TravelPilot FX wel merk SD kaartje werkt goed?

dnyvdm
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2008 12:12

TravelPilot FX wel merk SD kaartje werkt goed?

Bericht door dnyvdm »

Eind deze week kan ik mijn nieuwe S-Max Trend met business pack op gaan halen bij de Belgische dealer (Belgische uitvoering)

Gezien er in het pack een TravelPilot FX zit wil ik graag via de SD kaart MP3's gaan afspelen.

Maar is las al dat sommige merken SD kaarten af en toe problemen geven waardoor de FX een check wil uitvoeren.
Met welke 4GB en 8GB SD kaarten zijn er goede ervaringen icm met de FX?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Over het algemeen is het zo dat de betere merken SD cards minder problemen geven maar niet gegarandeerd.
Het maximum is 4 Gb, zowel voor SD als voor SDHC

Lees ook dit: viewtopic.php?t=10910 de laatste 3 bijdragen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dnyvdm
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2008 12:12

Bericht door dnyvdm »

Maar is het dan wel mogelijk om los van het SD kaartje met de navigatie software erop een appart SD kaartje te gebruiken voor enkel MP3? (zonder de mogelijkheid voor navi)?

Of moet je de MP3's altijd toevoegen aan een SD kaartje met daarop de navigatie software gemaakt via een orginele ford navigatie cd?

Ik wilde voornamelijk de mogelijkheid om MP3's af te spelen in de auto, de standaard ford cd6000 autoradio kan dit niet en een losse Sony/MP3 met losse opties was duurder dan het business pack. gelijktijdig navigeren en MP3's beluisteren via SD vind ik niet zo belangrijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je kunt de MP3's zowel vanaf een SD kaartje als van een CD afspelen.
Het SD kaartje met de kaartgegevens is nooit te gebruiken voor MP3.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GroteBozewolf
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2008 21:46

Bericht door GroteBozewolf »

Gerritje schreef:Je kunt de MP3's zowel vanaf een SD kaartje als van een CD afspelen.
Het SD kaartje met de kaartgegevens is nooit te gebruiken voor MP3.
Als je de nieuwe kaarten op een groter SD kaartje krijgt (of de oude kaarten vanaf CD naar een SD kopieert) kan je er ook MP3's bijzetten en dan Navigeren en MP3's afspelen.

Probleem is dus dat je de 2009 versie van de kaarten niet naar een groter SD kaartje kunt krijgen. Als iemand dat is gelukt, dan zou ik dat graag (via PM als het niet zo mag) graag vernemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Route 66
Normal Member
Normal Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23

Gecodeerde SD card

Bericht door Route 66 »

GroteBozewolf schreef: Probleem is dus dat je de 2009 versie van de kaarten niet naar een groter SD kaartje kunt krijgen.
Om te beginnen: Het is op zichzelf niet verboden om de data van een legaal verkregen drager - CD, SD card enz. - voor eigen gebruik of als back-up naar een ander medium te kopiëren. Het staat een fabrikant dan weer vrij om zijn rechten zodanig te beschermen dat in zijn apparatuur uitsluitend originele dragers gelezen kunnen worden.

Met een Ford FX navigatieunit kan een kopie van een (geleende!) originele Ford CD op een willekeurige SD card gemaakt worden, waarbij deze SD card dan tegelijkertijd een unieke code meekrijgt zodat hij daarna wel in deze maar in geen enkele andere FX functioneert. Het probleem is nu dat je geen kopie van een Ford SD card kunt maken, niet d.m.v. een PC naar een CD of SD card omdat de vereiste code dan ontbreekt en ook niet met een FX omdat die slechts één SD slot heeft.

Mijns inziens is Ford echter verplicht om de data ook op CD te leveren aangezien de mogelijkheid om met een FX vanaf een CD te navigeren expliciet vermeld wordt. Ik kan wel begrijpen dat men dit bij Ford uit een oogpunt van kostenbesparing wil afschaffen maar de rechtmatigheid daarvan lijkt mij hoogst twijfelachtig.

Het is dus zaak dat zo veel mogelijk gebruikers zich hierover bij Ford beklagen en er op staan dat ze de navigatiedata op een CD geleverd kunnen krijgen. wellicht ligt hier een mogelijkheid voor een jurist om deze affaire eens tot op de bodem uit te zoeken, misschien via een gebruiker met een rechtsbijstandverzekering.

