus niet dvd-geluid via de av-selector op een koptelefoon beluisteren.(of je zou de rode en witte moeten splitsen naar de av-selector)

is het nog duidelijk :?: er is inderdaad véél mogelijk :lol: :lol:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
P3trick
Junior Member
Junior Member
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:13

Bericht door P3trick »

Ik begrijp voor een groot gedeelte wat je bedoelt.

Maar ik dacht eigenlijk dat het simpeler zou zijn.

dvd wisselaar aansluiten op de avic-x1 met een av-bus en ipbus en dat dan alles wat binnen komt de x1 weer door stuurt naar de achter schermen.

Maar het is dus zo dat je de dvd wisselaar zowel op de x1 moet aansluiten als op de achter schermen. en dan het geluid wel op de x1 want die kan je dan dual-zone doen.

Hoe zit dit dan met een xbox/ps2/etc. als je deze op de x1 aan sluit kan je het beeld toch ook alleen achter laten afspelen. of heb ik dit nu verkeerd begrepen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
P3trick
Junior Member
Junior Member
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:13

Bericht door P3trick »

zat nog eens goed telezen.
de avic x-1 heeft ook een av-kabel aansluiting die je kan aansluiten op de dvd-wisselaar hiermee bedien je met de avic x-1 de dvd-wisselaar.deze kabel zit als het goed is bij de dvd-wisselaar.bij deze optie kan je dus niet dvd-geluid via de av-selector op een koptelefoon beluisteren.(
en volgens mij zeg je het hier al.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

P3trick schreef: Ik begrijp voor een groot gedeelte wat je bedoelt.

Maar ik dacht eigenlijk dat het simpeler zou zijn.

dvd wisselaar aansluiten op de avic-x1 met een av-bus en ipbus en dat dan alles wat binnen komt de x1 weer door stuurt naar de achter schermen..
dat kan ook, op de hide-away box zit een uitgang voor een achterscherm.
P3trick schreef: Maar het is dus zo dat je de dvd wisselaar zowel op de x1 moet aansluiten als op de achter schermen. en dan het geluid wel op de x1 want die kan je dan dual-zone doen.
met deze aansluiting kan je ook geluid via de av-selector naar een koptelefoon sturen, hebben de mensen voor geen last als die naar iets anders luisteren.
P3trick schreef: Hoe zit dit dan met een xbox/ps2/etc. als je deze op de x1 aan sluit kan je het beeld toch ook alleen achter laten afspelen. of heb ik dit nu verkeerd begrepen.
Ja dat kan maar op de hide-away box zit als het goed is maar één video-input, dus als je die gebruikt voor de dvd-speler kan je géén spelcomputer meer aansluiten.


:idea:mijn advies :arrow: als je toch een spelcomputer wilt aansluiten :arrow: hiervoor de video-input van de x-1 gebruiken en een achterscherm, en de dvd-speler van de x-1 gebruiken :arrow: heb je ook dvd-beeld achter, geluid via dual-zone of via alle speakers.dus :arrow: dvd én spelcomputer op je achterscherm én voorscherm

:idea: het wordt allemaal wel erg ingewikkeld. hoop dat het iets duidelijker is geworden, als je nog vragen hebt hoor ik het wel


Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
P3trick
Junior Member
Junior Member
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:13

Bericht door P3trick »

Ik snap het helemaal.

Er zit ook een apparte camera ingang op de hide away unit wat ik begreep is dit niet gewoon stiekem ook een av-input.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

P3trick schreef:Ik snap het helemaal.

Er zit ook een apparte camera ingang op de hide away unit wat ik begreep is dit niet gewoon stiekem ook een av-input.
gelukkig :lol: :lol:

die apparte camera ingang is helaas géén av-input, alleen geschikt voor een achteruitrijcamera(beeld)

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
rlemmens
Normal Member
Normal Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07

Bericht door rlemmens »

@TopSport:

De volgende configuratie:

* XDV-P9-II via AV/IP bus op de X1
* CDX-P670 via IP bus op de X1
* 2 achterschermen op de X1

Kun je nu op de achterschermen DVD bekijken (afkomstig van de XDV-P9-II) en voorin cd luisteren via de CDX-P670 :?: Ik neem aan dat het DVD geluid gescheiden wordt van het CD geluid (Dual zone)
gr. Rogér

