Avic 600 kopen?

Gebruikersavatar
krezjnek
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2005 15:52

Avic 600 kopen?

Bericht door krezjnek »

Hey,

Ik sta op punt een navigatiesysteem te kopen en zie door het bos de bomen niet meer, de ene verkoper prijst alpine de hemel in en pioneer naar de verdoemenis een andere zweert bij kenwood enz... als consument moet je het dan maar uitzoeken... heb ergens een eerste keuze gemaakt (avic600) gebaseerd op het feit dat het schermke gemakkelijk los te koppelen is, niet zoals bij de kenwood dat je nog een extra draad moet loskoppelen maar door hier op het forum wat te zitten lezen begin ik te twijfelen aan de bijgeleverde software, in de toekomst wordt het een map van teleatlas en zou de huidige meegeleverde map te verouderd zijn! Volgens een verkoper is de software die er bijgeleverd wordt héél recent, van november en zou de teleatlas pas leverbaar zijn eind 2005... Wat is hier allemaal van waar??? Is da avic 600 een goede keuze?

Grtz
lada, daf, skoda en mijn porsche ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik en velen met mij denk ik zouden kiezen voor een VDO Dayton MS5500
Niet alleen beloven ze de nieuwste software maar ze leveren het ook 2 x per jaar en voor een buitengewoon concurrerende prijs. Nou nog een goed deal voor een systeem en je bent klaar
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
freelander
Junior Member
Junior Member
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 jan 2005 21:40

Bericht door freelander »

Zit ook te twijfelen tussen pioneer en vdo. Heb al ervaringen gevraagd in ander onderwerp van pioneer, maar geen reacties van gebruikers.

Wat mij opvalt is dat er voor de nieuwe avic x1 prijsverschillen zijn tussen de 1800 en 2500 €
(nieuw, garanties en geen extra's)

Voornamelijk geinteresseerd in de navigatiekwaliteiten van pioneer.
Als het apparaat goed werkt hangt het uitsluitend af van de keuze voor (blijkbaar) verouderde bijgeleverde teleatlas dvd..... (en de prijs :wink: )
Navigare nessese est

VDO5500/NAVTEQ EUROPA SUPERCODE/NAVTEQ C-IQ BENELUX/TMC5011/MA1014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

In een ander draadje schreef ik afgelopen zomer deze reactie. Betrekken jullie dit soort overwegingen ook bij de keuze?

Hetzelfde speelde kort geleden bij Clarion, die ondersteunen een aantal systemen ook niet meer, en dus kunnen die gebruikers geen updates meer krijgen.
Dat zal je bij een grote Navi-fabrikant niet overkomen, vandaar ook mijn keuze toen, en daar heb ik nooit een seconde spijt van gehad, integendeel :)

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
krezjnek
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2005 15:52

Bericht door krezjnek »

Kan niet meer volgen zunne, krijg je bij zo'n avic600 nu teleatlas (verouderd?? versie van november) of navteq bij? De laatste zou volgens het forum minder fouten bevatten... en bij vdo? moet je voor elk land aparte kaarten aanschaffen of is dit ook europa verkrijgbaar op dvd?
lada, daf, skoda en mijn porsche ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
PB
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 apr 2004 20:39

Bericht door PB »

Zelf heb ik nu de voorloper Pioneer AVIC 8DVD II DVD Navigation Unit en ben erg ontevreden dat er nauwelijks updates worden geleverd.
Bij de voorgaande versie was nog sprake van een aparte cd voor het programma en de updates konden rechtstreeks bij Navtech worden besteld tegen een redelijke prijs.

In 2002 de unit gekocht en vond het daarom niet de moeite in 2003 de nieuw dvd aan te schaffen.
De volgende update zou eerst in 2004 komen, maar is elke keer uitgesteld naar en nu pas dit jaar worden uitgeleverd, maar is voor mij dan niet meer de moeite, omdat mijn auto dit jaar moet worden ingeruild.
Een update zou toch een aantal keer per jaar moeten worden geleverd!
Ook de toezegging dat je op de hoogte wordt gehouden door je gegevens aan Pioneer te sturen wordt niet nagekomen.
De service van Pioneer is dit zeer slecht.

Daarnaast functioneerd de TMC module ook matig; de verkeerinfo komt meestal te laat binnen.

Samenvattend zou ik geen Pioneer meer aanschaffen van gaan voor vdo

PB
Pioneer AVIC 8DVD II DVD Navigation Unit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
krezjnek
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2005 15:52

Bericht door krezjnek »

Thx voor je reactie PB, gisteren heb ik vernomen dat de flitspaal-locaties (Belgie-Nederland) op het systeem van pioneer kunnen worden bijgeleverd, is dit ook mogelijk bij vdo? Stel s' avonds laat vertrek je voor een nachtje naar parijs.... met vdo moet je dan Frankrijk aktiveren??? Kan dit elk moment van de dag (nacht)? En wat zijn de kostprijzen daar van?