Tenslotte, over het al dan niet (goed) functioneren van diverse SD cards is hier e.e.a. geschreven: viewtopic.php?t=11732

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
edc
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 okt 2008 19:11

Bericht door edc »

Iemand al eens nagekeken hoeveel geheugenruimte de 2009 versie in geslag neemt. Indien dit groter is dan 700mb, dan lijkt het mij logisch dat ze dit niet op een CD kunnen leveren.
Dit is sowieso het geval met Europese kaart.
Neemt niet weg dat er op één of andere manier toch een backup mogelijkheid zou moeten voorzien zijn.

Om nog eens op de oorspronkelijke vraag te antwoorden. Ik gebruik met goed resultaat een Sandisk SDHC 4GB.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als de firma Blaupunkt anno 2008 niet in staat zou zijn om bijv de Benelux gegevens op één cd te persen, durf ik de stelling wel aan dat het product dan niet deugt. De omvang van de data is op dit moment 500 Mb en zelfs dat is voor moderne begrippen al onnodig veel. De DVD voor heel Europa van de Nx systemen is echter weer een DVD9 met een inhoud van ruim 6 Gb.
Dit neemt niet weg dat moderne systemen deze gegevens en vaak meer dan dat, vrij makkelijk op een 2 Gb kaartje kunnen krijgen waarbij de kaartgegevens niet meer dan 1.3 Gb omvatten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Gecodeerde SD card

Bericht door JW »

Route 66 schreef:
GroteBozewolf schreef: Probleem is dus dat je de 2009 versie van de kaarten niet naar een groter SD kaartje kunt krijgen.
Om te beginnen: Het is op zichzelf niet verboden om de data van een legaal verkregen drager - CD, SD card enz. - voor eigen gebruik of als back-up naar een ander medium te kopiëren. Het staat een fabrikant dan weer vrij om zijn rechten zodanig te beschermen dat in zijn apparatuur uitsluitend originele dragers gelezen kunnen worden.

.....
Voor de goede orde: dat is NIET toegestaan als er een copyprotect systeem op zit. Zie ook viewtopic.php?t=9324

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GroteBozewolf
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2008 21:46

Re: Gecodeerde SD card

Bericht door GroteBozewolf »

JW schreef: Voor de goede orde: dat is NIET toegestaan als er een copyprotect systeem op zit. Zie ook viewtopic.php?t=9324

Groet,
JW
Ik wil het eigenlijk ook alleen op een groter SD kaartje hebben, de encryptie mag van mij blijven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Route 66
Normal Member
Normal Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23

Re: Gecodeerde SD card

Bericht door Route 66 »

JW schreef:
Route 66 schreef:
GroteBozewolf schreef: Probleem is dus dat je de 2009 versie van de kaarten niet naar een groter SD kaartje kunt krijgen.
Om te beginnen: Het is op zichzelf niet verboden om de data van een legaal verkregen drager - CD, SD card enz. - voor eigen gebruik of als back-up naar een ander medium te kopiëren.
Voor de goede orde: dat is NIET toegestaan als er een copyprotect systeem op zit.
Bedankt voor je hoogstnoodzakelijke aanvulling, JW! Mijn openingszin was slechts bedoeld als algemeen basisbeginsel maar in het licht van de aangehaalde recente ontwikkelingen en rechterlijke uitspraken natuurlijk veel te mager.

Dat hier veel onbegrip over bestaat zie je ook terug in de velen die zich beklagen over de hoge prijs van b.v. een navigatie-CD. Wat men kennelijk niet beseft is dat slechts een klein deel van dat bedrag voor de productiekosten en de eigenlijke content wordt betaald terwijk het merendeel feitelijk dient om de auteursrechten en ontwikkelingskosten te financieren.

NB: Ik wil hiermee geen uitspraak doen over het al dan niet terecht zijn van een gehanteerde verkoopprijs. Dit principe geldt onverkort voor muziek-CD's waarvan de prijs om onverklaarbare redenen van enkele tot tientallen euri kan variëren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Gecodeerde SD card

Bericht door JW »

Route 66 schreef: ....Dat hier veel onbegrip over bestaat zie je ook terug in de velen die zich beklagen over de hoge prijs van b.v. een navigatie-CD. Wat men kennelijk niet beseft is dat slechts een klein deel van dat bedrag voor de werkelijke content en de productiekosten wordt betaald terwijl het merendeel feitelijk de auteursrechten en ontwikkelingskosten moet financieren.

