Wegsensor noodzakelijk (DX52R) ??? wie helpt mij !!

Gebruikersavatar
Sidi Amin
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2004 13:53

Wegsensor noodzakelijk (DX52R) ??? wie helpt mij !!

Bericht door Sidi Amin »

Van een relatie overgenomen een DX 52R. We denken technisch voldoende kundig te zijn, dus installeren zelf.
Blijkt dat de inbouwtest wel goed verloopt tot de test van korte afstand - snelheid max. 30 km. Hierna komt geen signaal. Ook niet bij test bandenwisselen en handmatig caliberen. De handleiding heeft het over een wegsensor die mogelijk noodzakelijk is om deze test uit te voeren. Buiten dat, we komen gewoon niet verder met de test en werkt onze DX 52R niet. WAT IS DE OPLOSSING. De travelpilot wordt op dit moment ingebouwd in een BMW 3 serie bj 92.
Is er een bekabeling waarop het signaal kan worden aangesloten of moet er een aparte waarnemer gekocht worden.
Ik hoor graag van jullie.

Schijnt dat mijn BMW achter de snelheidsmeter een bekabeling heeft waarbij de pin 15 als draad kan worden doorverbonden naar het tachosignaal (bron Halfords)..... wie kent dit en heeft kennis om mij te zeggen hoe het moet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo Sidi Amin

is je probleem al opgelost :?:

pulsdraad voor de bmw :arrow: Pulsdraad: ZWART-WIT in een ZWARTE stekker achter het linker schoppaneel , of pin 15 van BLAUWE stekker achter de teller. :arrow: deze moet aangesloten worden :!:

dus de gegevens van Halfords kloppen wel :wink:

heb ditzelfde probleem ook 2x gehad met de DX 52R, terwijl ik toen alles had aangesloten (pulsdraad én achteruitrijdraad)
alles ging goed totdat je moet rijden met een maximale snelheid van 30 km/h.
:idea: ik heb toen een bestemming ingegeven en na een tijdje rijden ging alles goed.
wat de oorzaak was/is is mij nog steeds niet bekend.

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Carminat 8200299536 A-2003 1498.665 Wie helpt mij?
    door Dennis1982 » 08 okt 2014 16:29 » in Renault
    Reacties: 3
    Weergaves: 935

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”