-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

@rlemmens

op de avic x-1 zit maar één IP-bus input en wel op de hide-away unit. maar op de xdv-p9 zit één input voor de IP-bus kabel en één output voor een IP-bus kabel.
dus je plaatst de xdv-p9 als het ware tussen de x-1 en de cdx-p670.

over het dual-zone geluid ben niet helemaal zeker, vertegenwoordiger van Pioneer zegt dat je niet verschillende geluiden uit je voor- en achterspeakers krijgt :?: ,en een Pioneer dealermanual die ik heb zegt weer van wel :?:
dus dat zou je moeten proberen of het werkt.

als het niet lukt kan je wel op de audio-uitgang van de dvd-wisselaar een Pioneer CD-VS33 plaatsen en dan heb je geluid via de twee koptelefoonaansluitingen op de CD-VS33 :idea:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

@rlemmens

is het nog gelukt met jouw laatste vraag over volgende configuratie:

* XDV-P9-II via AV/IP bus op de X1
* CDX-P670 via IP bus op de X1
* 2 achterschermen op de X1


Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
rlemmens
Normal Member
Normal Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07

Bericht door rlemmens »

Hallo TopSport:

Ik heb nog gemaild met Pioneer. Hun antwoordt op m'n vraag was:
Geachte heer of mevrouw,

Reagerend op uw e-mail willen wij u het volgende meedelen.

De Dual-zone van de AVIC-X1 werkt alleen als en een DVD in dit apparaat
gestoken wordt. Dit betekend dat als er een route in het geheugen gezet
wordt, dat u voorin kunt navigeren en radio luisteren en met de Dual-zone
voor achterin een DVD kunt spelen.

Een externe bron, zoals de XDV-P9-2 kunt u alleen achterin laten zien als
hij rechtstreeks op het achterscherm is geplaatst, of als op het voorscherm
de bron geselecteerd is.

Dual-zone is alleen bruikbaar in de AVIC-X1 zelf zoals boven beschreven.

Met vriendelijke groet,

PIONEER BENELUX B.V.
Met andere woorden: Je krijgt alleen geluid via de blackbox. Deze audio uitgang is aangesloten via de interne speakers van de hoofdsteun display's. Vervolgens werkt dit alleen indien je de AV speler van de X1 gebruikt en dus niet via de XDV-P9II.

Daar m'n hoofdsteun display's niet voorzien zijn van interne speakers, heb ik de volgende config gemaakt:

*XDV-P9II via IP op de X1; op de AV-bus zit de IR ontvanger (Oa voor de achterbank kijkers !)
*CDX-P670 via IP op de XDV-P9II
*De hoofdsteun display's (2xV + 1xA) via AV op de XDV-P9II

Mogelijke combi's:
* DVD kijken voorin en achterin (audio via de auto-speakers)
* DVD kijken achterin (audio via de hoofdtelefoons van de HS display's)
* PS2 achterin (geen audio! 2e V kanaal van de hoofdsteun display)
* Voorin een andere DVD kijken (audio via de auto-speakers)
* Voorin navigeren / radio / CDX-P670 (audio via de auto-speakers)
De XDV-P9-II wordt via IR bediend (voor de mensen achterin)
gr. Rogér

-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo Rogér

ok, dat is me duidelijk.
dus geen verschillende geluiden door elkaar heen, hetzelfde dus als mijn Kenwood KVT-920DVD :wink:

ps mis jij het geluid van de playstation dan niet :?: (eigenlijk de achterpassagiers :wink: )
:idea: je zou op de audio out (rood/wit) van de playstation een infrarood zender kunnen plaatsen en dan het geluid via een draadloze koptelefoon kunnen beluisteren, maar ja dan heb je nog één koptelefoon erbij.


Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 420
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 15:44 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 454
  • AVIC-X1R
    door Jacob » 30 sep 2014 11:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 11
    Weergaves: 947
  • avic 900 bt
    door umpie30 » 24 aug 2014 10:35 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 481
  • Avic F30BT
    door ReneterH » 19 jan 2015 19:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 335
  • AVIC-F9220BT
    door GerardTDCI » 09 apr 2016 17:42 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 716
  • Avic F970dab
    door matrafreak » 12 mar 2017 09:56 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 347

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”