Vanuit Nederland via Frankrijk naar Spanje

l.kalanos
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2004 13:20

Vanuit Nederland via Frankrijk naar Spanje

Bericht door l.kalanos »

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een Ford focus gekocht met Bosch/Blapunkt Travelpilot DX.
Behaleve de originele Benelux cd heb ik viavia de cd's van frankrijk 2004 en spanje 2004.

Nu heb ik elke cd in de unit geladen en zowel mijn overnachting in frankrijk als mijn bestemming in spanje geprogrammeerd.

Als ik de route wil laten doorrekenen met de cd van de Benelux erin krijg ik de melding dat ik mij buiten het gedigitaliseerde gebied bevind.

Hoe programmeer ik een aantal bestemmingen in verschillende landen in en hoe ga ik dan met de cd's om?
Of moet ik elke grensovergang programmeren en op de grens van cd wisselen?

Ik ga as vrijdag op vacantie dus mischien is er iemand die mij vlot uit de brand helpt.

groetjes, Lajos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Ik weet niet of het volgende bij de blauwpunkt werkt maar je kan het even proberen. :idea:

Stop de CD van Spanje in je systeem en bereken de route naar de eindbestemming. :arrow: Haal vervolgens de spanje cd eruit en stop de benelux cd er in en ga dan rijden. :arrow: Bij de grensovergang stop je de cd van het betreffende land in je systeem.

Als je de spanje cd er in hebt gadaan kan je je eindbestemming ookin je adresboek opslaan. Dit geldt natuurlijk ook voor frankrijk.

Succes en laat even weten of het gelukt is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Graat
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 jul 2004 18:36

Bericht door Graat »

Dag Lajos,

Met b.v. een Spanje DX cd-rom kun je geen exacte route doorberekenen vanaf Nederland, ook geen evt. tussenstops in Frankrijk, dit kan pas vanaf de grens met Spanje of iets daarvoor. Zoals je schreef kun je wel een adres in Spanje of Frankrijk ingeven maar routegeleiding gebeurt dus pas rond de grens van het betereffende land. Het systeem laat wel de hemelsbrede afstand zien (vogelvlucht), pas zodra je de grens van het betreffende land passeert wordt de routegeleiding aktief met aanduiding van het exacte aantal kilometers.
Je kunt wel overwegen om een Major Roads of Western Europe cd-rom aan te schaffen. Op deze cd-rom staan, zoals de naam al zegt, de hoofd- en verbindingswegen van West Europa op. Met deze cd-rom kun je dwars door Europa navigeren (zelfs door een aantal landen dynamisch en naar de door jou ingeprogrammeerde adressen). Wanneer er op de tussen- of eindbestemming niet genavigeerd kan worden brengt hij je zo dicht mogelijk erbij, je hoeft dan evt. alleen maar de Frankrijk of Spanje cd-rom in te voeren voor het laatste gedetailleerde stukje. Bij de nieuwe Blaupunkt E1 navigatie-systemen is dit gecombineerd, op elke afzonderlijke landen cd-rom staan ook de hoofdwegen zoals hierboven beschreven. Voor meer info: http://www.blaupunkt.de

Succes,
Graat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
l.kalanos
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2004 13:20

Bericht door l.kalanos »

Fantoom en Graat: bedankt voor jullie reactie!

Ik heb Fantoom's methode geprobeerd maar zodra de Benelux cd erin ging meldde de dame dat ik mij buiten het gedigitaliseerde gebied bevond. Met de Spanje of Frankrijk cd erin kon vanuit mijn huidige positie (middle of the flevopolder) geen route worden berekend.

De oplossing ligt dicht bij die van Graat.
Vanaf thuis de route ingevoerd naar waar ik bij luxemburg de grens over ga, vervolgens de overnachtingsplaats in Frankrijk en daarna de bestemming in Spanje. Allen ondergebracht in het kopje Reisdoelen.

De totale reisafstand werd inderdaad aangegeven.

Met de Benelux cd er weer in werd keurig de route naar het eerste reisdoel berekend. Dat wordt dus onderweg geheid cd-tjes wissellen.

Al met al ben je dus wel effe ruim een uur zoet om op een fatsoenlijke manier een route in te voeren. Je zal 's ochtends maar haast hebben. Kun je een uur eerder je bed uit :lol:


Groeten, Lajos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • SD waterkaarten Nederland
    door richardvenema » 05 jul 2014 19:31 » in Navman
    Reacties: 1
    Weergaves: 1529
  • Garmin nüvi 2699 LMT-D: Alleen Nederland/België en Duitsland?
    door keetje49 » 27 nov 2015 19:59 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 848
  • TOM XL en navigatie in Frankrijk
    door MPU » 22 jun 2014 12:18 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 616
  • ONE XL geen flitsers voor frankrijk
    door MPU » 22 jun 2014 11:52 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 498
  • MMI 3G USA naar Europa
    door Errol1983 » 15 mei 2019 21:57 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 4
    Weergaves: 729
  • Van Traffic Pro (Slow) 8.0 naar 10.0
    door theeuwke » 19 mei 2018 00:12 » in Vaste Becker systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 515
  • upgraden naar discover pro
    door paalpizzle » 31 mei 2015 19:55 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 3415

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”