NB: Ik wil hiermee geen uitspraak doen over het al dan niet terecht zijn van een gehanteerde verkoopprijs. Dit principe geldt onverkort voor muziek-CD's waarvan de prijs om onverklaarbare redenen van enkele tot tientallen euri kan variëren.
Precies, da's het verhaal.
Diegenen die op de meeting in augustus aanwezig waren begrijpen dat toen ze die demo van Navteq gezien hebben viewtopic.php?t=11727

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cmaxke
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2008 20:10

versie gans West Europa

Bericht door Cmaxke »

hallo,
vandaag van mijn dealer te horen gekregen dat de nieuwste versie, waarin dus gans Europa (+ Turkije) op één sd kaartje te verkrijgen is voor 249 euro (zonder btw)
Heeft er hier al iemand ervaring mee? Is dat net hetzelfde product als de huidige landenversies? Ik bedoel dan vooral ook met de poi's zoals benzinestations en hotels e.d.
Zijn die ook ergens legaal goedkoper te koop?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is nog zo nieuw dat het (vrijwel) nergens te koop is. Dus ervaringen lijken me iets te veel verwacht.
Aangezien de handel in deze kaartjes, net als de cd's aan Ford Dealers is voorbehouden lijkt het niet snel van te komen dat deze in het grijze circuit aangeboden zullen worden, ook al niet omdat een kaartje een code dient te hebben om in de Fx te kunnen gebruiken.
Ik zou willen voorstellen om je voorlopig geen enkele illusie te maken en gewoon zo'n kaartje aan te schaffen. We zijn erg benieuwd naar jouw ervaringen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

in elk geval is er één Forummer die deze kaart heeft viewtopic.php?t=12201 en dus nu ervaringen aan het verzamelen is. Z'n eerste bericht klinkt positief.
Het vervolg lezen we ongetwijfeld :wink:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lexlex
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:16

Bericht door lexlex »

Knap duur allemaal die kaarten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cmaxke
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2008 20:10

Bericht door Cmaxke »

inderdaad, 't is vooral de prijs die me er van weerhoudt.
Een ritje naar Keulen of Parijs zal ook wel zonder zo'n ding kunnen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Een VDODayton PN2050 incl geheel Europa kost nog altijd € 60 minder dan 1 cd voor de TravelPilot FX
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bartwonnink
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 okt 2008 09:56

Bericht door bartwonnink »

Ik heb sinds 19 september een nieuwe C Max met het B.P. FX systeem werkt perfect nog geen enkel probleem mee gehad gelukkig.
Ik heb bij een Duitse Ford Dealer een 4 GB kaart gekocht met heel West Europa er op + Turkije en Griekenland ongeveer 30 landen en dat alles voor 249 euro perfect.

Gr. Bart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Route 66
Normal Member
Normal Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 28 nov 2007 06:23

Bericht door Route 66 »

Cmaxke schreef:inderdaad, 't is vooral de prijs die me er van weerhoudt.
Een ritje naar Keulen of Parijs zal ook wel zonder zo'n ding kunnen...
Natuurlijk zal dat zeker ook wel zonder zo'n ding kunnen maar ehh.. een ritje IN Keulen of erger nog, dwars door Parijs? Nee, dank je. Eén bekeuring aldaar besparen voor een onbedoelde verkeersovertreding en je hebt de kosten er al weer uit.
En lees voor wat die prijs betreft nog maar eens wat ik hiervoor schreef over auteursrechten en ontwikkelingskosten. :idea:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • SDLA kaartje
    door dummy » 19 mar 2020 16:03 » in Suzuki
    Reacties: 0
    Weergaves: 256
  • welk merk navigatiesysteem heb ik
    door WuMastah » 12 apr 2017 20:50 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 777
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 700
  • Cd wisselaar werkt niet
    door Picasso1971 » 17 jul 2017 02:17 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 266
  • Panasonic CN-DV 2300N werkt niet
    door jaapsaab » 10 sep 2015 13:05 » in Panasonic
    Reacties: 4
    Weergaves: 1638
  • RNS-e ingebouwd, Stuurbediening werkt niet.
    door AN3CCAHNPO » 12 aug 2016 17:34 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 693
  • tomtom xxl werkt niet meer
    door sdr » 02 sep 2017 23:13 » in TomTom
    Reacties: 7
    Weergaves: 843

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”