Vervangen van een Blaupunkt Travelpilot E in een Focus

Gebruikersavatar
Bartoldi
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2008 14:54

Vervangen van een Blaupunkt Travelpilot E in een Focus

Bericht door Bartoldi »

Hallo,

Ik heb een vraag waarop ik hopenlijk (gedeeltelijk) een antwoord kan vinden met jullie hulp. Ik heb vorig jaar November een Blaupunkt Travelpilot E in laten bouwen (incl. 6 cd wisselaar) in mijn nieuwe Focus.

Ik ben alleen een beetje zat van het feit dat ik geen volledige kaart te zien krijg, maar alleen maar pijltjes. Nu is de vraag: Is het mogelijk om achteraf een ander navigatie systeem in te bouwen ipv deze blaupunkt en dat ik de functies radio,cdwisselaar, aux e.d. behoud? Eventueel zou ik ook nog graag bleutooth integreren in het systeem.

Ik hoop op reacties.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Met wat jij wilt, nee dat is niet mogelijk.
Je kunt natuurlijk wel een compleet nieuw navigatiesusteem met klapscherm nemen dat meteen alle functies (behalve de wisselaar) in zich heeft. Die zijn goedkoper dan een setje cd's voor Europa voor de TP-E
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bartoldi
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2008 14:54

Bericht door Bartoldi »

Gerrit, dank je voor je snelle response. :!:

Jij zegt, met wat jij wilt lukt niet: ik ga er vanuit dat ik mijn huidige systeem helemaal eruit haal, en er vervolgens een ander (inbouw) systeem inzet. Deze zou dan weer aan moeten sluiten met mijn stuurbediening. In mijn optiek zou het hetzelfde moeten zijn als met gewone radio's want je hebt de GPS en snelheidmeter natuurlijk al in je auto zitten, kwestie van overprikken dan, of denk ik veel te makkelijk? :oops: :roll:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Bartoldi schreef: Want je hebt de GPS en snelheidmeter natuurlijk al in je auto zitten, kwestie van overprikken dan, of denk ik veel te makkelijk? :oops: :roll:
Je hebt helemaal geen GPS in de auto zitten, alleen een losse antenne en het is maar de vraag of die mbt de aansluiting bij een nieuw teostel gaat passen. Meestal niet.
De stuurwielbediening heeft te allen tijde een aparte interface nodig die geschakeld wordt tussen de CAN aansluiting van de auto en je navigatie/geluidssysteem. Dan nog is het de vraag of de fabrikant van de navi een interface heeft die geschikt is voor jouw auto. Als je nu stuurwielbediening hebt heb je vrijwel geen kans dat deze bij een nieuwe installatie weer zal werken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

In principe kun je alle kanten op met jouw verzoek, van dubbeldin, klapscherm of los scherm navigatie, het is daarom ook wel slim om aan te geven wat precies je budget is en je keiharde eisen cq wensen
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Bartoldi
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2008 14:54

Bericht door Bartoldi »

Verdraaid nog aan toe :!: Op jouw'n reacties te zien kan het dus eigenlijk wel vergeten. Dan wordt het dus "ouderwets" weer met een TT oid in de auto rijden op de vakantie's/zakenreizen want de kaarten zijn mij veel te duur. Voor de prijs van 2 Blaupunkt kaarten heb ik volledig dekking in Europe op een portable. Zonde van het ding. Is voor mij een reden om noooooit meer een inbouwsysteem te nemen (mits het een full color map betreft :roll:)

Toch heel erg bedankt voor je snelle replies :!:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

welnee, je kunt een prachtapparaat in je oto plaatsen die alles kan, bijv de Kenwood DNX-5220BT oid
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • ford focus
    door ronfr123 » 19 jun 2017 07:35 » in Ford
    Reacties: 0
    Weergaves: 930
  • TT 730 vervangen
    door chantilly » 07 dec 2014 22:51 » in Aankoop advies
    Reacties: 2
    Weergaves: 508
  • RNS510 GTI V vervangen
    door vtrik » 14 jun 2019 16:27 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 465
  • RNS 510 C vervangen door RNS 510 R?
    door vaursechs » 09 sep 2014 11:32 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 1259
  • TNS 200 vervangen voor TNS300/310
    door jaap appel » 15 nov 2015 10:48 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 615
  • MCD vervangen door RNS2
    door Henkiepenkie » 21 jan 2017 12:21 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 658
  • Pioneer Avic 800DVD vervangen
    door wieckbud » 16 aug 2017 08:23 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 485

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”