Avic X-1

johandekok2000
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2004 14:27

Avic X-1

Bericht door johandekok2000 »

ik krijg binnenkort een nieuwe Megane Sedanuitvoering. Nu heb ik het Renault-navigatiesysteem eruit gelaten en gewisseld voor een standaard Carminat-audioinstallatie. Dit met de bedoeling een Avic X-1 te nemen. Ik, als leek, wil graag de volgende vragen beantwoord krijgen hierover:

1) er zit nu standaard Renault-stuurbediening op aan het stuur. Werkt dit ook klakkeloos met de Avic X-1 of kan dit uberhaupt niet, aangezien het systeem met touchscreen bediend moet worden? Wat heb ik hiervoor nodig?
2) speelt de Avic X-1 ook gekopieerde CD's en DVD's af?
3) past de Avic X-1 gegarandeerd in mijn nieuwe auto (of zijn er voorwaarden aan verbonden)?
4) komt er toevallig binnenkort geen nieuwere versie van dit systeem (zodat ik nu geen duur, en straks verouderd, systeem heb) van een of ander (ander) merk?

Bvd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
rlemmens
Normal Member
Normal Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 29 mar 2004 15:07

Bericht door rlemmens »

@johandekok2000:

Hierbij de antwoorden:
1: Dit is mogelijk middels een pioneer adapter (RC-HW) Zie link: http://www.pioneer.nl/files/pdf/02_CE_H ... APTORS.pdf
2: Ja, de DVD moet wel een DVD-R (RW) zijn
3: Je moet een 1-din montage vak beschikbaar hebben
4: Zo ver ik weet niet (ik mee doel ik op een opvolger van de X1)
gr. Rogér

-VW Touran Highline 2.0 TDi
-Pioneer AVIC-X1 / XDV-P9-II / CDX-P670
-CNDV-50MT-UPX
-Zanon SW10Pro Multi-switch / TV-tuner
-2 x Senergy ADJQ-H65DA 6,5" Hoofdsteun schermen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johandekok2000
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2004 14:27

Bericht door johandekok2000 »

Welke van de twee typen moet ik dan aanschaffen (werkt dit ook voor de Megane II?) en waar kan ik dit doen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

johandekok2000 schreef:Welke van de twee typen moet ik dan aanschaffen (werkt dit ook voor de Megane II?) en waar kan ik dit doen?
allebij de type's in de Pioneer lijst werken niet op de nieuwe renault Megane II :cry: , deze is nog niet leverbaar :!:

en op jouw vraag :arrow: 4) komt er toevallig binnenkort geen nieuwere versie van dit systeem (zodat ik nu geen duur, en straks verouderd, systeem heb) van een of ander (ander) merk? , dit systeem is net 6 maanden op de markt en loopt zeer goed, voorlopig komt er géén opvolger :wink:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ericc B
Junior Member
Junior Member
Berichten: 27
Lid geworden op: 08 jun 2004 17:18

Re: Avic X-1

Bericht door Ericc B »

johandekok2000 schreef:Nu heb ik het Renault-navigatiesysteem eruit gelaten en gewisseld voor een standaard Carminat-audioinstallatie.
Carminat is geen audio systeem maar juist het Renault navigatiesysteem. Welk audiosysteem heb je nu genomen, de standaard radio of de premium Cabasse radio (4x40 met ingebouwde wisselaar)?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Petercc
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 jun 2004 14:15

Bericht door Petercc »

Ik heb zojuist de Avic-X1 geinstalleerd in een Megane CC. Duurde maar een uurtje en het werkt als een zonnetje. Verbazend wat een kwaliteit de Avic uit de standaard boxen krijgt! Over de koppeling aan de remote op het stuur: die is er niet. De Avic-X1 kent bovendien alleen een IR koppeling dus ik denk ook niet dat zo'n link er zal komen. Wat je nog moet weten is dat het frame van de DIN opening in de Megane breder is dan 1 standaard DIN. Dat heeft tot gevolg dat je na installatie links en rechts van de radio lelijk op het frame kijkt. Daar moet een plaatje in: bestepnummer Pioneer 10P615, kost ongeveer een tientje. Ik ga foto's van de installatie maken met een korte handleiding. Over een weekje te lezen op http://www.meganecc.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
BraCom
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 aug 2004 11:25

Bericht door BraCom »

rlemmens schreef:@johandekok2000:

Hierbij de antwoorden:
2: Ja, de DVD moet wel een DVD-R (RW) zijn
Staat inderdaad in de handleiding, maar ik heb een plextor DVD+R brander en ik kan met dit apparaat gebrande dvd's +R gewoon afspelen (beeld en geluid) in de Avic X-1.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 420
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 15:44 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 454
  • AVIC-X1R
    door Jacob » 30 sep 2014 11:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 11
    Weergaves: 948
  • avic 900 bt
    door umpie30 » 24 aug 2014 10:35 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 481
  • Avic F30BT
    door ReneterH » 19 jan 2015 19:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 335
  • AVIC-F9220BT
    door GerardTDCI » 09 apr 2016 17:42 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 716
  • Avic F970dab
    door matrafreak » 12 mar 2017 09:56 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 347

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”