Travelpilot FX

birder1960
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2009 19:51

Travelpilot FX

Bericht door birder1960 »

Hallo; ik heb op dit forum gelezen dat het mogelijk om in de FX een navigatie CD op een lege SD card te kopieren. Deze wordt dan speciaal geformateerd en van de eigen apparaatcode voorzien zodat deze SD card met kaartmateriaal uitsluitend in dit apparaat en alleen voor navigatie gebruikt kan worden.
De originele Ford SD card kan nu elders gebruikt worden. En Ford heeft er kennelijk ook geen moeite mee als iemand bijvoorbeeld de Frankrijk CD van zijn buurman leent en daarvan in zijn eigen FX een kopie op zijn eigen SD card maakt.

Wel nu: ik heb mijn ford ingevoerd uit Duitsland en ben dus in het bezit van CD/SD Navigation Deutschland + Important Roads of Europe FX2008; werkt prima.
Tevens heb ik geleend v.d. ford garage: een origineleCD Navigatie: Benelux + important roads of Europa 2008. CD werkt prima; maar het lukt mij maar niet om er een kopie van te maken op de SD kaart. Heb de aanbevolen SD kaartje: SanDisk Ultra pro type 2; 2 gb er ingezet.
Als er gecopieerd wordt in mijn eigen FX; verschijnt de melding: navigatie Cd copiéren naar Sd kaart.
Bezig met copiëren; even wachten a.u.b. Maar naar 1 uur wachten gebeurd er nog niets. Op het kaartje wordt een lege directory aangemaakt: cryptnav. Heb ook al een andere kaartje geprobeerd; niets helpt.
Tevens probeer in de SD kaartje te formateren in de FX; maar dan blijft hij hangen. Werkt niet.

Wie biedt mij uitkomst?
Groet allen;

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je verhaal zo lezend denk ik dat je een eigen interpretatie hebt van Ford's bedoelingen. Die zijn er wel degelijk op gericht om het "gebruik" van andermans kaarten te voorkomen.
En dus is jouw vraag hier niet gewenst, zie ook het Reglement.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • travelpilot fx
    door holzmichel » 13 sep 2014 05:40 » in Ford
    Reacties: 1
    Weergaves: 1336
  • beeldscherm travelpilot DX-V
    door cmschalkwijk » 11 mei 2014 13:02 » in Vaste Blaupunkt systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 943

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”