travelpilot rns 4

ernst10
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2008 10:31

travelpilot rns 4

Bericht door ernst10 »

Wie kan mij helpen?
Ik heb een travelpilot rns 4 gekregen. Deze heb ik ingebouwd en werkt voor mij perfect.( als hij het doet).

Het probleem is dat tijdens het rijden het geheel zomaar vastloopt en ook niet meer te bedienen is. Ook de radio werkt niet meer. Wat je ziet is de laatste aanwijzing en de radio blijft op de zelfde zender, ook het volume is niet te bedienen. Contact uit en weer starten wil wel eens helpen, de unit start weer op en blijft weer een tijd goed functioneren. Kan uren goed gaan maar kan ook zo weer gebeurd zijn.

Het tweede, als ik de auto met nav./radio. start wil het apparaat niet aangaan. Hij start wel op maar valt dan ook weer uit. Als je een tijdje rijd heeft het apparaat er wel weer zin in. hij gaat het spontaan wel doen. en dan komt het euvel wat ik hierboven heb beschreven.

Heeft iemand een idee waar de oorzaak kan liggen? Het apparaat zit juist aangesloten volgens de info van blaupunkt en mazda. heb de klemkracht ook nagelopen van de stekkers. is ook goed. Wie o wie heeft dit eerder meegemaakt of weet waar ik de oorzaak kan vinden????



groeten, Ernst10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Route 66
Normal Member
Normal Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23

Bericht door Route 66 »

Hallo Ernst,

Uit het frapante gebrek aan antwoorden heb je natuurlijk al lang kunnen afleiden dat het door jou geschetste probleem bij niemand op dit forum een belletje deed rinkelen. Mijn vermoeden is heel simpel dat jouw apparaat defect is.
Een enigszins vergelijkbaar probleen deed zich destijds met diverse DX-R70's voor waarbij de achterliggende oorzaak een defecte EPROM (geheugenchip) was.
Of dit met jouw RNS-4 ook het geval is of dat er iets anders aan de hand is kan alleen door een technicus met ruime ervaring in Blaupunkt apparaten vastgesteld worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • travelpilot fx
    door holzmichel » 13 sep 2014 05:40 » in Ford
    Reacties: 1
    Weergaves: 1341
  • beeldscherm travelpilot DX-V
    door cmschalkwijk » 11 mei 2014 13:02 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 948

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”