Grtz
lada, daf, skoda en mijn porsche ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In ieder geval minder dan een fractie van de kosten van een "nachtje Parijs" :lol:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

krezjnek schreef:Thx voor je reactie PB, gisteren heb ik vernomen dat de flitspaal-locaties (Belgie-Nederland) op het systeem van pioneer kunnen worden bijgeleverd, is dit ook mogelijk bij vdo? Stel s' avonds laat vertrek je voor een nachtje naar parijs.... met vdo moet je dan Frankrijk aktiveren??? Kan dit elk moment van de dag (nacht)? En wat zijn de kostprijzen daar van?

Grtz
Hallo,

Ja, die flitspaalinfo kun je zeker bij C-IQ vrijschakelen, daar is al een heleboel over geschreven op dit forum. Ik heb dat ook gedaan, België en Nederland, met een tweejaarsabo kost dat dan € 15,-/jr. En die flitspalen worden dan geactualiseerd met elke kaartupdate die je bij een abo minimaal eens per jaar gratis thuisgestuurd krijgt.

En ja, als je een Benelux abo hebt moet je Frankrijk even vrijschakelen. Gaat razendsnel, kost je minder dan 5 minuten achter je computer, hetkan ook per telefoon via de hotline. Kosten zijn dan € 2.99/dag, je kunt ook een prepaid nemen van 5 dagen voor € 12.99, dat je dan op willekeurige dagen voor een land/regio kunt gebruiken.

Zoals je ziet, zeer flexibel en het gemak dient de mens :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
krezjnek
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2005 15:52

Bericht door krezjnek »

Ok ik ga voor de vdo maar weet nog niet de cdrom versie of de dvd, ze doen allebei hetzelfde??? En zijn beide schermpjes gemakkelijk van het dashbord los te koppelen?
lada, daf, skoda en mijn porsche ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

krezjnek schreef:Ok ik ga voor de vdo maar weet nog niet de cdrom versie of de dvd, ze doen allebei hetzelfde??? En zijn beide schermpjes gemakkelijk van het dashbord los te koppelen?
Hallo,

Ik heb gekozen voor de iets duurdere MS 5500 met DVD omdat ik gemakkelijk door Europa wil kunnen rijden.
Met een DVD kun je in één keer je eindbestemming kiezen, met de MS 5400 moet je dat in etappes doen en de CD's wisselen. En dat laatste wilde ik vermijden, ook omdat de PC bij mij redelijk lastig te bereiken is.

Qua snelheid ontloopt het elkaar niks, het zijn allebei zeer snelle systemen, waarbij de tijd nooit een beperkende factor is.

Ik heb zelf het scherm vast ingebouwd en haal het er dus ook niet uit. Over het makkelijk kunnen losnemen zullen anderen je dan ook zeker kunnen informeren.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
krezjnek
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2005 15:52

Bericht door krezjnek »

Thx JW, het is idd wel een stuk aangenamer dat je een volledige route kan plannen in Europa en niet van grens tot grens moet rijden... bedankt voor de info, ik leer bij. Nu een winkel vinden waar ze je niet doodkloppen met installatiekosten... 200€ halfords is toch echt bij het haar gegrepen...
lada, daf, skoda en mijn porsche ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je kunt nu wel schrikken van die € 200 bij Halfords maar hou er wel rekening mee dat voor een gemiddelde auto toch wel zo'n 4 uur werk wordt gepland. Overigens komen (ook bij Halfords) daarbij nog de kosten van een evt. houder, zeg € 85. Dus bij een gewone garge of inbouwstation ben je ook een redelijk bedrag kwijt en om alles netjes uit te laten voeren vind ik 4 uur nog niet eens zo erg gek!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
freelander
Junior Member
Junior Member
Berichten: 41
Lid geworden op: 02 jan 2005 21:40

Bericht door freelander »

krezjnek schreef:Thx voor je reactie PB, gisteren heb ik vernomen dat de flitspaal-locaties (Belgie-Nederland) op het systeem van pioneer kunnen worden bijgeleverd, is dit ook mogelijk bij vdo? Stel s' avonds laat vertrek je voor een nachtje naar parijs.... met vdo moet je dan Frankrijk aktiveren??? Kan dit elk moment van de dag (nacht)? En wat zijn de kostprijzen daar van?

Grtz

Ik dacht juist dat flitspaal info alleen beschikbaar was bij VDO.
Of doel je op de speedtraps cdrom (daar staat pioneer volgens mij niet bij)

Gaarne aanvullende info
Navigare nessese est

VDO5500/NAVTEQ EUROPA SUPERCODE/NAVTEQ C-IQ BENELUX/TMC5011/MA1014

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johan_astrid
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jan 2005 16:24

Bericht door johan_astrid »

