3D sensor : "sensor initialiseren"

ernstjan
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2004 19:43

3D sensor : "sensor initialiseren"

Bericht door ernstjan »

Beste forum-gebruikers,

Een aantal weken geleden was er blijkbaar iemand jaloers op mijn AVIC-X1 navigatiesysteem, en heeft geprobeerd het systeem uit mijn auto te halen. Blijkbaar is de dief gestoord, en is het bij schade gebleven, er is dus niks weg.
De head-unit was al bijna uitgebouwd, en de GPS antenne had hij volgens mij ook al in z'n zak zitten, want de kabel is bijna van de antenne afgebroken.
Erg vervelend allemaal, heb inmiddels een nieuwe GPS antenne besteld bij Pioneer.

Nu heb ik de volgende vraag; tot mijn verbazing navigeerde het systeem gewoon door, zonder de GPS antenne!
Ik ben toen de oude GPS antenne uit m'n auto gaan halen, en heb (voor de zekerheid) de stroom eraf gehaald.

Als ik nu kijk in het 3d sensor menu(volgens mij heet het zo) dan staat de 3d sensor niet meer op 3d hybride mode, maar op 'sensor initialiseren'. Ik heb inmiddels al een kilometer of 50 gereden, en hij blijft daar op staan :?

Kan dit komen omdat er momenteel geen GPS antenne aangesloten zit? Of is er wat anders loos?

Het speedpuls signaal komt overigens gewoon goed door, en achter 'installatie plek' staat ook OK.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zonder jouw systeem te kennen lijkt me uit de beschrijving van de symptomen jouw eigen conclusie correct.
Ook blijkt maar eens te meer dat een goed gecalibreerd vast ingebouwd systeem vrijwel volledig weet te navigeren met behulp van de ingebouwde gyro en de tachopulsen.
Nu dus even een nieuwe GPS antenne aansluiten of de oude oplappen en alles functioneert weer zoals het hoort.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”