Gerritje schreef:Je kunt nu wel schrikken van die € 200 bij Halfords maar hou er wel rekening mee dat voor een gemiddelde auto toch wel zo'n 4 uur werk wordt gepland. Overigens komen (ook bij Halfords) daarbij nog de kosten van een evt. houder, zeg € 85. Dus bij een gewone garge of inbouwstation ben je ook een redelijk bedrag kwijt en om alles netjes uit te laten voeren vind ik 4 uur nog niet eens zo erg gek!
Wij hebben zeker 4 wagens gehad die bij Halfords een navigatie had laten inbouwen maar die hadden allerlei problemen. Die werden o.a. veroorzaakt door draden die ze in elkaar gedraaid hadden met tape er omheen (i.p.v. solderen) bij warmte liet de tape los wat kortsluiting veroorzaakte. Bij andere wagens waren er gewoon een aantal draden niet aangesloten. Dit betekent niet dat bij Halfords altijd problemen zijn en bij een garage of inbouwstation nooit, mijn ervaring is dat wij in onze garage vaker klanten met problemen krijgen die hun systeem bij Halfords hebben laten inbouwen dan bij een andere garage of inbouwstation.
I'm lost!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dit is zeker relevante informatie maar zoals je zelf ook al zegt niet alle Halfords-inbouwstations zullen hetzelfde zijn. Evenmin als alle garages als ik de onlangs gehouden test van de ANWB zou moeten geloven!

Het valt mij wel op dat vooral van de kant van reguliere bedrijven vaak wat minachtend wordt gedaan in de richting van zaken waar een ander prijsbeleid geldt. Vaak wellicht terecht maar ook wel eens een pijnlijke misser.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

freelander schreef:
krezjnek schreef:Thx voor je reactie PB, gisteren heb ik vernomen dat de flitspaal-locaties (Belgie-Nederland) op het systeem van pioneer kunnen worden bijgeleverd, is dit ook mogelijk bij vdo? Stel s' avonds laat vertrek je voor een nachtje naar parijs.... met vdo moet je dan Frankrijk aktiveren??? Kan dit elk moment van de dag (nacht)? En wat zijn de kostprijzen daar van?

Grtz

Ik dacht juist dat flitspaal info alleen beschikbaar was bij VDO.
Of doel je op de speedtraps cdrom (daar staat pioneer volgens mij niet bij)

Gaarne aanvullende info
Die speedtraps CDRom is bedoeld voor de Becker's en de daarvan afgeleide systemen zoals de JVC en Sony radionavigatiesystemen. Het zou mij zeer verbazen als er inmiddels een andere Speedtraps zou zijn voor een Pioneer kleurensysteem, dus verzoek aan Kreznjik, kun je melden wie jou verteld heeft dat er ook voor Pioneer zo iets zou bestaan?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

De speedtraps cd-rom kan je ook laden in de 1-din systemen van Pioneer..... deze worden ook (gedeeltelijk) door Becker gemaakt. Dus alleen maar in de anh-9 en de anh-10!! Dit niet de schermsystemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

beckeronline schreef:De speedtraps cd-rom kan je ook laden in de 1-din systemen van Pioneer..... deze worden ook (gedeeltelijk) door Becker gemaakt. Dus alleen maar in de anh-9 en de anh-10!! Dit in de schermsystemen.
Ik neem aan dat dit laatste zou moeten zijn: Dus niet in de schermsystemen, en daarmee dus ook niet in de Avic 600..

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
krezjnek
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2005 15:52

Bericht door krezjnek »

Hoi,

Sorry voor de late reactie en jawel bij de aankoop van een pioneer avic 600 zetten ze de flitscamera's "er bij op" als dit via een "speed-cd" is weet ik niet, ben maar een leek.... Maar meerdere dealers wisten me te vertellen dat de coordinaten van flitscamera's hadden doorgekregen van pioneer en dat ze die erbij leverden als extra service...

Grtz
lada, daf, skoda en mijn porsche ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Kreznjek,

Dat er door dealers verteld wordt dat de flitspaal-data "bijgeleverd worden" is interessant. De vraag is echter hoe die data worden geleverd.
Is dat softwarematig en worden ze dan ingespeeld in de Avic, of krijg je ze gewoon op een papiertje geprint mee.

Dat papiertje kan makkelijk geregeld worden, er zijn voldoende sites waar die staan, maar het inspelen is een heeeel ander verhaal.
Bij mijn weten heeft Pioneer geen open SW in z'n Avic's, en dus kun je zelf niks compileren en er opzetten. Maar ik laat me graag van het tegendeel overtuigen, het zou een uniek verkoop argument zijn voor de Avic's. Merkwaardig dat ik daar dan helemaal niets over kan vinden, bij Pioneer niet maar ook niet elders, zo'n kans laat je je toch niet ontnemen?

Mijn advies is dan ook: laat je dit feature uitleggen en schriftelijk bevestigen. Ik ben benieuwd, en ik denk velen met mij :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
krezjnek
Starting Member
Starting Member
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2005 15:52

Bericht door krezjnek »

JW,

Ik ga binnenkort mijn navi bestellen (hopelijk de zaterdag effe tijd na het werk) en zal het navragen voor je

Grtz
lada, daf, skoda en mijn porsche ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Nav 100 1 cd beschadigd ( benelux) hierop hele nieuwe set kopen?
    door bassie » 23 apr 2015 15:41 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 542
  • avic 900 bt
    door umpie30 » 24 aug 2014 10:35 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 482
  • AVIC-X1R
    door Jacob » 30 sep 2014 11:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 11
    Weergaves: 954
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 423
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 15:44 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 458
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 470
  • avic F30BT
    door heinsandra » 16 jan 2015 13:20 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 410

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”